Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › 10cm luidsprekers
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 januari 2011 om 22:07 #17794279
Je kan het goed online bestellen hoor… Maar zal ook wel locaal te koop zijn, zeker. Het is een heel groot merk.
Macrom, da’s toevallig, heb ik vandaag nog een versterker van gerepareerd, zat zeker niet slecht in mekaar! Maar als ik heel kritisch ben zie ik ook daar wel erg zuinige bezuinigingen in hoor….
13 januari 2011 om 06:44 #17794280dat was reeds afgedankt materiaal dat ik 17 jaar geleden had ingebouwd dus zeker nog uit den goeie ouwen tijd :afro
ikken monacor wel had ik ook gezegd maar dat is hier stilaan verdwenen door de andere grote merken
13 januari 2011 om 07:26 #17794281Tja, Monacor heeft ook wel minder goede kwaliteit spullen in het pakket, vergis je niet! Maar de SP60 is een enorme uitzondering van de goedkope speakers van Monacor, het frequentieverloop is keurig, de belastbaarheid super goed en het dingetje klinkt super uitgebalanceerd. Voor het weinige geld zit er toch een poolkernboring in de magneet, wat super goed is voor de ventilatie. En de magneet is ook erg groot. De specificaties liegen er in elk geval niet om, is gewoon een heel goed speakertje. Ik ken zelfs iemand die met 10 van die drivertjes een zeer respectabele subwoofer heeft gebouwd in zijn VW T3 busje. Dat blaast je zowat omver dat laag!:o En dat verwacht je gewoon niet van zo’n klein speakertje….
Ja, die Macrom versterker, heel nette metaalfilm weerstanden in de eindtrap, keurige opamp buffer met NE5532 (heel goed voor die tijd!) Mooie voeding, nette opbouw, echte fiber print, mooie condensatoren. Kortom heel veel goeds! Alleen konden de verdere halfgeleiders beter. maar die heb ik allemaal vervangen, de transformator een extra wikkeling gegeven waardoor de spanning van +/-24V naar +/-28V was gegaan, veel betere schakel fets in de voeding, twee keer zo krachtige eindtransistoren (TIP2955C en 3055C) En de voeding voor de opamp een eigen gescheiden wikkeling gegeven op de transformator. Dus van een verrot defect versterkertje een dikke opgevoerde gemaakt. En klinken!!:angel
13 januari 2011 om 08:10 #17794282jij bent echt wel geeten door audio zou ik zeggen :afro
ik ga der men werk van maken om ze terug te vinden en te kopen foto’s zullen zeker volgen
13 januari 2011 om 11:11 #17794283Hey, ik had je nog een U2U bericht gestuurd, zie bovenaan rechts….
13 januari 2011 om 11:20 #17794284idd die staat er wel zeer onopvallend :o:o
u2u terug :thumbup:thumbup:thumbup :afro
13 januari 2011 om 15:28 #17794285Wederom U2U….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.