Forumindex › Forums › Modellen › Manta › 16v ombouw of LPG installatie…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 december 2009 om 10:34 #17214786
Beste mede-forummers,
Na een schade uitkering zit ik erg te dubben over wat de volgende stap is om mijn manta nog leuker/interessanter te maken.
Ik rijd sinds een jaar een 1800S uit 1982en het uiterlijk en interieur is al helemaal naar mijn smaak. ik had begrepen dat de 18s makkelijk(???) om te bouwen is naar c20xe/ne. nu is het geval dat ik nul ervaring heb met engine-swaps en hier dus hulp bij nodig zou hebben.
vraag?!? wie zou hiermee kunnen helpen:thumbup:thumbdown, prive/garage?
Ik weet al wel welke onderdelen nodig zijn en de zoektocht is ondertussen begonnen…
DAARENTEGEN. Ik rij gemiddeld 10dkm per jaar met de manta (studeren+werk+stage). LPG is natuurlijk een goede optie dit nog goedkoper te doen. MAAR?!? Is de manta het waard? Leverd dit bij doorverkoop (oldtimer) zijn kosten weer op?
Alle informatie welkom!
5 december 2009 om 11:21 #17559940AnoniemLid sinds:
1 January 1970tjah zolang je niet post waar je weg komt
zullen er weinig mensen reageren
om je te helpeneen gas isntalatie verdient zich eigenlijk altijd terug
cker als je veel km,s rijden een oldtimer op gas is in t algemeen gewilder dan een vergelijkbare odtimer zonder gas
dus dan hangt er of n iets beter prijskaartje aan
of hij is makelijker te slijten/verkopen;)5 december 2009 om 12:08 #17559941@ louwe…
Gelijk heb je, nu ik het terug lees:hmmz
Voor de duidelijkheid: Rotterdam en omstreken…king:
5 december 2009 om 12:08 #17559942even los van waar je woont en wie je er dus eventueel mee zou kunnen helpen,
als je ieder willekeurig andere type had zou ik voor de gasombouw gaan, maar omdat je de 1.8s hebt en dus zo ongeveer alles wat een 16v ombouw duur maakt al in huis hebt lijkt het mij duidelijk het leukst om die ombouw te doen. :)
5 december 2009 om 12:12 #17559943En daar zit dus het dubio…
Voor tzelfde geld van de gasinstallatie heb ik bijna die 16v ombouw. Alleen de expertise: tsjah das onbetaalbaar :wors
5 december 2009 om 12:21 #17559944maar heb je een 4 of 5 bak in je manta liggen ???
waarom niet beide opties:hmmz
zelf gas inbouwen kost je geloof ik nog geen 5 meier5 december 2009 om 12:26 #17559945AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door lenn0
even los van waar je woont en wie je er dus eventueel mee zou kunnen helpen,als je ieder willekeurig andere type had zou ik voor de gasombouw gaan, maar omdat je de 1.8s hebt en dus zo ongeveer alles wat een 16v ombouw duur maakt al in huis hebt lijkt het mij duidelijk het leukst om die ombouw te doen. :)
dat je alles wat n 16v ombouw duur maakt al hebt is niet helemaal waar:o
ok je hebt een versnellingsbak carter+pijlstok en motor steunen
maar das dan ook alles:o
komt nog wel wat meer bij kijken
zoals uitlaat koppeling enz enz
komt nog bij dat je niet snel meer een frisse c20xe vind
voor weinig gelddan denk ik dat een ombouw naar gas al vlot goedkoper is
en ook meer rendament geeft;)persoonlijk zou ik voor t rij plezier gaan
en wat meer uitgeven en toch zo,n 16v goed inbouwen;):thumbup
;)5 december 2009 om 12:31 #17559946origineel gepost door louwe 16 klepper
…een gas isntalatie verdient zich eigenlijk altijd terug
cker als je veel km,s rijd…Als hij heel blijft wel ja.. :mad:
(niet pers. bedoeld)
5 december 2009 om 12:36 #17559947AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door henk 400rr
origineel gepost door louwe 16 klepper
…een gas isntalatie verdient zich eigenlijk altijd terug
cker als je veel km,s rijd…Als hij heel blijft wel ja.. :mad:
(niet pers. bedoeld)
nee begrijp precies wat je bedoelt;)
moet het afkloppen maar met de vec gaat het verder nog steeds goed
1 x motorstoringslmpje die ff brande
en geen storing uit te lezen???????verder alles ok
5 december 2009 om 12:46 #17559948origineel gepost door louwe 16 klepper
dat je alles wat n 16v ombouw duur maakt al hebt is niet helemaal waar:o
ok je hebt een versnellingsbak carter+pijlstok en motor steunen
maar das dan ook alles:o
komt nog wel wat meer bij kijken
zoals uitlaat koppeling enz enz
komt nog bij dat je niet snel meer een frisse c20xe vind
voor weinig gelddan denk ik dat een ombouw naar gas al vlot goedkoper is
en ook meer rendament geeft;)persoonlijk zou ik voor t rij plezier gaan
en wat meer uitgeven en toch zo,n 16v goed inbouwen;):thumbup
;)oja die paar dingetjes kwamen net eventjes niet in me op… :)
ook weer lastig als je zelf geen goeie uitlaat kan lassen, en als je het ook nog eens niet treft dat je een fris blok op de kop tikt dan jaag je jezelf misschien ook flink in de kosten…
tja, wat wil je er maximaal aan uitgeven is dan misschien de vraag?
5 december 2009 om 12:54 #17559949AnoniemLid sinds:
1 January 1970maar die paar dingetjes maken het wel ff duur
mijn koppelingsplaat kostte b.v al 525 gulden:o
5 december 2009 om 13:01 #17559950Pfoe!
Komen nu wel even punten bij waar ik niet aan gedacht had! Koppeling wist ik dus gewoon niet. Dacht dat de c20xe zo op de 4 bak paste…
En tsjah, student heh, dus wat ik er voor wil uitgeven is meer een verhaal van wat kan ik er aan uitgeven. Het gaat toch wel gebeuren maar misschien dan later en nog wat meer (be)sparen met de LPG.
Thnx voor de reacties tot zo ver.
5 december 2009 om 13:48 #17559951ik heb een b1 uit 81 met een 2.0s op gas. Ik heb 1 volle tank benzine er doorheen gejaagd, en daarna op gas. Nu enkele duizenden kilometers later heeft het op gas rijden mij zo’n 1400 euro bespaard in vergelijking wat ik met benzine kwijt zou zijn!
5 december 2009 om 17:12 #17559952AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door dopey6699
Pfoe!Komen nu wel even punten bij waar ik niet aan gedacht had! Koppeling wist ik dus gewoon niet. Dacht dat de c20xe zo op de 4 bak paste…
En tsjah, student heh, dus wat ik er voor wil uitgeven is meer een verhaal van wat kan ik er aan uitgeven. Het gaat toch wel gebeuren maar misschien dan later en nog wat meer (be)sparen met de LPG.
Thnx voor de reacties tot zo ver.
nope
de vertanding van de koppelingsplaat van een c20xe is anders dan mantaook kun je niet het vliegwiel van die 8 klepper
aan die 16 klepper hangen
dus ook die koppeling is in feite onbruikbaar
bij een ombouw naar 16vwel zijn er mensen die beweren dat ze gewoon de manta koppelingsplaat gebruiken
in combi met t vliegwiel en drukgroep van een c20xemaar die verschillen nogal in diameters
zodat je en niet t hele oppervlak van je plaat
maar ook niet van vliegwiel en drukgroep gebruikt:o:odus in mijn ogen geen oplossing;)
5 december 2009 om 17:34 #17559953‘t ligt er ook aan welk type vliegwiel je hebt of je de koppeling kan gebruiken.
5 december 2009 om 19:38 #17559954Als ik jouw was, student dus, dan bouwde ik lpg in. lpg is 3x zo goedkoop als benzine. Als je dat geld wat je ermee bespaard niet naar de kroeg brengt maar apart zet kun je zo mooi sparen voor de 16v ombouw.
Heb je ook nog even de tijd om onderdelen te zoeken want als je alles op de korte termijn moet hebben koop je troep of je koop ‘t te duur6 december 2009 om 12:03 #17559955Thnx henk&henk!
goed advies allemaal… ik denk dat de LPG ook de beste optie is op dit moment.
Zodra de 16v ombouw haalbaar is laat ik het weer weten.
Iemand nog een goed adres voor de inbouw. Omgeving rotterdam…
6 december 2009 om 12:13 #17559956je kunt ook voor c20 ne/seh gaan.
john
6 december 2009 om 22:45 #17559957Tsjah ik heb me daar eigenlijk nooit inverdiept omdat ik me heb blind zitten staren op de XE.
maar hoeveel aanpaswerk is daarvoor nodig om in te bouwen?
7 december 2009 om 16:37 #17559958Ik zou voor de XE gaan heb je meteen genoeg vermogen om mee te spelen:P
Met die andere blokken heb je denk ik net zoveel aanpaswerk.7 december 2009 om 23:33 #17559959Nog even de vraag of iemand een goed LPG inbouwstation weet die betaalbaar is rond rotterdam…
de C20XE is momenteel niet meer aan de orde dit wordt een project voor als ik en afgestudeerd (financieel dus beter haalbaar:thumbdown)
8 december 2009 om 19:09 #17559960AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door kermitc
je kunt ook voor c20 ne/seh gaan.john
aangezien dat dat onderblok gelijk is
aan c20xe
ben je toch ook al aan t investeren aan carterpan / motorsteunenenkel de koppeling is dan iets makelijker
dus dan kun je beter iets dieper in de buidel tasten en die
c20xe derin;)8 december 2009 om 21:57 #17559961origineel gepost door louwe 16 klepper
…ben je toch ook al aan t investeren aan carterpan / motorsteunenenkel de koppeling is dan iets makelijker…
Louwe, het is een 1.8S dus carterpan en andere delen heeft hij al.
origineel gepost door dopey6699
…Ik rijd sinds een jaar een 1800S uit 1982en het uiterlijk en interieur is al helemaal naar mijn smaak. ik had begrepen dat de 18s makkelijk(???) om te bouwen is …
Alle informatie welkom!9 december 2009 om 12:29 #17559962Nog steeds geen beslissing kunnen nemen…
Is er ook niemand omgeving Rotterdam die er ervaring mee heeft en mij (natuurlijk met financiele tegemoetkoming) kan helpen met de inbouw van c20xe?!?
EN!?! wat voor aanpassing/andere koppeling is er nodig?
9 december 2009 om 13:19 #17559963origineel gepost door louwe 16 klepper
maar die paar dingetjes maken het wel ff duurmijn koppelingsplaat kostte b.v al 525 gulden:o
525 gulden? een standaard plaat van een 2.4 past toch ook? de 1.8s plaat ook? (ja, kan gaan slippen)
[edit] had de rest van het topic niet gelezen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.