10w40 of 5w40?

Forumindex Forums Modellen Corsa 10w40 of 5w40?

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    robkuh
    Deelnemer

Ik heb nadat ik mn Corsaatje gekocht heb,deze weggebracht voor wat groot onderhoud,waaronder distributieriem,waterpomp,bougie`s,filters en olie.
      Nou zag ik dat er op de rekening 5w40 olie staat. Maar in de vraagbaak staat dat er 10w40 in zou moeten…
      Dus ik heb even gebeld naar die beste man,en volgens hem maakt dat niet uit,en kan het zeker geen kwaad. Volgens hem is het enige verschil dat 5w40 in koude toestand ietsje dunner is,maar dat 5w40 en 10w40 in warme toestand dezelfde viscositeit hebben.

Klopt dit ook echt?? Ik zou er namelijk enorm van balen dat ik mn motor in de soep draai doordat er verkeerde olie inzit.

Nb: met de zoekfunctie kom ik tot de conclusie dat er meer mensen zijn die er 5w40 ingooien,maar ik wil het voor de zekerheid toch maar ff checken.

DeMeistah
      Deelnemer

maakt echt heel weinig uit. ik heb 10w40 in mn tig en die hoor je een paar keer tikken met een koude start.denk dat ik dat met 5w40 niet zou hebben.
        geloof wel dat 5w40 iets sneller opgaat als het een olie zuiper is

Erwin1987
        Deelnemer

wat de man zegt dat 5w met koud weer soepoler is en warm hetzelfde klopt.

Erwin

wim-v6
          Deelnemer

jup, hier ook altijd gevuld met 5w40 volsythetische motorolie, no problemo.

Willem

robkuh
            Deelnemer

Oke bedankt! Dan ben ik weer een beetje geruster:)

DeMeistah
              Deelnemer

staat die corsa van jou toevallig in bergen op zoom?:) kom er wel eens tegen die ook nog zon mooi rood kleurtje heeft :)

robkuh
                Deelnemer

Nee,in Huijbergen. Das wel vlakbij Bergen op Zoom. En ik werk in Bergen op Zoom.
                  En inderdaad,voor een rode ziet ie er nog netjes uit.

sw_reijnders
                  Deelnemer

das in de buurt :angel
                    en welke garage bracht jij um?

robkuh
                    Deelnemer

Ik ga altijd (met heel mn wagenpark trouwens) naar Kees Rommens in Heerle. Das een klein bedrijfje,maar ik ben er altijd tevreden over,en het is ook nog een beetje betaalbaar.

DeMeistah
                      Deelnemer

haha nou toevallig, ik herken een rode corsa en tis nog de goede ook haha :jerry

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.