14" en 16v remmen

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel 14" en 16v remmen

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    tana

Hoi, ik heb een corsa b gekocht en hier wil ik weer een paar leuke 14″ velgen onder hebben van de zomer. Onder mijn vorige corsa b had ik remmen van een calibra 16v met 14″ brock b5 velgjes. Om mijn velgen te kunnen monteren moest ik er spoorverbreders van 1 cm onder zetten.
      Weten iemand misschien welken velgen er wel op deze remmen passen zonder spoorverbreders. Ben niet echt weg van spoorverbreders en extra lange bouten.

groetjes tana

mayhem

14inch moet passen om 16v remmery, enkel hele smalle hoge ET velgen (corsa A gsi velgen) passen niet overover.

McKaamos
        Deelnemer

16v remmerij is een breed begrip.
          Remmen van een 16v Corsa B kan met gemak. Daarvan zijn de wielen standaard 13inch.
          Een Calibra heeft veel grotere remmen.
          Het is totaal afhankelijk van hoe groot de remschijven precies zijn.

Onder mijn Corsa A liggen ook 14″ velgen (6J, ET38) en de standaard remmen geven bijna genoeg ruimte voor mij om m’n vuist tussen te stoppen.
          Standaard Corsa A remmen zijn voor zover ik weet gelijk aan Corsa B remmen en zijn daarmee 236mm doorsnee. Doe daar nog 2cm bij voor de remklauw en ik houd meer dan 5cm ruimte over.
          Je zou dus theoretisch voor 290mm schijven kunnen gaan zonder ruimte tekort te komen.
          Nu weet ik niet precies hoe groot de remmen van een Calibra zijn, maar ik gok 300mm of meer.

Maargoed, het is wel afhankelijk van de velg… Bij mijne zou het misschien net kunnen…
          Als je geen problemen wil ondervinden, zet er dan gewoon 15inch velgen op. Ben je van alle gezeur af ;)

mayhem

origineel gepost door McKaamos
            16v remmerij is een breed begrip.

nee, dat is t niet.. 16v remmen is in de algemene opel volksmond c20xe remmery.:thumbup

calibra remmen?!?!? 256mm geventileerd voor de 2.0 8/16v uitvoeringen, en rond de 280 van de Turbo/v6 uitvoeringen.

McKaamos
            Deelnemer

Ahh ok. Dat wist ik nog niet. Remmerij van alles waar een c20xe blok in ligt dus..

256mm ligt ook onder een Corsa GSi… Dat zou dan met alle gemak van de wereld moeten passen.
              Zelfs achter 13inch velgen moet dat kunnen.

mayhem

c20xe remmen passen niet achter 13 inch.

dit is calibra c20xe remmery in orgineel opel staal (14 inch)

kaneelschep
                Deelnemer

Ik heb ook gewoon stalen et49, 14 inch op mn E-kadett. Met 16V remmen rondom.
                  Past prima!! :D

tana

Ik wil onder mijn corsa weer van die duitse style velgen er onder van bv 8j 14″ met een foute et waarde maar deze moeten dan wel op mijn remmen passen. Ik wil dus een setje velgen gaan kopen die er zo op passen. Wat ik mooie velgen vindt zijn bv schmidt th-line’s of steffans.

groetjes

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.