14 XEP op LPG

Forumindex Forums Modellen Astra 14 XEP op LPG

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268526
    zlatan1411
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 March 2010

      Hallo allemaal,

      Heb een paar maanden geleden een prins installatie laten inbouwen in mijn gtc.
      Hier ben ik zeer tevreden over. Na veel gelezen te hebben over dat ik het niet moest doen
      in een xep blok, heb ik het toch gedaan. Ondanks mijn grote mond wel met flash lube systeem
      die ik netjes op pijl hou. De helft zegt dat het goed zal gaan door het flashlube systeem, en de andere helft zegt van niet. Wat kan ik volgens jullie verwachten m.b.t kleppen stellen enz enz. Overigens Distrubutieketting ook net vervangen, dus mochten er mensen tegen vragen hierover aanlopen stuur even een berichtje.

      :afro :afro

      #18256755
      opel-mark
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 March 2011

        Ketting vervangen ? hoeveel kilometer heeft jouw blok wel niet gelopen dan

        #18256756
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Maakt niet zo zeer uit hoeveel km je maakt maar hoe je de km’s maakt, met korte stukjes zal hij veel eerder aan de beurt zijn dan met lange stukjes.

          De ketting van onze Z14XEP is met 98K gedaan(veel korte stukjes) wel elk jaar netjes olie ververst.

          En kleppen stellen zal niet lukken bij een Z14XEP want die heeft hydro stoters, ik zelf zou het niet gedaan hebben, weet niet of het veel zal helpen dat flash lube.

          #18256757
          zlatan1411
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 March 2010

            Waarom dan niet opeltje waar ga ik tegenaan lopen.

            En hij heeft 120000 gelopen bij vervanging, ketting was niet het probleem maar de spanner.

            #18256758
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              Weet niet of je ergens tegenaan gaat lopen ik gaf een reactie op opel-mark, en het probleem is dat de ketting uitrekt en daardoor de spanner te ver uitstelt.

              Wat je met te veel korte stukjes krijgt is veel condens vorming in de olie(mayonaise) waardoor de ketting minder gesmeerd/gespannen wordt.

              #18256759
              zlatan1411
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 March 2010

                Update, 30.000 km verder en geen problemen bij 20.000 de gasfilter vervangen(5 min werk).
                Gister ook de luchtfilter vervangen, olie + filter volgen. Moet eerst een kleppendeksel pakking regelen
                had hem vervangen met de distributie ketting maar blijkbaar niet goed ”zweet” wat olie bij de dop.
                Denk dat ik de oude resten niet goed had verwijderd.
                Vooralsnog super tevreden met LPG in de 14 XEP.

                #18256760
                Corsa_GSi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Let even op de oliedruksensor bovenin aan de bijrijderskant van het motorblok.
                  Die kan gaan lekken en dan kan je kabelboom en ecu kapot van gaan.

                  http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/17/579/1878/17792/” onclick=”window.open(this.href);return false;
                  Nummer 3 op het plaatje.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.