16v ombouw of LPG installatie…

Forumindex Forums Modellen Manta 16v ombouw of LPG installatie…

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17559964
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      origineel gepost door henk 400rr

      origineel gepost door louwe 16 klepper
      …ben je toch ook al aan t investeren aan carterpan / motorsteunen

      enkel de koppeling is dan iets makelijker…

      Louwe, het is een 1.8S dus carterpan en andere delen heeft hij al.

      ja is waar ook dat was me ff ontschoten;)

      origineel gepost door dopey6699
      …Ik rijd sinds een jaar een 1800S uit 1982en het uiterlijk en interieur is al helemaal naar mijn smaak. ik had begrepen dat de 18s makkelijk(???) om te bouwen is …
      Alle informatie welkom!

      #17559965
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        origineel gepost door 2000

        origineel gepost door louwe 16 klepper
        maar die paar dingetjes maken het wel ff duur

        mijn koppelingsplaat kostte b.v al 525 gulden:o

        525 gulden? een standaard plaat van een 2.4 past toch ook? de 1.8s plaat ook? (ja, kan gaan slippen)

        [edit] had de rest van het topic niet gelezen

        jep 525 gulden

        maar wel gesinterde plaat
        met exacte de juiste maten

        1.8 plaat is behelpen/cq prutsen
        2.4 plaat heb ik geen ervaring mee

        maar wat kost zo 1 nu nieuw dan?????

        #17559966
        henkjan_80
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 December 2006

          Wat een gesinterde plaat nu kost weet ik niet. Een koppelingsset compleet voor een c20xe zit op zo’n 235 ex btw. Diameter is 228mm dat is dezelfde als van een c24ne

          #17559967
          asconiakkefietje
            Lid sinds:
            15 December 2006

            ik ging mooi voor een ne/seh
            retebetrouwbaar…..kost geen drol
            en je hebt alle delen al voorhanden…

            16v op gas…?
            kan wel maarre koprevisie? lekker…:afro

            je wil toch niet zeggen dat je met een ne/seh geen lol kunt hebben?

            en 150 pk in je manta…dan ben je eigenlijk ook wel verplicht je remmen en onderstel aan te passen…

            tuurlijk hoe meer pk s hoe mooier, maar ik zou t wel weten gas erin en ene ne…snapte?

            #17559968
            dopey6699
              Lid sinds:
              21 July 2009

              ik snapte!

              maar toch nog even de vraag… hoe zit dat voor de RDW met de inbouw van c20xe moet je dan nog meer aanpassen?!?

              #17559969
              tcat
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 December 2004

                Heb ook een 16v gehad in mijn 1.8
                En had er 2.2 platen op zitten.
                Ging perfect…

                Uitlaat kompleet koste me iets van 750,-
                Waarvan de voorpijp no wel aan gepast moest worden.
                Spruitstuk was daarentegen wel plug en play.
                Verder nog aardig wat kosten bij gehad voor de ombouw, allemaal kleine dingen.
                En dat loopt ook gouw op..
                Ook je remmerij aan passen, nieuwe schijven, blokken, klauwen etc….

                Heeft me in totaal toch al gauw +/- 2500,- gekost.
                (inc goede 16v)

                En heb er net geen jaar mee gestuurt, met de 16v erin..
                Ze was zuinig en best snel, maar miste toch het ‘ gevoel’ …..
                Dus maar weer verkocht en een heeeel leuk anders speeltje voor gekocht….
                Minder zuinig, sterker en ook snel, maar wel HET ‘ gevoel’ erbij…

                Zou dus als student zijnde lekker voor Gas inbouw gaan….
                Mijn standaard 1.8 had op de bank toch 91.8 PKtjes….

                Maar ja, wie is ikkie.

                #17559970
                dopey6699
                  Lid sinds:
                  21 July 2009

                  origineel gepost door tcat
                  Heb ook een 16v gehad in mijn 1.8
                  En had er 2.2 platen op zitten.
                  Ging perfect…

                  Uitlaat kompleet koste me iets van 750,-
                  Waarvan de voorpijp no wel aan gepast moest worden.
                  Spruitstuk was daarentegen wel plug en play.
                  Verder nog aardig wat kosten bij gehad voor de ombouw, allemaal kleine dingen.
                  En dat loopt ook gouw op..
                  Ook je remmerij aan passen, nieuwe schijven, blokken, klauwen etc….

                  Heeft me in totaal toch al gauw +/- 2500,- gekost.
                  (inc goede 16v)

                  En heb er net geen jaar mee gestuurt, met de 16v erin..
                  Ze was zuinig en best snel, maar miste toch het ‘ gevoel’ …..
                  Dus maar weer verkocht en een heeeel leuk anders speeltje voor gekocht….
                  Minder zuinig, sterker en ook snel, maar wel HET ‘ gevoel’ erbij…

                  Zou dus als student zijnde lekker voor Gas inbouw gaan….
                  Mijn standaard 1.8 had op de bank toch 91.8 PKtjes….

                  Maar ja, wie is ikkie.

                  thnx voor de reactie! LPG gaat t ook worden… voor nu dan.

                  weet jij nog adresjes hiervoor in de omgeving?

                  #17559971
                  Noordpoolgsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 March 2009

                    Nu kom ik er nog niet helemaal uit met het vlieg wiel ..
                    ga dus ook n 16v inbouwen volgend jaar MAAR met een r25 bak van een omega .
                    Welk vliegwiel en koppeling heb ik daar bij dan bij nodig ?

                  8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.