Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › 170PK ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 november 2011 om 18:33 #17243541
Hallo Opelfans.
Ik post niet zoveel hier maar ik ben wel een opelfan. Mijn vorige auto was een Atra G en nu was ik laatst bij mijn dealer die een prachtige Astra H 2.0Turbo had staan. Ik kon de verleiding niet weerstaan en heb toegehapt. Dus eind deze week ben ik de nieuwe trotse eigenaar van deze auto king:
Nu is mijn volgende vraag:
De versie die ik gekocht heb heeft 170PK. Mijn dealer zei dat het heel makkelijk is deze motor 240PK te geven.
Klopt dit?
Zo ja; wat kan ik dan het beste doen/kopen?en >>>>
Is dit wel goed voor mijn motor? Auto heeft 54.500 km gelopen. Ik hoop hier wat goede informatie te krijgen voor een leek zoals ik :???:
Groetjes Ronnie ;)
20 november 2011 om 18:47 #17946101Zie op de site van eds dat met chip naar 237pk gaat, meer dan ik dacht, dus het klopt.
http://www.eds-motorsport.de/shop/en/Opel-Astra-H-Z20LEL-IPF-Online-Tuning-System” onclick=”window.open(this.href);return false;
en veel plezier met de auto!
20 november 2011 om 19:23 #17946102Idd meer dan ik dacht hou echter rekening met ongeveer 200. Tenzij je plannen hebt om er een LEH turbo, voorkatvervanger te gaan vervangen.
We hebben deze conversatie eerder gehad hier op het forum, je moet meer aanpassen om het heel te houden in de toekomst.
20 november 2011 om 19:34 #17946103@Basgsi wrote:
Zie op de site van eds dat met chip naar 237pk gaat, meer dan ik dacht, dus het klopt.
http://www.eds-motorsport.de/shop/en/Opel-Astra-H-Z20LEL-IPF-Online-Tuning-System” onclick=”window.open(this.href);return false;
en veel plezier met de auto!
Dankje Basgsi :thumbup
Klopt het dat op die link die jij me gaf ik gewoon die data kan kopen en op een stickje zetten waarna ik mijn dealer dit laat inlezen? Wauw zeg dat is makkelijk :)20 november 2011 om 19:38 #17946104@tijgetje57 wrote:
Idd meer dan ik dacht hou echter rekening met ongeveer 200. Tenzij je plannen hebt om er een LEH turbo, voorkatvervanger te gaan vervangen.
We hebben deze conversatie eerder gehad hier op het forum, je moet meer aanpassen om het heel te houden in de toekomst.
Neenee ik wil wel graag alles zo origineel mogelijk houden :) Dus 200PK is het beste voor mij om te doen waarbij ik alles lekker origineel kan laten en de boel heel blijft?
klinkt nog leuk; 30PK erbij en voor 495euro lijkt me dat een redelijke prijs.Bedankt Tijgetje
Grtjs Ronnieps Tijgetje; zou je me mischien die link kunnen geven naar die conversatie over dit onderwerp? Ik kan het niet zo gauw vinden.
20 november 2011 om 20:52 #17946105@tijgetje57 wrote:
Idd meer dan ik dacht hou echter rekening met ongeveer 200. Tenzij je plannen hebt om er een LEH turbo, voorkatvervanger te gaan vervangen.
We hebben deze conversatie eerder gehad hier op het forum, je moet meer aanpassen om het heel te houden in de toekomst.
Hmm dus eigenlijk even om hierop terug te komen. Ik heb even wat gestruind door dit forum. Als ik mijn 170PK motor wil chippen naar bijv de
Stage1 van Klasen http://www.klasen-motors.com/shop/index.php?page=categorie&cat=52″ onclick=”window.open(this.href);return false;
of de
Stage 1 van Eds http://www.eds-motorsport.de/shop/en/Opel-Astra-H-Z20LEL-IPF-Online-Tuning-System” onclick=”window.open(this.href);return false;Kan mijn bak dit aan? Kan mijn turbo dit aan? Kan mijn auto dit aan?
Of is het beter om mischien helemaal niet zo’n chiptuning te doen met het oog op houdbaarheid van de Z20LEL 170PK versie auto?Alvast bedankt :)
Groetjes Ronnie
20 november 2011 om 21:05 #17946106Je hebt sowieso een zwakke koppeling erin zitten die al die extra Nm’s niet zo leuk gaat vinden.
20 november 2011 om 21:09 #17946107denk niet dat de koppeling slechter is dan die van een z20let en die kan phase 1 toch ook gewoon aan.
Je moet niet verder gaan maar die 230 pk en 350NM zal toch nog wel gaan denk ik?20 november 2011 om 22:53 #17946108350nm voor die koppeling is echt wel max…
20 november 2011 om 23:10 #17946109Bij normaal rijgedrag moet die phase 1 geen enkel probleem zijn.
Je kan er ook voor kiezen om het koppel te laten begrenzen en zo je koppeling te besparen.
Of je doet het meteen goed en zet er een sportkoppeling in met phase 1 en kan je zeggen dat dat heerlijk rijd.21 november 2011 om 00:25 #17946110Oud type koppeling van de z20let kan toch tot 400nm aan ?
21 november 2011 om 09:01 #17946111Ja, en wel meer ook. Ik reed met 430Nm.
21 november 2011 om 10:12 #17946112Als je beetje kunt rijden, dan zou ik niet zo bang zijn voor de koppeling ik reed met F18WR bak met orginele koppeling met 315pk 440nm en koppeling hield het prima uit.
21 november 2011 om 19:19 #17946100Je kan ook wel ff rijden met zo’n setup, maar ik denk dat hij iets zoekt wat op langere termijn ook heel blijft.
Wellicht is het dan beter om rond die 200 Pk te blijven hangen, 30 Pk erbij is ook een hele leuke winst!!
21 november 2011 om 19:20 #1794609922 november 2011 om 17:50 #17946113koppeling tot 240 pk gaat het goed.
dus gewoon te chippen naar 230 pk
greetz
Marcel
22 november 2011 om 18:36 #17946114mijn koppeling begaf het idd bij 235,7pk/360nm in de z20lel
terug gedraaid naar 235,7/340nm helaas was de koppeling al te ver heen na een maand met 360nm
dus heb ik een LEH/CDTI koppeling gemonteerd.Ik zou dus naar 230pk / 340nm gaan, het blok is verder gelijk aan de LER(200pk) die kan ook tot 237pk aan,
het is dus zonde om die laatste 30pk niet mee te pikken voor het zelfde geld.laat hem wel op een rollenbank chippen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.