1700n

Forumindex Forums Techniek Cih 1700n

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249811
    tijs
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 September 2005

      ik ga wellicht van auto ruilen, en krijg dan een auto met een 1700n in me bezit, zijn hier bijzonderheden aan?
      heb al gezocht via het forum, maar kwam niet veel tegen?

      ik heb zelf al wel meerdere cih’s gehad (20s/e en 2.2e) maar de 1700 ken ik verder niet.

      elke injectie inlaat kan ik hier eventueel op kwijt?
      dit omdat ik liever een injectie inlaat met een ronde verdamper voorop heb, als een verdamper tussen een carb.
      ik rij dan gewoon niet meer op benzine, waarschijnlijk, tenzij ik voor weinig een complete injectie kan vinden.
      (hij zal vast wel een beetje olie verbruiken, dus smering is er toch wel)

      zijn er verder leuke weetjes over die 1700tjes? wat wel, en wat niet te doen?

      #18039512
      henk 400rr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        Het bijzondere eraan is dat het een stokoude motor is, een 1.7 en daar zitten ook weer verschilletjes in in opbouw, ik heb ze wel gezien met een aparte startmotor, sowiso zal de opbouw wel gelijk zijn aan de 1e generatie 1.9’s zonder bouten door de kop in het distributiehuis, oliepomp ergens anders…etc.

        De C-rekord, daar zaten ze nog in, misschien ook nog wel in de 1e serie rekord D. (begin jaren ’70)

        wil je snel, zuinig…etc. dan is er maar 1 goedkoop advies, een andere motor, bij voorkeur een 2.0E, rijd altijd beter dan een 1.7 met carburateur.

        de 1.7 moet je ook nog wel vrij simpel kunnen ombouwen naar een 2.0E injectiesysteem, maar je trekt geen gras uit de grond met zoiets.

        #18039513
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          ik had ok z,n 1.7 in m,n d rekord station van 72
          dus daar lage ze inderdaad nog in ;)

          heb er net gek lang mee gereden
          al vlot n2,8 ingeboud ;)

          kan verder dus weinig over de motor vertellen

          heb er enkel aan gesleuteld om hem er uit te halen ;)

          #18039514
          tijs
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 September 2005

            hij zit ook idd in een c rekord henk, ik verwacht er ook niets van, ding had (40 jaar terug) net aan 70 pk ofzo..
            als er daar nu nog 50 van over zijn, mag je in de handjes klappen lijkt me..
            (rij nu als daily 850 kilo, met een 100/110 pk turbo diesel, dus het zal toch hoe dan ook langzaam lijken)

            op termijn zal er ook zeker een ander blok in komen, maar dat zal nog wel een jaartje op zich laten wachten.

            over die kopbouten, die hadden dan 2 bouten minder? extra gevoelig op de koppakking?

            heb gelukkig al wel eens vaker de ombouw van carb naar injectie gedaan bij een 20s, dus dat zal het probleem niet zijn.
            voorkeur gaat dan idd uit naar een 2.0 of 2.2/2.4 erin. of iets compleet anders, maar dat zal dan ook meer werk zijn.

            zit er gewoon zoon standaard solexje op die dingen? of is het varajet ofzo iets?

            #18039515
            rekord-e
              Lid sinds:
              9 February 2006

              De 1700N is ook nog verbouwd in de E-Rekord (alleen op speciaal verzoek, want er was geen minderprijs op een 1900). Dit werd gedaan omdat het in bepaalde landen (België/Duitsland?) fiscaal aantrekkelijker was om een 60PK auto te rijden.
              Ik heb 8 jaar geleden een E-Rekord 1700N geimporteerd uit Duitsland en er LPG ingebouwd. Vervolgens heb ik er in 7 jaar ongeveer 140.000 km op LPG mee gereden. Het was een gewone ouderwetse LPG installatie met een gasmengstuk onder het luchtfilter.
              De auto reed hier perfect op, had natuurlijk geen echte spierballen, maar had ze wel over het hele toerengebied, ook onder in de lage toerentallen. Hierdoor was het rijden zeer prettig.
              In die zelfde tijd heb ik ook regelmatig in een 20S Rekord-E gereden (ook op LPG), maar dit vond ik MINDER dan mijn 1700N!!!! De 20S had meer spierballen, maar niet onder in de lage toerentallen.
              Momenteel heb ik een Rekord-E met 20N motor, en deze heeft eigenlijk de eigenschappen van beide auto’s samen: wat meer spierkracht dan de 1700N, maar ook nog koppel bij lage toerentallen!

              Er is nog een verschil tussen een 1700N en de 20N/S van een E-Rekord: De klepstoters van de 1700N zijn mechanisch, en dienen dus regelmatig (zeker bij LPG!) gesteld te worden. Mijn 20N heeft hydrolische klepstoters.

              Ralph

              #18039516
              tijs
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 September 2005

                heb graag vaste stoters, als er dan een ander blok in komt, kan ik er meteen een snellere nokkenas inzetten, en dan heb je met vaste stoters toch minder gezeur, heb ik in het verleden al gemerkt ;)

                dus dan heb ik die alvast op de plank liggen :-)

                ben wel benieuwd, wel weer zin om rekord c te gaan rijden.

                een 1700n nokkenasje is volgens mij sowieso al geen on aardige, ligt ook zo in de 1900 blokjes, en die nokkenassen zouden het in grotere cih’s ook erg lekker doen?

                http://opelgt.org/isolde/nockenwellenspez.html

                #18039517
                henk 400rr
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  Dat maakt niet zoveel uit in welke motor hij zit, het is een nokkenas voor lagere toeren (koppel), met meer cc’s heb je iets meer koppel.

                  het ontbreken van de 1e 2 boutjes door de kop heeft alleen als gevolg dat hij eerder olie kan lekken via het distributiehuis, het heeft verder niks te maken met de verbrandingsruimtes.

                  De varajet is pas veel later gekomen, ik verwacht, zeker met een “N” een enkele solex carburateur.

                  ik zou er niet zo over in zitten, als de auto verder ok is en de motor loopt lekker, gewoon doen als het je toelacht, een dikker blok kan altijd wel.

                  #18039518
                  tijs
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 September 2005

                    dat is precies mijn insteek ook henk, we moeten alleen nog even samen komen om te een keertje in elkaars auto te rijden, als dat bevalt, ruilen we ze gewoon om,

                    als de 1700 het blijft doen tot ik echt tijd heb, ga ik hem tzt toch vervangen voor een diesel blok,
                    er komt alleen een andere cih in als hij er voortijdig mee stopt.

                    bedankt voor de info allemaal

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.