Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › 1000pk c20let
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 juli 2010 om 06:43 #17223537
ik heb een hele tijd geleden hier eens wat gelezen over de let met 1000pk.
deze zouden ergens in gelegen hebben vroeger, en iemand hier op het forum zou er 1 of 2 hier naar toe halen, voor een projectje ofzo.
nu mijn vraag, zijn die motoren al hier, en waar blijven die foto’s.
weet iemand hier meer van af.groeten.
16 juli 2010 om 06:57 #17700006Heb wel een tijdje geleden zo iets gelezen op een engels forum. Was dit blok.
16 juli 2010 om 06:59 #17700007Scheen ook rond de 1000 pk te hebben
16 juli 2010 om 07:20 #17700008of iets meer??? :P http://corsasport.co.uk/board/viewthread.php?tid=460543&page=1
16 juli 2010 om 07:25 #17700009AnoniemLid sinds:
1 January 1970
16 juli 2010 om 08:10 #17700010Jaa die :D :P Echt een beest gewoon..
16 juli 2010 om 10:49 #17700011Benieuwd wat ze daar voor een bak aan knopen..:o
16 juli 2010 om 14:14 #17700012geen f28 denk ik…
die krukas die hierin ligt, is neem ik aan een van staal.. kent iemand t merk??
16 juli 2010 om 17:18 #17700013Koppeling is puur dragrace.(hele auto ook trouwens)
17 juli 2010 om 07:27 #17700014he? waarom is zo’n koppeling alleen voor dragrace dan?
17 juli 2010 om 08:40 #17700015Zo op het oog is het een “sliderclutch” deze grijpt aan
op een afstelling/draaimoment.
Is niets voor straatgebruik , deze setup moet regelmatig bijgesteld worden
naar de omstandigheden (motor kracht en stripomstandigheden)
Slijtage is ook vrij hoog omdat de koppeling vaak slipt bij het optrekken
todat het voertuig wat verder op de strip rijdt dan grijpt hij 100% pas ,
zo wordt het vermogen verdeeld anders krijg je bij de start met 1000 pk
gegarandeerd wielspin wat weer tijdverlies betekend.17 juli 2010 om 10:42 #17700016Ik zie er alleen maar een multiplaats koppeling in. Zelfde soort als ik al regelmatig gezien heb in enkele japanners en andere auto’s met veel vermogen.:hmmz
Valt weinig aan af te stellen en is zeker niet de bedoeling om te laten slippen.
Een slipperclutch is meer iets van motorfietsen voor zover ik weet. zorgt ervoor dat je achterwiel niet blokkeert bij terugschakelen of dat je de motor over de toeren trekt bij terugschakelen. Nog nooit gehoord dat het op auto’s gebruikt wordt.
17 juli 2010 om 10:47 #17700017lijkt mij idd meervoudigde plaat koppeling toe, Helix verkoopt die ook…. en zijn super vet!
die motor lag volgens mij gewoon een F28bak in, zoals ook op de bovenste foto te zien is!
motor ligt ook onder een hoek naar voren er in! :thumbup:thumbup
17 juli 2010 om 16:52 #17700018De slider clutch zit zeker op auto’s met hoge vermogens , en bv. zeker in de
Top Fuel , Alcohol klasses (hoe krijg je anders 8000 pk op het asfalt ).
Op dit blok lijkt mij er tenminste ook een te zitten omdat als je dergelijk vermogen (zeker met
een turbo) loslaat op een normaal systeem je alleen wielspin of anders de motor afslaat als de banden
grip zouden krijgen , daarom wordt er met slip gewerkt in de koppeling die als
naar gelang (motortoerental/afstelling) meer en meer pakt en op die manier kun
je met dragracen snelle tijden klokken.17 juli 2010 om 17:35 #17700019Dat kan best zo zijn maar in dit geval weet ik voor 100% zeker dat het een gewone multiplaats koppeling is..:jerry
een slider clutch is overigens heel wat anders als een slipperclutch…:hmmz
18 juli 2010 om 22:13 #17700020dit is idd gewoon een meerplaats koppeling zoals ap en helix deze leveren heb er vandeweek nog een in me handen gehad dus weet het zeker:jerry
19 juli 2010 om 19:24 #17700021deze ken ik al, maar die bedoel ik niet.
er waren hier op het forum een paar jongens die een 1000pk let hier heen gingen halen.
daar hoor ik niks meer van.
deze rijd nu rond, die ik bedoel was van jaren terug.groeten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.