Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › 14foutcodes na het uitlezen, snap de codes niet?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 maart 2012 om 12:52 #17247398
eindelijk de drivers en alles geïnstalleerd van de week. vandaag maar het apparaatje aangesloten.
het uitlezen was vrij makkelijk, de andere opties durf ik nog niet te gebruiken..12 not present foutcodes en 2 present met rode letters.
Engine:
P1483-06 Fan control 3 circuit malfunction NOTPRESENT
P1565-71 Cruise control interface malfunction NOTPRESENT
P0115-14 Engine control temp. circuit high input NOTPRESENT
P1481-06 Fan control 1 circuit malfunction NOTPRESENT
P0621-03 Generator lamp L control malfunction NOTPRESENTU2108-70 Can-Bus No communication with ABS/TC PRESENT
P0501-F0 Vehicle speed malfunction PRESENTCIM(Column integrated module)
B3114-00 Remote key 1 not synchronized NOTPRESENT
B3109-00 Remote key 1 system voltage low voltage NOTPRESENT
U2117-00 Can-bus no communication with display NOTPRESENT
U2103-00 No communication with Can-bus(high speed) NOTPRESENTINSTRUMENT
U2117-00 NOTPRESENTBCM(body control module)
U2117-00 NOTPRESENTAIRBAG
U2139-7F Invalid data from CIM(steering column module) NOTPRESENTik heb na het uitlezen geen enkele foutcode gewist of iets dergelijks, dit is de eerste keer dat ik uitlees dus wilde het toch even na checken voordat ik iets doe.
even ter info:
vorige week grote beurt gehad: Distributieriem, spanrol, looprollen, waterpomp, koelvloeistof, thermostaat, thermostaatsensor, bougies en nokkenassensor zijn hierbij vervangen. misschien bruikbare info.en is er misschien ook een lijst met daarin alle foutcodes om ze daar meteen op te zoeken in plaats van een topic te plaatsen bij iedere foutcode…
4 maart 2012 om 15:07 #18004285haha niemand die iets weet. wellicht willem als die online komt.
4 maart 2012 om 15:44 #18004286hey man,
Ik ben geen opcom wizzard zo als Wim maar NOT PRESENT lijkt mij duidelijk, die gegevens kan ie niet uitlezen omdat ze niet aanwezig zijn of omdat je ‘m niet op contact had staan.
Je sleutel heeft dan een nieuwe batterij nodig lijkt ‘t en verder kan ie ‘m eigenlijk niet lezen door een te laag voltage. Soms problemen met de remote?Lijkt er wel op dat je abs module een probleem heeft, Traction controle, heeft een 1.8 uit 2004 die wel?
Heb je die grote beurt bij de dealer laten doen? Want die hadden al die codes toch op z’n minst mogen resetten en je vertelt dat er minimaal 2 zorgelijke codes in staan, lijkt mij :hmmzDe 2004 is volgens mij ook nog half can dus het zou kunnen dat je met de opcom een verkeerd bouwjaar hebt gepakt of heb je automatische herkenning gebruikt? Uiteraard doe je alles met die op om op eigen risico . :angel
Groet jraaf (Jurgen)4 maart 2012 om 16:02 #18004287ik heb de autopapieren bekeken voor het opstarten van opcom, en bleek 28juli 2003 te zijn dus heb 2003 aangeklikt.
alles resetten proberen? en als ik hem op contact heb moet ie het wel doen?4 maart 2012 om 17:26 #18004288Hey,
Kun je doen, die rode zijn in ieder geval je echte probleem.
Heeft je vec een tid scherm? Heeft ie cruise controle? Lijkt er op dat ie die wel verwacht maar ze niet aanwezig zijn. Zou kunnen betekenen dat de hele kabelboom er wel licht maar de optie zelf niet. Heb wel eens gehoord dat tot eind 2003 de kabelboom compleet was ook al waren niet alle opties aanwezig. Vanaf 2004 switch van half can naar vol can zijn ze kabelbomen dan in verschillende smaken gaan maken.Kunt ‘m ook gewoon starten en nog een keer uitlezen. Dan de foutcode resetten en weer uit zetten.
Weer op contact en weer uitlezen. Kijken wat er overblijft.Groet jraaf
4 maart 2012 om 17:40 #18004289heeft een analoge scherm met wel allerlei info, dus niet zon tijd/datum scherm.
cruisecontrol ook aanwezig..
de rode zijn alleen:
U2108-70 Can-Bus No communication with ABS/TC PRESENT
P0501-F0 Vehicle speed malfunction PRESENTwat moet ik dan vervangen?
4 maart 2012 om 17:50 #18004290De foutcodes die aangeduid worden met “not present” zijn niet aanwezig, oftewel ze zijn eens voor gekomen maar nu niet meer actueel.
Heeft de auto ook problemen / klachten? Heeft je auto wel ABS / TC? Sommige fouten kunnen gewoon genegeerd worden, helemaal als er geen klachten zijn.4 maart 2012 om 17:51 #18004291ik merk helemaal geen klachten.. alleen het wat langzamer optrekken.. de max snelheid per versnelling word wel gewoon bereikt.
dit is denk ik allemaal na de grote beurt gebeurd.4 maart 2012 om 17:52 #18004292Als je abs en je snelheidsmeter en je cruise controle gewoon doen zou ik niks veranderen.
Ik zou naar die garage terug gaan die de grote beurt heeft uitgevoerd als het een opel garage is. Vragen waar die 2 meldingen voor staan. De overige zou ik resetten om te kijken of ze toch weer terug komen. Of…..Ff wachten tot Wim zich meldt :jerry
Groet jraaf4 maart 2012 om 18:05 #18004293@Jarno1111 wrote:
De foutcodes die aangeduid worden met “not present” zijn niet aanwezig, oftewel ze zijn eens voor gekomen maar nu niet meer actueel.
Kijk dat is leerzame informatie. :thumb
Groet jraaf4 maart 2012 om 18:05 #18004294Ik vermoed dat het merendeel komt omdat de auto niet op contact stond. Lees hem eens uit als de auto op contact staat.
4 maart 2012 om 18:16 #18004295ik probeer het even.
zo weer een reactie.4 maart 2012 om 21:17 #18004296nee Codes met NOT present zijn Codes die NIET Direct aanwezig zijn, maar eerder hebben voorgedaan.
Alles wissen en dan kijken wat er terugkomt.
Willem
4 maart 2012 om 21:19 #18004297@wim-v6 wrote:
nee Codes met NOT present zijn Codes die NIET Direct aanwezig zijn, maar eerder hebben voorgedaan.
Alles wissen en dan kijken wat er terugkomt.
Willem
ja dit is de bevestiging. morgen even alles wissen.
mochten er een aantal terugkomen dan laat ik dat wel weten.
gr4 maart 2012 om 21:21 #18004298prima
Veel U codes zijn een beetje Aba-Cadabra voor de meesten..
Dat zijn namelijk allemaal Communicatie storingen… hoeft geen probleem te zijn, kan ook zijn dat het even te druk is geweest op de digitale snelweg in de auto…
Willem
4 maart 2012 om 21:28 #18004299@wim-v6 wrote:
prima
Veel U codes zijn een beetje Aba-Cadabra voor de meesten..
Dat zijn namelijk allemaal Communicatie storingen… hoeft geen probleem te zijn, kan ook zijn dat het even te druk is geweest op de digitale snelweg in de auto…
Willem
en de engine storingen want daar schrok ik wel een beetje van, zonder engine beweegt het hele ding ook niet dacht ik meteen en moest ook wel even lachen om mijn eigen opmerking.
4 maart 2012 om 21:30 #18004300Kijken welke er terug komen.
De Fan storingen komen meestal van een kapotte vin weerstand..
Willem
4 maart 2012 om 21:42 #18004301@wim-v6 wrote:
Kijken welke er terug komen.
De Fan storingen komen meestal van een kapotte vin weerstand..
Willem
mocht deze kapot zijn, is het dan weer een duur grapje of niet?
4 maart 2012 om 21:43 #18004302zou niet weten wat zo’n koelvin weerstand doet qua Prijs..
Willem
5 maart 2012 om 10:57 #18004303alle storingen worden onthouden, ook al wis je deze.
ze komen er dan in te staan met als extra melding NOT PRESENT
op deze manier kom je ook achter een stukje geschiedenis van de auto.5 maart 2012 om 18:18 #18004304nee hoor, ik heb al heel wat foutcodes gewist, en die zijn gewoon weg (lege lijsten dus)…
Korte uitleg.
Als er achter een storing NOT PRESENT staat, dan is deze in het geheugen opgeslagen omdat deze zich eerder heeft voorgedaan, en nu geen storing heeft.
Staat er PRESENT achter een Storing, dan is de storing direct aanwezig..
Willem
6 maart 2012 om 17:03 #18004284Welke leip gaat nou de maximum snelheid per versnelling met z’n auto rijden?????
Zal je vader leuk vinden dat er zo met z’n auto word omgesprongen.
Niet te veel sodemieteren aan die auto, goed is toch goed en gewoon rustig behandelen is ook geen nieuwe meer.
Wel ff veranderen he de vectra is van 2003 :D :D :D6 maart 2012 om 17:35 #18004279@mike hammer wrote:
Welke leip gaat nou de maximum snelheid per versnelling met z’n auto rijden?????
Niet te veel sodemieteren aan die auto, goed is toch goed en gewoon rustig behandelen is ook geen nieuwe meer.
Wel ff veranderen he de vectra is van 2003 :D :D :Dik zeg niet dat ik bij ieder scheetje hem tot 6500 toeren trap? dus ik weet niet wat je zeurt..
natuurlijk wil je toch even na zon beurt even proberen of ie nog wel optrekt zoals ie voorheen deed, en mijn vader zat langs me toen ik ‘m doortrapte en ik ga ook niet stiekem de auto in om even het opcommetje aan te sluiten.
dus ik snap jou vraag/reactie ook niet? dit is een forum waarin vragen worden gesteld en antwoorden worden gegeven, geen opvoeding aub.
zoals je hierboven al kunt zien zijn er zat mensen die gewoon tips hebben gegeven.en over het sodemieteren aan de auto?
het is een auto die we net een aantal weekjes hebben. bijna iedere opelliefhebber heeft wel een opcom en leest fouten uit, ik ga toch niet elke foutcode uitlezen voor 40,- bij de dealer.ik heb al eerder in n forum aangegeven dat het een fout was, hij is idd van 28 juli 2003. heb hier de papiertjes voor me.
6 maart 2012 om 18:01 #18004282Anoniem
1 January 1970Wis alle storingen maar eens, ik denk dat er geen 1 terug komt ;) Auto wel op contact zetten he :thumb
6 maart 2012 om 19:30 #18004305@mike hammer wrote:
Welke leip gaat nou de maximum snelheid per versnelling met z’n auto rijden?????
Wel ff veranderen he de vectra is van 2003 :D :D :DDeze Leip hier, met een 17jaar oude Vectra-B V6.
hebt ie niks van, mits goed warm..
en op welke manier je dat doet scheelt ook nogal..
Als je zo ALTIJD door de stad rijdt, ja dan slijt een motor en randonderdelen er veel harder van, als dan dat je Vol loopt laag te vliegen op de Autobahn…
ik doe dit af en toe, als eens lekker een apparaat met 4ringen op de grill en dikke motor erin wil pesten..
Flink Doorhalen kan geen kwaad, mits niet te vaak en moet goed warme motor (olie op temperatuur)..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.