Forumindex › Forums › Modellen › Astra › .
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 april 2009 om 20:10 #17477158
aazo dan ik nu snap ik het, helaas vind je geen kadett dieseltjes meer op marktplaats:o
Was toch een fijn autotje behalve op de roest.
15 april 2009 om 20:11 #17477159die oude van ons (op de foto eerder in dit topic) rijdt nog steeds en zalig ook.
willem
15 april 2009 om 20:16 #17477160soow dat is nog knap:wors
Maar hoe kan dat, dat ik laats op de sloop zo’n motorblok in een astra f heb zien zitten? was bouwjaar 1997.
Ik neem aan dat het een ruilmotor was.
Dat er eerst een DTL in zat, en toen een zwakke 1.7d erin is gelepelt.15 april 2009 om 20:19 #17477161ps, ik was laats op de sloop en daar stond een blauwe station astra van bouwjaar 1997 zat sticker op die auto dat ie van 1997 was.
En die had ook zo’n motor blok wat die kadett heeft.:hmmz
De ’97er astra heeft deze motor niet meer gehad!!!
De diesels in de astra:
dieselmotoren in de astra van 1991 t/m 1994 (astra-F1)
> 1.7D: 1.7 opel diesel motor zonder turbo 54pk / 60pk:
– motorcodes: 17D 17DR (als in de kadett)> 1.7D turbo intercooler: 1.7 Isuzu turbo dieselmotor met intercooler 82pk
– motorcodes: TC4EE1dieselmotoren in de astra van 1994 t/m 1997 (astra-F2)
> 1.7D / 1.7TD: 1.7 opel turbo diesel motor met intercooler 68pk
– motorcodes: X17DTL> TDS: 1.7 Isuzu turbo dieselmotor met intercooler 82pk
– motorcodes: TC4EE1 X17DTWillem
15 april 2009 om 20:21 #17477162ik denk dat de auto niet van ’97 is.
de ombouw naar diesel zonder turbo is ook een flink karwei, alles is anders
is ongeveer net zo bewerkelijk als ombouw van 1.7TD naar 1.7TDS
Willem
15 april 2009 om 20:24 #17477163Ja dat wist ik wel hoor willem:P
Maar wie gooit er dan een 1.7d 60pk in de astra van 97? soms heb je toch gekke mensen op de wereld haha:P
op de teller stond maar 348.000km, dus zolang heeft ie het niet uit gehouden die 2motoren.:P
15 april 2009 om 20:26 #17477164origineel gepost door wim-v6
ik denk dat de auto niet van ’97 is.de ombouw naar diesel zonder turbo is ook een flink karwei, alles is anders
is ongeveer net zo bewerkelijk als ombouw van 1.7TD naar 1.7TDS
Willem
Jawel auto was van 97 er zat een code sticker op de auto, en de teller wat erin zat had de code w-1102.
Ik wouw eerst die teller eruit halen, maar had iets teweinger km erop staan.En hij had 2 airbags.
15 april 2009 om 20:33 #17477165duitse invoer, (ivm 2e airbag goed mogenlijk).
in duitsland is de 17D doorgebouwd.
willem
15 april 2009 om 20:37 #17477166dat wist ik niet.
Die gekke duitser dan, 60pk in een 1095kg auto:)
15 april 2009 om 20:43 #17477167jupzz
ook de C18XE(L) die in nederland vanaf’94 niet geleverd werd is daar gewoon tot ’98 gebruikt
zo ook de C16SE 1.6 8 klepper
die duitsers betalen naar vermogen dacht ik zo.
willem
15 april 2009 om 20:46 #17477168aa zo, dat klopt.
De belgen volgens mij ook, die moeten betalen voor de pk’s:hmmz
16 april 2009 om 00:01 #17477169Er zijn wel meet rare combinaties geweest die hier in nederland niet te krijgen waren. Astra F met LEt blok in Zuid-afrika.
Astra G met 1.2 16v, kwam pas veel later uit hier in NL, was er al langer in Engeland.
Astra G met 1.4 16vVectra A met 1.4 8v
Vectra A met 1.5 Turbo Diesel, ooit gezien op internet, weet niet of dit orgineel was.Manta B en Ascona C met 1.3 motor.
En als je gaat kijken wat er allemaal geproduceert is als je buiten het Opel label gaat kijken dan sla je stijl achterover.
Je hebt bijvoorbeeld begin jaren ’90 de Chevrolet Cavalier Z24 Gehad. Dat is een afgeleide coupe van de Ascona C maar daar lag dan bijv wel weer een 3.1 V6 uit de Chevrolet Corsica en Beretta in!!
16 april 2009 om 04:27 #17477170Ach ja…je hebt ook mensen die een diesel klepdeksel op een turbo diesel auto zetten, en die maken de nieuwe eigenaar dan weer helemaal in de war…. ;)
16 april 2009 om 19:35 #17477171haha ja inderdaad:P
16 april 2009 om 20:57 #17477172origineel gepost door Astraman
Er zijn wel meet rare combinaties geweest die hier in nederland niet te krijgen waren. Astra F met LEt blok in Zuid-afrika.Astra G met 1.2 16v, kwam pas veel later uit hier in NL, was er al langer in Engeland.
Astra G met 1.4 16vVectra A met 1.4 8v
Vectra A met 1.5 Turbo Diesel, ooit gezien op internet, weet niet of dit orgineel was.Manta B en Ascona C met 1.3 motor.
En als je gaat kijken wat er allemaal geproduceert is als je buiten het Opel label gaat kijken dan sla je stijl achterover.
Je hebt bijvoorbeeld begin jaren ’90 de Chevrolet Cavalier Z24 Gehad. Dat is een afgeleide coupe van de Ascona C maar daar lag dan bijv wel weer een 3.1 V6 uit de Chevrolet Corsica en Beretta in!!
> Vectra A met 1.5 Turbo Diesel, ooit gezien op internet, weet niet of dit orgineel was.
– deze was in oost europa te krijgen
> Astra G met 1.4 16v
– Duitsland Zwitserland en oostenrijk
> Manta B en Ascona C met 1.3 motor.
– De Ascona-C was hier ook gewoon met 1.3 te krijgen, en dan nog keuze uit een 1.3N 1.3S later ook de 1.3i
– Manta-B was met net als de ascona-B met een 1.3 (dacht ohv) 1.6 1.9 en 2.0 (CIH) te krijgen.
zo zijn er wel meer variaties:
De astra-F is ook met de X14XE / C14SEL 1.4 16V geleverd geweest in duitsland en belgie .
Willem
21 april 2009 om 17:19 #17477173Kmstand van de TDS Net gemaakt:thumbup
Auto’s gister gepoets 4uur over gedaan.
Aangezien dat het weer voorlopig goed blijft, loont het zich wel:jerry25 april 2009 om 15:17 #17477174Er was een brandstof slangtje weg gesprongen toen liep me tank leeg.:O
Het probleem is weer opgelost.:jerry
25 april 2009 om 17:25 #17477175Tja,,,,er zijn inderdaad situaties waarin de astra niet meer wil rijden, dit is dan een van de weinigen ;)
26 april 2009 om 14:12 #17477176ja inderdaad, maar leuk vind ik het niet het is me al paar keer overkomen:cry
Word tijd dat er een TDS in komt:jerry:D
28 april 2009 om 18:51 #17477177
Vandaag geprobeert om de uitlaat eronder uit tehalen, maar helaas ik had niet genoeg ruimten.
Deze week nog eens proberen bij een kennis wat een put heeft waar je onder de auto kan staan.28 april 2009 om 18:55 #17477178.
5 mei 2009 om 13:31 #17477179De TDS heeft vandaag de 370.000 getallen op de teller gezet:jerry
Precies over een jaar de 400.000km:jerry5 mei 2009 om 13:35 #17477180dan heb je toen meer geluk gehad als wij, ik wou dat ik die van mij zo terug gekregen had,
maar het blijft vreselijk, vooral wat ze binnen een paar uur met je auto kunnen aanstellen:argue5 mei 2009 om 15:22 #17477181Nice……
5 mei 2009 om 17:17 #17477182origineel gepost door Andreas.Berger
dan heb je toen meer geluk gehad als wij, ik wou dat ik die van mij zo terug gekregen had,
maar het blijft vreselijk, vooral wat ze binnen een paar uur met je auto kunnen aanstellen:argueJa indedaad al een geluk dat de shade mee viel, ze hebben maar toen 38km met de auto gereden. ( had toevallig op die avond de dagteller op 0km gezet).
Alle kosten toen zelf gemaakt was nog geen net 100euro. auto heeft toen wel 2maanden stil gestaan.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.