15-3-2010 RDW Keuring Corsa B C20XE -> Auto in beslag !!

Forumindex Forums Modellen Corsa 15-3-2010 RDW Keuring Corsa B C20XE -> Auto in beslag !!

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 114)
  • Auteur
    sebastiaankadettcabriogsi
    Deelnemer

advocaat in de arm, en dan een kort geding aanspannen,

als kerel met vrouw en toekomstig koter heb je vervoer nodig! punt! dus moet er op korte termijn iets gebeuren!

dabok
      Deelnemer

Inderdaad, en daardoor, ook al heb ik alle testen doorlopen bij het RDW, hebben ze de auto niet verder gekeurd, maar opgegeven bij het FTO via de politie ( Forensisch Technisch Onderzoek ).

Dus nee, niet goed gekeurd via het RDW, maar wel normaal via de APK ( technisch meer dan 100% in orde ) en de verzekering + wegenbelasting, ding hoort gewoon op de weg, klaar.

Als ik niet naar het RDW was geweest, was er geen flikker aan de hand geweest, maar ik wilde, net als iedereen het op kenteken hebben dat er een andere motor in ligt.

Aangezien er aan gelast is, “toevallig” bij het framenummer, is mijn auto maar meteen omgekat en moet ik wachtten op uitslag.

En de rechtsbijstand doet er geen khut aan, aangezien dit niet onder de dekking valt, een normale advocaat die ga je uit je eigen zak betalen ( en ga mij hier niet de bek voor open breken, heb er helaas, ook recent ervaring meegehad ), zo iemand kost tenminste 3 a 4 honderd euro per uur excl. bijkomende kosten net als kantoorskosten ( tja, broodjes eten en koffie drinken moet ook betaald worden denk ik ) en dat is erg veel geld, vooral als een zaak lang gaat duren.

Helaas heb ik het geld er niet meer voor en ben ik bijna alles in een korte tijd kwijt geraakt, maar gelukkig komt er nog enig lichtpuntje aan de horizon tevoorschijn, en dat is ons kind wat in november word verwacht als alles goed gaat!

Op het moment ga ik natuurlijk hier al mijn tijd en het beetje geld wat er nog over is insteken en dat lijkt me de beste zaak en investering van de wereld dan een of andere khut advocaat die alleen maar eurotekens ziet en toch geen flikker om een ander geeft dan zichzelf.. !

origineel gepost door 2000
        Ik heb hele verhaal gelezen, maar de problemen zijn ontstaan door een “vreemd” framenummer of zo? En hij is wel goedgekeurd bij de rdw?

Fearless
        Deelnemer

Waarom moest de audio er uit dan?
          Omdat je de wagen niet terug krijgt waarschijnlijk volgens hun?

Wat een kutstreek is het zeg, omdat er een beetje gelast is inde buurt van het chassisnummer..
          Hoe moeten de oldtimers het dan wel nie hebben, die zijn ook wel eens hier en daar gelast bij het nummer.

Mooi kloten, ga je met goed fatsoen voor een motorwijziging naar de Rdw….krijg je dit.:thumbdown

The Red Lizard
          Deelnemer

kan je nie zien waarom er aan gelast is? of heb je zelf geen goede verklaring waarom je er gelast heb?..steuntje vast maken aan chassis of wat dan ook..of is het echt een lasnaad rondom het chassisnummer…

Vind het een raar verhaal zoals al meedere gezegd hebben, maar ik vraag me eig nog 1 ding af, en moet je je nie aangevallen voelen @ dabok…

Zoveel tijd en zoveel geld, energie, passie heb je in dit project geduwt, maar kvind persoonlijk nie dat je echt veel(en snap dat je het druk heb)eraan doet om de auto terug te krijgen..je hebt weken gewacht op reactie en dan bel je ma us na de politie hoe het zit…
            Kzouw elke dag bellen als ik niks hoorde

dabok
            Deelnemer

Mocht het er ( alvast ) uithalen, inderdaad ivm stel dat ik mijn auto niet terug krijg, want als hij al naar domeinen zou gaan, ben ik de zak, dus audio kwijt, nu heb ik er alles totaal uitgesloopt, heb ik dit tenminste nog over.

Lasnaad langs het chassisnummer voor zover ze het gezien hebben, Lizard!

Elke dag bellen heeft geen nut, ook in de tijd dat ik niet aanwezig was op het forum had ik al zeker 4 tot 5 keer in de week gebeld met zowel de copz als het RDW, maar die verwijzen mij weer terug naar de blauwpetten en die zouden weer een afspraak ingepland hebben en ( je snapt het wel hoever het door gaat )..

Hier word ik dus niet vrolijker van, juist alleen maar depressiever, omdat ze er geen flikker aan doen, hier zijn het echt een stel ( woord vervangen door “enge ziekte” ) wouten die er niks om geven, want toen ik dus in dat kamertje zat kwam die hoofdbaas van de agent met wie ik aan het praten was binnengestormd, en die zei van ik heb het al gezegd, alleen de radio!! , op een niet al te plezante toon..

1985
              Deelnemer

heb je geen ‘project’ foto’s waar je ook het lassen op hebt gedaan ?

ALS je ze hebt kan je misschien aan tonen waarom je er aan gelast zou hebben?

miraltje
                Deelnemer

origineel gepost door dabok
                  als hij al naar domeinen zou gaan

daar kan ik je wel van uit de droom halen.

wanneer jij jij je auto niet terug krijgt gaat deze in ieder geval niet na de domeinen.

deze auto wordt definitief ontrokken aan het verkeer of wel deze gaat rechtstreeks naar de sloop.

ik hoop dat je je auto terug krijgt maar gezien de lange tijd dat dit nu al speelt en het feit dat je je audio er uit mag halen wijst erop dat uiteindelijk de auto op de sloperij terecht komt

wessaa
                  Deelnemer

wat ik dan niet begrijp, corsa b heeft toch meerdere carossorie nummers in de auto staan, kunnen ze toch de nummers met elkaar vergelijken :sleeping

Fearless
                    Deelnemer

alleen rv bij de stoel hoor….

max
                      Deelnemer

Ik zou zeggen vraag na wanneer het FTO klaar is met hun onderzoek. Daar hangt het nu vanaf.

Zodra je weet wanneer dat klaar is weet je meteen wat er met de auto gedaan wordt, scheelt een boel afwachtstress.
                        Kijk anders nog wel na of je aanspraak kunt doen op de motor en ombouwkit als hij onttrokken gaat worden, dat zijn namelijk jouw eigendommen.

sebastiaankadettcabriogsi
                        Deelnemer

het is heel simpel je gaan röntgenen of hoe je dat ook schrijft, aan de hand daarvan kunnen ze zien of er rondom het nummer een lasnaat zit, ziet die er ben je de lul!

ze kunnen als het moet precies zien waar er allemaal gelast is, dus ze kunnen achterhalen waarom, of rotterij of omgekat..

ik zou je er niet te druk om maken,

heb je er zelf lopen lassen? of is het gelaste door een oud eigenaar?

TonSR

jongens er wordt hier veel verteld en gesuggereerd,heb zelf in mijn
                            zeer directe omgeving zoon geval mee gemaakt,wagen werdt ter keuring
                            aangeboden voor 4 naar 6 cilinder,bij onderzoek bleek dat er bij
                            het chassis nmr was gelast.dus deze wagen kreeg een verzwaarde
                            keuring waar we niet bij mochten zijn.daar kwam dus uit dat de wagen
                            vermoedelijk was gekat met als rezultaat dat de papieren werden ingenomen en het voertuig niet meer op de weg mag komen.echter
                            nu komt het het voertuig eigendom van??deze persoon kreeg dus gewoon deze auto terug met de zeggenschap dat hij echter nooit meer de weg op mag.
                            ook was deze wagen net klaar en veel geldt er in gestoptdus was goed balen.
                            auto is verkocht als donor wagen aan een vertrouwd iemand hier op ons forum.
                            wat mij echter niet duidelijk is warom de keurboer er politie bij heeft gehaald
                            zou daar eens op in haken.
                            vgr tonsr.

Corretje
                            Deelnemer

ff een kleine tip laat de auto schorsen

hiermee kan je de wegenbelasting stop zetten

ik dacht ook je verzekering

theunm

is inderdaad een goeie van corretje.

als ze je papieren hebben ingenomen kan het niet op het post kantoor.

maar via de website van de rdw wel.
                                je hebt hier en digid voor nodig.

en je meldt code ( lees laatste 4 van je chassis nr )
                                krijg je vervolgens mooi een bericht van het rdw dat je auto geschorst is.
                                doorgeven aan de verzekering en wegenbelasting stop automatisch.
                                weet alleen niet wat er gebeurt als je auto ingenomen of dit blijft werken.

als je de auto geschorst had op de avond van ophalen, dat is achteraf hadden die petten het nog niet kunnen laten verwerken.

theun

dabok
                                Deelnemer

Heb er helaas geen foto’s van, want het was al schijnbaar ( of het moet gebeurd zijn bij het bedrijf waar de auto werd opgebouwd, dit kan goed, heb daar ook een conflict gehad, want de eigenaar blijkt de beste maat te zijn van mijn ex baas, die mij ontslagen heeft en voor heel veel geld opgelicht heeft, is echt een mega lang kutverhaal waar ik totaal geen zin in heb om te vertellen, want hier heeft heel mijn omgeving onder geleden en wil dit dus ook zo snel mogelijk vergeten, dit heb ik ook tegen de politie gezegd, maar dat schijnt ze niks te doen of te helpen ) en dat van de RDW via de site, damn had dat eerder gezegd, heb het nu gelijk gedaan, thnx voor de tip :thumbup !

Had dat al aangegeven, maar ze hebben alle delen meegenomen ( heel mijn map ) en ik moest het maar met de verzekering regelen, die zeggen heel simpel, wij willen bewijs, nou als je dat gaat vragen krijg je het wel, maar dan krijg ik een aantekening bij de verzekering, wat als gevolg ik dan niks meer kan verzekeren via de bemiddelaar :puke.

Maar het kutte is dat ik dus mijn mapje heb meegegeven, en hier blijken nog de papieren van de andere Corsa B in te zitten gvd, kan ik mijn auto niet laten keuren, kan pas maandag weer contact opnemen, baal echt als een gek..

Aanspraak ga ik zoiezo doen, want dat recht heb ik nog, met nadruk op nog, maar moet inderdaad wachten op de uitslag..

Chassisnummer staat ook op het plaatje voor bij de motorruimte trouwens ( zwarte plaatje wat vast zit met 2 popnagels )..

TonSR

het is echt wel te controleren,er staan in de wagen carossery hier en daar
                                    verschillende nmrs ingeslagen die coresponderen met het originele chassis nmr
                                    als deze nmrs niet overheen komen dan is er geknoeid,lees gekat.
                                    ik weet zeker dat dit bij een manta het geval is dus ga ik er van uit
                                    dat het ook bij jou wagentje het geval zal zijn en kunnen ze dat bij de
                                    rdw dus nakijken,lees mijn vorig bericht,deze wagen werdt voor ons afgeschermd,wat ik al zij,we mochten daar niet bij zijn,aan de hand van deze
                                    verborgen nmrs kwam de ellende aan het licht.
                                    ik zou deze heren echt daar opwijzen en proberen een herkeuring af te dwingen
                                    als dat lukt kan het goed of slecht uit pakken,dat weet je echter alleen zelf.

TonSR

hoe is dit nu verder afgelopen ben wel benieuwd.
                                      vgr tonsr

geert666
                                      Deelnemer

Je moet niks afgeven aan die mannen strak raken ze die papieren kwijt en dan hebben hun niks gedaan!!!

Overal kopie van maken, noteren wat je aan hun geeft, en alles opnemen of filmen!!

freek corsa
                                        Deelnemer

Als ze een document van je in beslag nemen dan moet je om een briefje vragen waarin ze verklaren dat ze op die datum dat document van je in hebben genomen met die reden.

Naam en handtekening eronder, dan heb je bewijs.

dabok
                                          Deelnemer

Mijn papieren van mijn andere Corsa zijn dus “spoorloos” verdwenen, of ik moet nog eens erg goed zoeken..

Krijg vandaag de uitslag, I hold my fingers crossed :( ..

origineel gepost door freek corsa
                                            Als ze een document van je in beslag nemen dan moet je om een briefje vragen waarin ze verklaren dat ze op die datum dat document van je in hebben genomen met die reden.

Naam en handtekening eronder, dan heb je bewijs.

dennis121

nou ik hoop met je mee kerel!
                                              zoiets gun je natuurlijk niemand! :S :(

heb je trouwens ook foto’s van deze auto? ben nu toch wel beetje nieuwschierig naar de looks van dit bakje! =)

KRSA2000
                                              Deelnemer

ik zal voor je duimen! :thumbup

Van het Ende Customs

Apart verhaal

:wtf

dennis121

EN al wat bekend?:O

robert_corsa

zo, wat een verhaal. mag je hem eindelijk meenemen?
                                                      Waarom is er niemand die zegt dat je het via de fnv rechtbijstand (de beruchte bond) moet regelen? daar is niemand dol op. wan die gasten zitten erachteraan. Heb ze 1 keer ingeschakkelt i.v.m. een bekeuring die ik had gehad (in groningen waar ik nog nooit van mijn leven geweest was: bekeuring a 376 euro voor 48 te hard en het niet dragen van een gordel)

heel gedoe, ik kreeg mijn gelijk niet, en van de justitie kreeg ik geen foto o.i.d. rechtbijstand fnv in geschakkeld. na 8 dagen en precies 2.5 uur was het afgerond. fout in de administratie. jaja, leuke lui-offtopic

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 114)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.