13 inch velgen op Corsa C Z1.2XE Easytronic mogelijk?

Forumindex Forums Modellen Corsa 13 inch velgen op Corsa C Z1.2XE Easytronic mogelijk?

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    HarrieAstra
    Deelnemer

Beste leden,

Zit even met een vraag waar snel antwoord op gewenst is, gezien de aankoop van een set wielen.

Ik zou graag willen weten of een set wielen in 13 inch, met banden in de maat 175/70/R13 onder een Corsa C Z1.2XE Easytronic, uit 2003 passen. ET-waarde is hetzelfde, breedte van de velg is 5J, steekmaat 4×100 en de naafdiameter 56,6mm.

Momenteel zitten er 14 inch velgen onder de Corsa, met daar omheen banden in de maat 175/65/R14.

Zou er iets aanlopen met de 13 inch velgen?

Ik heb het verschil in wielen even uitgerekend en ik zag dat daar een negatief verschil in zit van 1,36 (-1,36).

Dit zou volgens de omrekentabel nog toegestaan zijn.

Klopt hetgeen wat vaak gezegd wordt ook; hoe kleiner oppervlakte de band heeft, en dus zo weinig mogelijk contact heeft met de ondergrond, hoe minder weerstand het heeft. Klinkt logisch, en zeker met winterbanden is dit fijn, lijkt mij?

Ik hoor graag van jullie!

HarrieAstra
      Deelnemer

Kan iemand mij hiermee helpen??

Anoniem

Durf het niet met zekerheid te zeggen. Maar dacht dat het zou passen

TedMechanic
          Deelnemer

Als de velgen over de remmen heen kunnen, dan past het.

Overigens wat je zegt van smalle banden = minder rolweerstand klopt wel, alleen in dit geval zijn beide banden net zo breed, dus dat zal in rolweerstand niet veel verschil maken.

HarrieAstra
            Deelnemer

@TedMechanic wrote:

Bedoel je deze reactie serieus… :wors

Nee zonder grappen, zover was ik ook al.
              Aangezien de wielen hier niet in de buurt staan, is het fijn om vooraf te weten of zoiets zou passen.

Maar aangezien de reacties zover uit elkaar liggen, denk ik dat ik ze mooi laat liggen.
              Er bestaat teveel onduidelijkheid over, zelfs bij de dealers kunnen ze me er geen uitsluitsel over geven.

Dan maar 14 inch, zodat ik het zeker weet :thumbup

theunm

je kunt toch je remklauwen zien door je velgen.
                als je velgen nu nu je klauwen al schrapen gaat het zeker niet werken.
                passen je vingers en bij tussen dan maak je kans.

maar dan hangt het nog steeds van de vorm van de velg of je er mee weg komt

TedMechanic
                Deelnemer

@HarrieAstra wrote:

@TedMechanic wrote:

Bedoel je deze reactie serieus… :wors

Nee zonder grappen, zover was ik ook al.
                  Aangezien de wielen hier niet in de buurt staan, is het fijn om vooraf te weten of zoiets zou passen.

Maar aangezien de reacties zover uit elkaar liggen, denk ik dat ik ze mooi laat liggen.
                  Er bestaat teveel onduidelijkheid over, zelfs bij de dealers kunnen ze me er geen uitsluitsel over geven.

Dan maar 14 inch, zodat ik het zeker weet :thumbup

Als je mijn reactie belachelijk vindt, dan was je vraag ook belachelijk. Ik kan hier op afstand niet zien hoe die velgen eruit zien. Net zo min als dat ik kan zien hoeveel ruimte jij nu over hebt in je huidige 14″ velgen. Het enige wat ik kan zeggen is waar je kritische punt zou zitten.

Als dat antwoord niet goed genoeg voor je is, dan zal ik wel niet meer op je vragen reageren.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.