Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › 15-3-2010 RDW Keuring Corsa B C20XE -> Auto in beslag !!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 maart 2010 om 11:16 #17218530
Maandag is het dan eindelijk zover, aangezien mijn eigen B gisteren APK goed is gekeurd en de ombouw van de motor bij een professional is gedaan, ga ik hiermee toch naar de RDW om deze op papier te krijgen. Heb ze net even gebeld voor een afspraak, maar vrij inlopen kan van 8 tot 12, als ik dat had geweten was ik er vanochtend nog naar toe gegaan, maar zo zij het nou eenmaal. Wel vermelde de edele heer van het RDW keuringsstation in Veldhoven ( kom zelf uit Valkenswaard, Eindhoven ) dat ik ( kenteken ) papieren moest overhandigen van uit welk voertuig de motor komt ( denk qua gegevens ). Hij kan van mij het motortype krijgen, meer heb ik ook niet haha! Heb nog wat kleine dingen te doen, spatbordrandjes liggen eraf ( kijk wel of ik deze erop zet ) en me beschermplaat ( voor bij de wielkasten ) zitten vast geducktaped ( nokjes kwijt , al nieuwe gehaald ). Ga ik nog even fixxen en dan hopelijk kom ik maandag terug met goed nieuws ( als deze er doorheen komt, neem ik die van me vriendin ook mee )! We’ll keep in touch :cool:.
12 maart 2010 om 11:21 #17628596Veel succes!
12 maart 2010 om 11:25 #17628597Kentekenpapieren in leveren van de auto waar de motor uit komt?
Mooi is dat…dat heeft tch niemand :PVolgens mij kan je gewoon doorgeven dat je motor uit een kadett/astra/vectra/calibra oid komt….en dat die auto op de sloop staat…..
12 maart 2010 om 11:41 #17628598Thnx!
Nee inderdaad, hij snapte het ook niet helemaal volgens mij, leg het hem maandag wel uit :) ..
Was ook mijn bedoeling iets in die richting te zeggen, van een slopert.
origineel gepost door Fearless
Kentekenpapieren in leveren van de auto waar de motor uit komt?
Mooi is dat…dat heeft tch niemand :PVolgens mij kan je gewoon doorgeven dat je motor uit een kadett/astra/vectra/calibra oid komt….en dat die auto op de sloop staat…..
12 maart 2010 om 17:05 #17628599missn bedoelde hij jouw kenteken papieren van de auto waar je mee komt succes maandag ik ga ook binnenkort :thumbup
12 maart 2010 om 17:10 #17628600Wat er op je nieuwe papier komt te staan is belangrijk voorze…dus c20xe 110kw….
Lijkt mij…16 maart 2010 om 15:30 #17628601En? keuren gelukt en omgezet op c20xe???:angel
16 maart 2010 om 21:23 #17628602Gewoon prints meenemen van Astra en Kadett GSi waar de C20XE inzit van de Autoweek website en eventueel andere sites waar vermogen en motorinhoud op staan.
Dat was bij mij voldoende.
16 maart 2010 om 21:31 #17628603op mijn uitnodiging van de rdw staat dat ik alleen de papieren van de auto mee moet nemen waar de motor in zit, niet waar de uit komt
verder kijken ze gewoon naar de ingeslagen code van de motor, en zij hebben een tabel waarin staat welk vermogen bij welke code word
heb al meerdere corsa’s om laten keuren, bij geen 1 is ervoor gevraagd, zeg gewoon hangt een c20xe of let voor, 110 of 150kw en klaar
16 maart 2010 om 22:55 #17628604werd mij ook vermeld dat ik aan moest geven uit welke auto de motor afkomstig is aan de hand van het chassis nummer van de betreffende ( sloop ) auto .
als je aangeeft dat de motor van de sloop komt en dus geen chassisnummer meer bij de motor aanwezig is doen ze ook niet moeilijk .
16 maart 2010 om 23:00 #17628605origineel gepost door otdh
op mijn uitnodiging van de rdw staat dat ik alleen de papieren van de auto mee moet nemen waar de motor in zit, niet waar de uit komtverder kijken ze gewoon naar de ingeslagen code van de motor, en zij hebben een tabel waarin staat welk vermogen bij welke code word
heb al meerdere corsa’s om laten keuren, bij geen 1 is ervoor gevraagd, zeg gewoon hangt een c20xe of let voor, 110 of 150kw en klaar
Kijken ze naar de code op de rand? tegen de versn. Bak?
Die is bij mij best slecht leesbaar…overige nummers zien er keurig uit.17 maart 2010 om 19:13 #17628606kijken naar t nummer op de rand, boven de versn. bak
bij mij konden ze t ook bijna niet lezen, vroeg die welke motorcode t was, gewoon c20xe gezegt, vond die t prima
17 maart 2010 om 19:30 #17628607Bij mij ook, zei is een c20xe 110kw uit een calibra. Heeft het verder zelf uitgezocht…..
18 april 2010 om 12:54 #17628608Nou, naar de RDW geweest en mijn auto is een week later door de politie in beslag genomen !!
Mijn gordels en ramen zouden niet kloppen, de auto zou omgekat zijn en er was aan gelast ( bij het framenummer ) .
Het viel de keurmeester op bij de RDW dat er een nieuw type interieur in was geplaatst, klopt want dat heb ik zelf allemaal gedaan, mocht gister naar het politie bureau een verklaring afleggen en krijg mijn auto niet meer terug ( zeer waarschijnlijk zei die kutgup ).
Is erg lekker, want had de auto net af, compleet met ICE en dergelijke, mag er ook niks uithalen werd me verteld en de auto zal ergens gestald worden ( dikke neus, word gewoon door verkocht ).
Krijg het maandag of dinsdag te horen wat ermee gaat gebeuren :fy1 !!
18 april 2010 om 12:59 #17628609Originally posted by dabok
Nou, naar de RDW geweest en mijn auto is een week later door de politie in beslag genomen !!Mijn gordels en ramen zouden niet kloppen, de auto zou omgekat zijn en er was aan gelast ( bij het framenummer ) .
Het viel de keurmeester op bij de RDW dat er een nieuw type interieur in was geplaatst, klopt want dat heb ik zelf allemaal gedaan, mocht gister naar het politie bureau een verklaring afleggen en krijg mijn auto niet meer terug ( zeer waarschijnlijk zei die kutgup ).
Is erg lekker, want had de auto net af, compleet met ICE en dergelijke, mag er ook niks uithalen werd me verteld en de auto zal ergens gestald worden ( dikke neus, word gewoon door verkocht ).
Krijg het maandag of dinsdag te horen wat ermee gaat gebeuren :fy1 !!
wat is dit van onzin…
Auto is nog steeds jouw eigendom en helemaal de spullen die erin liggen.Terug gaan naar die vuile honden..
Wie heeft hem in beslag laten nemen.
want je zet ding eerst op kenteken en nu nemen ze hem in beslag..Wat is dat voor rdw keurmeester..
Nieuw type intrieur.. dat kan hij echt niet zien.als je dat van elke auto moet kunnen onthouden dan ben je zo slim dat je niet als keurmesster bij de rdw gaat werken maar ergens bij een weteschappelijk instelling waar ze meer met je slimme koppie kunnen doen..
gewoon terug eisen..
als jij kunt aantonen dat jij die auto gewoon zo overgekocht hebben, zullen ze hem wel terug moeten gevenen anders voor laten komen..
want dit is weer een actie waarvan mijn broek afzakt..18 april 2010 om 14:22 #17628610ik heb mijn auto ook pas laten keuren bij mij zat er ook een lasnaad in ten hoogte van het frame nummer ik heb het zelf verteld aan de rdw keurmeester en die zijn geen probleem hij zij zelfs autos kunnen vaker roesten ik nog naar de politie in me woonplaats geweest en totaal geen problemen mee gehad dus denk dat ze bij jou met andere maatstaven meten
18 april 2010 om 14:59 #17628611of je vertelt hier maar de helft, en de auto is echt omgekat, of je hebt wel een stel hele domme ambtenaren achter elkaar gehad.
Als die auto van jou is laat je m toch niet afpakken.
18 april 2010 om 16:17 #17628612Waren ook een stel achterlijke konijnen zonder verstand, het begon al bij de RDW, kreeg in het begin iemand die wel relaxed was, beetje mee geouwehoerd enzo, maar daarna kwam er een zware pipo aangelopen en die liep gelijk rond de auto, zegt die is deze voor export ( toen dacht ik al wtf ? ), nee omkeuring motorblok antwoord zijn collega, gaat die daarna aan me kabels lopen rukken van me audio ( heb ik nog niet echt “fatsoenlijk” weggewerkt, kraakte alles af en heeft daarna het een en ander gezegd tegen zijn collega, daarna begon die echt alle testen te doorlopen, van trilplaten tot aan koplampmetingen enz. ( mijn Corsa was al APK goedgekeurd een kleine maand van te voren ) en toen ging die kijken bij mijn framenummer ( was al boven de put geweest om te kijken naar het onderstel ) en zegt hier is aan gelast, we geven dit door aan de politie en die belt jou weer op voor een afspraak. Zodoende kwamen die homofielen debielen om half 10 ( !! ) s’avonds langs om mijn auto in te vorderen ( heb sleutels, papieren, alles af moeten geven ), te zielig gewoon, want ze kwamen met 4 man langs en ze hadden die 4-tone gespoten kutbus met lichten aan voor mijn auto neer gezet, denk dat ze bang waren dat ik ermee weg wilde rijden ( lag al in me nest, maar goed ). Ook al mocht die wagen “omgekat” zijn, we praten hier over een wagen van 14 jaar oud t.w.v. 1000,- ( standaard ), niet over een of andere AMG of M6 van dik een ton, vind dit ook nergens op slaan, mja als je je muil opentrekt kan je het helemaal verreken komt het maar op neer. Waakzaam en dienstbaar toch? Me reet :puke !!
origineel gepost door geert666
of je vertelt hier maar de helft, en de auto is echt omgekat, of je hebt wel een stel hele domme ambtenaren achter elkaar gehad.Als die auto van jou is laat je m toch niet afpakken.
18 april 2010 om 16:18 #17628613:o wat is dit nou weer voor iets ?
Heb je de auto echt eerlijk gekocht, heb je er een aankoop bewijs van ?
18 april 2010 om 16:35 #17628614hmm
wel raar dat je bij de rdw dan gewoon je papieren terug gekregen hebt, in fijte zijn zij degenen die papieren in mogen vorderen, de politie mag dat nietals je politie je aanhoud, en die willen je papieren in beslag nemen moet er iemand van de RDW of de Marrechause bij zijn
een agentje mag dat niet18 april 2010 om 22:04 #17628615origineel gepost door otdh
hmm
wel raar dat je bij de rdw dan gewoon je papieren terug gekregen hebt, in fijte zijn zij degenen die papieren in mogen vorderen, de politie mag dat nietals je politie je aanhoud, en die willen je papieren in beslag nemen moet er iemand van de RDW of de Marrechause bij zijn
een agentje mag dat nietdat is dus onzin, de politie kan en moet het kenteken vorderen indien er iets met het voertuig of papieren aan de hand is.
het rdw kan alleen de geldigheid ervan intrekken of afgeven.
apk is een moment opname en er kan na een maand wel iets aan de hand zijn.
als je de openpost leest van ts dan roep je het het ook wel over je zelf af, missende spatbordranden geductapete beschermplaat.
als je zo naar een rdw keuring gaat dan weet je zeker dat ze je auto van binnen en buiten nauwkeurig nalopen .
dan denken ze bij het rdw ook van wat heeft zo’n grappen maker nog meer uitgespookt.
in het rdw subforum hier op de site wordt gewaarschuwd dat je je auto in goede/nette staat moet aanleveren bij het rdw, dan heb je de minste kans op problemen
18 april 2010 om 22:15 #17628616“Ga ik nog even fixxen” staat er ook bij, dit heb ik vanzelfsprekend ook gedaan, ga niet met een of andere harry nac wagen die uit elkaar rammelt naar een keuring toe.
Heb alles meer dan goed gemaakt en vast gezet, maar ik hoor er aankomende week meer over en dan laat ik het jullie wel weten hoe of wat etc.
Als ik een auto koop ga ik er wel vanuit dat deze eerlijk is, kijk, een Corsa van 16 jaar oud mag best wat laswerk hebben, maar als de RDW mij ervan gaat verdenken dat ik auto’s om aan het katten ben, kunnen ze van mij een dikke vinger krijgen, want mocht ik dat doen, dan zoek ik eerlijk gezegd geen Corsa uit ( maar dat snappen ze daar niet echt )! Dus aangezien deze particulier is aangeschaft, is er ook geen bon / factuur van. En ook nog eens, mocht ik weten dat deze was “omgekat” of ik dat zou hebben gedaan, denk je dan echt dat ik naar de RDW zou gaan om deze alsnog te laten herkeuren, dat is dan toch ook je eigen ruiten ingooien, en die clue snappen ze al helemaal niet op het woutenkiet :argue !!
En miraltje, ik zal voor jou wel wat foto’s plaatsen, kun je zien hoe ze op de brug stond :mad: !
origineel gepost door miraltje
origineel gepost door otdh
hmm
een agentje mag dat nietdat is dus onzin, de politie kan en moet het kenteken vorderen indien er iets met het voertuig of papieren aan de hand is.
het rdw kan alleen de geldigheid ervan intrekken of afgeven.
apk is een moment opname en er kan na een maand wel iets aan de hand zijn.
als je de openpost leest van ts dan roep je het het ook wel over je zelf af, missende spatbordranden geductapete beschermplaat.
als je zo naar een rdw keuring gaat dan weet je zeker dat ze je auto van binnen en buiten nauwkeurig nalopen .
dan denken ze bij het rdw ook van wat heeft zo’n grappen maker nog meer uitgespookt.
in het rdw subforum hier op de site wordt gewaarschuwd dat je je auto in goede/nette staat moet aanleveren bij het rdw, dan heb je de minste kans op problemen
19 april 2010 om 05:44 #17628617Raar allemaal. Zorg dat je harde bewijzen verzamelt.
– Telefoonnummer van wie je de auto gekocht hebt.
– Corsa van 1000 euro is niet voor de handel. Ombouw met 2 liter is voor eigen hobby.
– Vraag ze wat ze verstaan onder omkatten. Jouw beschuldigen van dingen is snel gedaan. Maar hun uitspraken moeten ook met bewijs/waarheid komen.etc. Weet natuurlijk niet in hoeverre elk bewijs helpt. Maar wees zakelijk en toon zo min mogelijk emoties.
19 april 2010 om 06:32 #17628618Damn, ik ben benieuwd of je em nog terug krijgt..
19 april 2010 om 07:14 #17628619beetje raar dat je auto in beslag is genomen,
ik ken iemand die bood hem ter omkeuring aan, aan het rdw en daar gingen om wat voor reden dan ook, ook alarm bellen rinkelen, en werd verdacht van omkatten.
nu is hij zijn papieren van de auto kwijt. maar de auto heeft hij nog, en gaat er uitgezocht worden of het nou wel of niet zo is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.