Forumindex › Forums › Modellen › Astra › 14 XEP op LPG
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 oktober 2014 om 09:39 #17268526
Hallo allemaal,
Heb een paar maanden geleden een prins installatie laten inbouwen in mijn gtc.
Hier ben ik zeer tevreden over. Na veel gelezen te hebben over dat ik het niet moest doen
in een xep blok, heb ik het toch gedaan. Ondanks mijn grote mond wel met flash lube systeem
die ik netjes op pijl hou. De helft zegt dat het goed zal gaan door het flashlube systeem, en de andere helft zegt van niet. Wat kan ik volgens jullie verwachten m.b.t kleppen stellen enz enz. Overigens Distrubutieketting ook net vervangen, dus mochten er mensen tegen vragen hierover aanlopen stuur even een berichtje.:afro :afro
11 oktober 2014 om 11:16 #18256755Ketting vervangen ? hoeveel kilometer heeft jouw blok wel niet gelopen dan
11 oktober 2014 om 13:37 #18256756Maakt niet zo zeer uit hoeveel km je maakt maar hoe je de km’s maakt, met korte stukjes zal hij veel eerder aan de beurt zijn dan met lange stukjes.
De ketting van onze Z14XEP is met 98K gedaan(veel korte stukjes) wel elk jaar netjes olie ververst.
En kleppen stellen zal niet lukken bij een Z14XEP want die heeft hydro stoters, ik zelf zou het niet gedaan hebben, weet niet of het veel zal helpen dat flash lube.
11 oktober 2014 om 16:58 #18256757Waarom dan niet opeltje waar ga ik tegenaan lopen.
En hij heeft 120000 gelopen bij vervanging, ketting was niet het probleem maar de spanner.
11 oktober 2014 om 19:34 #18256758Weet niet of je ergens tegenaan gaat lopen ik gaf een reactie op opel-mark, en het probleem is dat de ketting uitrekt en daardoor de spanner te ver uitstelt.
Wat je met te veel korte stukjes krijgt is veel condens vorming in de olie(mayonaise) waardoor de ketting minder gesmeerd/gespannen wordt.
17 maart 2015 om 10:21 #18256759Update, 30.000 km verder en geen problemen bij 20.000 de gasfilter vervangen(5 min werk).
Gister ook de luchtfilter vervangen, olie + filter volgen. Moet eerst een kleppendeksel pakking regelen
had hem vervangen met de distributie ketting maar blijkbaar niet goed ”zweet” wat olie bij de dop.
Denk dat ik de oude resten niet goed had verwijderd.
Vooralsnog super tevreden met LPG in de 14 XEP.18 maart 2015 om 08:46 #18256760Let even op de oliedruksensor bovenin aan de bijrijderskant van het motorblok.
Die kan gaan lekken en dan kan je kabelboom en ecu kapot van gaan.http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/17/579/1878/17792/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Nummer 3 op het plaatje. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.