.

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    wesleyextra

.

Silence
      Deelnemer

Allereerst ook welkom op dit forum, ik kan vanaf hier niet horen of je versterker goed staat afgesteld, dit kan je het beste op het gehoor doen totdat het voor jou lekker klinkt.
        zoals beschreven zet je het volume van je radio (headunit) op 80% en begin je gewoon te draaien aan de versterker totdat jij het goed vindt.

Als ik het zo zie heb je alles gewoon normaal aangesloten en niet “bridged” (gebrugd aansluiten levert meestal meer vermogen) maar zoals je aangeeft is kanaal 1 kapot maar toch zie ik er kabels in gaan ?? Dan zal een van je speakers waarschijnlijk niet werken.

Je ziet op de versterker een lijn staan boven je kanalen deze gaat van de buitenste plus naar de buitenste min als je het zo aansluit staan je kanalen gebrugd.

Je speakers zijn waarschijnlijk gewoon 4ohm dus je versterker zou dan ook het vermogen leveren wat je al aangaf (4×75 en 1×200).

Veel succes

KRSA2000
        Deelnemer

@Silence wrote:

Allereerst ook welkom op dit forum, ik kan vanaf hier niet horen of je versterker goed staat afgesteld, dit kan je het beste op het gehoor doen totdat het voor jou lekker klinkt.
          zoals beschreven zet je het volume van je radio (headunit) op 80% en begin je gewoon te draaien aan de versterker totdat jij het goed vindt.

Als ik het zo zie heb je alles gewoon normaal aangesloten en niet “bridged” (gebrugd aansluiten levert meestal meer vermogen) maar zoals je aangeeft is kanaal 1 kapot maar toch zie ik er kabels in gaan ?? Dan zal een van je speakers waarschijnlijk niet werken.

Je ziet op de versterker een lijn staan boven je kanalen deze gaat van de buitenste plus naar de buitenste min als je het zo aansluit staan je kanalen gebrugd.

Je speakers zijn waarschijnlijk gewoon 4ohm dus je versterker zou dan ook het vermogen leveren wat je al aangaf (4×75 en 1×200).

Veel succes

Kijk maar eens goed… Kanaal 1 is gewoon vrij… :?

Maar kan best voorstellen dat kanaal 5 niks doet als de versterker op 4ch ingesteld ipv 5ch.

Plus, er is geen RCA aangesloten op ch5 :oops:

Sent from my GT-P7510 using Tapatalk

KRSA2000
          Deelnemer

@wesleyextra wrote:

-Mijn vraag is, heb ik dit juist afgesteld?
            -In de omschrijving staat “• By using bigger speakers (more than 20cm) you can set the X-OVER switch to the FULL position (Full Range Signal).”
            Geldt dit ook voor mijn ovale speakers?

*Nee, zijn kleiner dan 20cm

@wesleyextra wrote:

-In de omschrijving staat:
            • Turn the LEVEL controller of the amplifier to the 6V position. (Versterker volume helemaal naar links)
            • Turn the volume controller of the headunit to 80 – 90% of its full setting. (Is dit het volume van mijn autoradio)?

*Jep

@wesleyextra wrote:

• Turn the LEVEL controller clockwise until you hear some distortion. (Volume autoradio op 80/90% zetten en vervolgens aan de versterker beginnen te draaien)?
            • Then turn back the LEVEL controller slightly until you hear a cleaner sound. (Spreekt voor zich)..?

*Totdat je vervorming hoort (dan iets terugdraaien ;) )

Sent from my GT-P7510 using Tapatalk

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.