Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › 100pk uit c16nz (1.6)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 februari 2011 om 18:44 #17233250
Hallo,
momenteel ben ik in het bezit van een kadett sedan met een 1.6 motor. Dit blok heeft echter maar 74 pk :( eigenlijk net een beetje weinig.
nu wil ik dit blok een beetje opvoeren, alleen alles wat online word aangeboden is voor het 2.0 blok.
het blok eruit en een 2.0 erin is geen optie, heb het huidige blok net helemaal gereviseerd en het zou erg zonde zijn om hem dan weg te doen.
dus mijn vraag is hoe kan ik iets meer pit in het beestje krijgen.
100pk is het streven maar misschien iets te veel gevraagd :Pbij ideeën hoor ik het graag :D
23 februari 2011 om 19:02 #17823276Begin met het verwijderen van de egr.
eventueel het gat in de kop ook afdoppen zodat je niet een loos kanaal hebt.voor de 1600 8v zijn er uitlaatspruitstukflenzen los verkrijgbaar bij Peters Autosport.
Met een beetje handigheid las je een spagettipijpje er op van een 2L16v of van een andere wagen.23 februari 2011 om 19:14 #17823277oke goed te weten van die flensen, misschien binnenkort toch een lascursus volgen dus geen slecht idee
nog met mensen met ideeën?
23 februari 2011 om 19:14 #17823278Spruitstukkie maken en motorfietscarbs erop! Of niet Fearless? :D
Heb je met het reviseren de cilinderkopkanalen bewerkt? Was in ieder geval een goed begin geweest
23 februari 2011 om 19:38 #17823279[rquote=1876152&tid=143308&author=kadettEsedan]Hallo,
momenteel ben ik in het bezit van een kadett sedan met een 1.6 motor. Dit blok heeft echter maar 74 pk :( eigenlijk net een beetje weinig.
nu wil ik dit blok een beetje opvoeren, alleen alles wat online word aangeboden is voor het 2.0 blok.
het blok eruit en een 2.0 erin is geen optie, heb het huidige blok net helemaal gereviseerd en het zou erg zonde zijn om hem dan weg te doen.
dus mijn vraag is hoe kan ik iets meer pit in het beestje krijgen.
100pk is het streven maar misschien iets te veel gevraagd :Pbij ideeën hoor ik het graag :D[/rquote]
23 februari 2011 om 20:11 #17823280ik heb de invoer en uitvoer kanalen niet bewerkt alleen een beetje schoon gemaakt. ik heb wel de kop iets gevlakt zodat er meer compressie is.
heeft een brandstofdrukregelaar enig nut, ik heb ze wel eens in de winkel gezien maar nooit daadwerkelijk toegepast.23 februari 2011 om 20:37 #17823281sluit me aan bij CQPV6, je gaat nooit met die kleine aanpassingen die jij opnoemt 100pk halen!
denk echt aan TB’s of carbs en dan denk maar vast aan je bankrek.
23 februari 2011 om 20:41 #17823282Motortje verkopen en een 2 liter erin is echt de voordeligste manier om meer vermogen te halen inderdaad, sluit ik me wel bij aan…
23 februari 2011 om 20:52 #17823283cilinderkop van een 1.6 multipiont erop??
23 februari 2011 om 21:07 #17823284Compressor erop bouwen
23 februari 2011 om 21:13 #17823285Ik ben van mening dat je niet meteen altijd meteen maar een 2 liter erin moet gooien. ook met wat kleinere motoren is vermogens winst te behalen. alleen je moet wat beter zoeken..
probeer maar eens met google… c16nz tuning. voldoende over te lezenb.v. http://www.fhtechnic.nl/chiptuning/opel/
Niet dat ik zo’n fan ben van chippen, is maar om te laten zien dat er wel degelijk mogelijkheden zijn..
23 februari 2011 om 21:15 #17823286er staat een 2ltr ne met bak tekoop voor 200 euro!
heb je in een slag 115 pk bullit proof
van 74 pk naar ong 100 kost je 10x meer en is de vraag of het heel blijft
ik zeg het niet gauw maar take the easy way!
dan heb je nog potetieel om daar op door te gaansucces met de te maken keuzes
grtz
23 februari 2011 om 21:16 #17823287oeps dubbel gepost:angel
23 februari 2011 om 21:35 #17823288Interessant!
http://www.marzipani.de/Persoenlich/NZ-tuning.pdf24 februari 2011 om 10:33 #17823289je zou nog kunnen kijken om op je c16nz inlaatspruit de brandstof voorziening van een c18nz te zetten. dat schijnt zo te passen.
(zijn volgens mij wel 2 soorten c16nz, big en small block… zal wel de big moeten zijn denk ik)24 februari 2011 om 11:22 #17823290ombouwen naar c16se motor
kop
inlaatspruitstuk
uitlaatspruitstuk
aanzuigbuis
lhm
filter
computer
kabelboom
mulipoint injectie pomp
injectoren
inector rail
bdr
stappen motoren je bent er.
24 februari 2011 om 17:51 #17823291http://www.marzipani.de/Persoenlich/NZ-tuning.pdf is een goede link :) precies wat ik zocht
ook sebastiaankadettcabriogsi bedankt ffe kijken of ik zo’n blok ergens vandaan kan smokkelen :)kan een 2.0 8v en een 2.0 16v btw samen met de huidige automaat bak of moet deze ook vervangen worden?
ga nu ffe kijken wat ik met deze info en kan en ga kijken of het blok verbouwd wordt of dat het toch maar een 2.0 wordt.
allen super bedankt voor jullie hulp en kennis to dusver:jerry
7 maart 2011 om 09:35 #17823292Heb je de c16nz blok nog?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.