12v aansluiting in de kofferbak

Forumindex Forums Modellen Astra 12v aansluiting in de kofferbak

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    chris42

Hey allemaal,

Om maar met de deur in huis te vallen, ik ben sinds kort de eigenaar van een opel astra uit 2008, hatchback 5 deurs.
      Mooie auto, rijd goed, maar 1 minpuntje in de kofferbak mis ik de 12volt aansluiting.
      Nu zou ik graag willen weten of het heel ingewikkeld is om dit in te bouwen.
      Weet iemand hoe dit moet?

gr,

Chris

opel-motorsport
      Deelnemer

universele sigaretten aansteker inbouwen en ergens vanachter op de 12v aansluiten is helemaal niet moeilijk :)

Astra_DLS
        Deelnemer

op zich heel snel te doen. Je kunt spanning van je lichten halen (stadslicht bijv) en dan gewoon verdeelblokje gebruiken.

Als je je lichten aanzet, heb je stroom.

RickR91
          Deelnemer

Niet vergeten een extra zekering in te zetten, anders heb je geen licht meer als die 12V overbelast.

Juffer1
            Deelnemer

@Astra_DLS wrote:

op zich heel snel te doen. Je kunt spanning van je lichten halen (stadslicht bijv) en dan gewoon verdeelblokje gebruiken.

Als je je lichten aanzet, heb je stroom.

Jaja.. :hmmz

Gezien het bouwjaar hebben het hier over een Astra H welke af fabriek is voorzien van een boordcomputer en dusdoende ook direct zal gaan melden dat er een achterlicht defect is zodra je er ook maar een verbruiker insteekt.
              Daarnaast moet je dat al helemaal niet op deze manier willen. Alle verbindingen lopen via de REC module, als hier wat mee gebeurd (overbelasting / kortsluiting oid) dan is het einde oefening en durf ik gerust te stellen dat de auto financieel total loss is.

Bij de station uitvoeringen zit er aan de rechterzijde in de laadruimte soms een stekker waar je een aansteker aansluiting op aan kunt sluiten.
              Bij de 5deurs is deze voorziening niet voorhanden (voor zover ik weet).
              Indien je een trekhaakt hebt zou je wellicht daar de vaste spanning vanaf kunnen halen, andere optie is om een draad vanaf de sigaretten aansteker uit het middenconsole naar achteren te trekken of bij de VOD eens informeren of je deze niet ergens vanuit de REC kan halen

Zelf zou ik er nooit zelf mee gaan experimenteren, zie op schadeautos genoeg Astra H’s staan waar de REC is uitgebrand.

Hier_boe

Stomme vraag waarschijnlijk maar wat is de REC?

koenvb
                Deelnemer

Hey,

Dit is zeer simpel zelf te doen.
                  Ik heb de origienele opel 12v aansluiting gekocht bij de dealer bestaat uit houder en klepje (bij elkaar onder de 15 euro)

Als stroompunt heb ik de 12v aansluiting voor park assist gepakt. stond meen ik ook ergens op dit forum uitgelegd, wel heb ik er een zekering tussen geplaatst.

Als je handig bent met stroom meter kun je in je rec ook een 12v punt vinden voor constante stroom.

Stukje geqoute uit ander topic:

De voeding van de originele parkeersensoren zit bij de stekker van de achterruitverwarming.
                  Dit is een grijze stekker die in de rec zit. (zekering kast achter)
                  Het is de stekker die boven in de midden zit er zit een zwarte kabel in voor de achteruit verwarming en er zijn nog drie aansluitingen over.
                  Op de onderste aansluiting staat 12volt voor de parkeer sensoren (origineel af fabriek) het klemmetje wat in die stekker hoort kun je bij brezan of andere automatrialenzaak halen!

Groeten Koen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.