Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › 10 sec getik
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 december 2009 om 10:39 #17215045
Ik heb sinds dat het vriest (dus sinds 2 dagen) dat de auto tikt/ratelt als ik hem start
Na 10 seconden is dat wel weg maar het lijkt wel een volkswagen kever in het begin
Nu heb ik me laten vertellen dat het door verkeerde olie komt
Er zit bij mij 5W40 olie in
Volgens mij moet dat gewoon goed zijn, volgens kroonoil is dat gewoon goedWie weet het kan zijn of heeft dit probleem nu ook???
14 december 2009 om 14:41 #17567805is gewoon kou naar mijn idee, dan is de olie iets dikker. Naarmate het warmer wordt cq rondgepompt wordt is dit gauw over.
Maar 5w30 was toch voor de Zafira OPC?? Of gooit iedereen er iets anders in LOL
14 december 2009 om 14:54 #17567806Klopt,
dat verhaal had ik al gehoord
Maar vind het maar een rot geluid en heb het nog nooit mee gemaakt
En ben benieuwd of het kwaad kanAls je op de link klikt zie je wat voor olie erin moet enz:
MOTOR, Z20LET
Smeermiddel inhoud: 4,25 liter
Inhoud filter: 0,4 liter
Aanbevolen product Specialsynth MSP 5W40
Gebruik: Normaal, ververs elke 30000 km / 12 maanden
Gebruik: Zware omstandigheden, ververs elke 30000 km / 6 maanden
Goede alternatieven Helar 0W40
Gebruik: Normaal, ververs elke 30000 km / 12 maanden
Gebruik: Zware omstandigheden, ververs elke 30000 km / 6 maanden
Emperol 5W40
Gebruik: Normaal, ververs elke 30000 km / 12 maanden
Gebruik: Zware omstandigheden, ververs elke 30000 km / 6 maanden
TRANSAXLE, HANDGESCHAKELD, F17/1
Smeermiddel inhoud: 1,6 liter
Aanbevolen product Transmission Oil SP 1011
Gebruik: Normaal
HYDRAULISCH SYSTEEM REMMEN/KOPPELING, ABS
Aanbevolen product Drauliquid-LV Super DOT 4
Gebruik: Normaal, ververs elke 24 maanden
Goede alternatieven Drauliquid-S DOT 4
Gebruik: Normaal, ververs elke 24 maanden
STUURBEKRACHTIGING
Aanbevolen product Special Hydraulic Fluid SP 3013
Gebruik: Normaal
KOELSYSTEEM
Smeermiddel inhoud: 7,4 liter
Aanbevolen product Coolant SP 15
Gebruik: Normaal14 december 2009 om 19:48 #1756780730.000 km is wel erg lang……. Voorheen was het 15.000 km….
Is de olie zoveel beter of euh….. Of is er heel erg veel veranderd in 4 jaar tijd.
15 december 2009 om 16:27 #17567808Zal idd met de ingetrede kou te maken hebben , met 5W/40 moet je geen problemen kunnen krijgen op zich
al geeft de manual 5W/30 aan , ik gebruik zelf momenteel 5W/50 zonder getik en vervang zo rond de 7500 km mijn syntheet hoewel ik weet dat je er langer meezou kunnen doen , ik neem geen risico’s en vervang daarom iets eerder , er is bij mij weten nog geen motor door stuk gegaan van (andersom wel!!)
Succes Marcel15 december 2009 om 19:04 #17567809De olie is half juli vervangen
En heb sinds die tijd er 8000 km mee gereden16 december 2009 om 11:26 #17567810origineel gepost door OPCdriver
Zal idd met de ingetrede kou te maken hebben , met 5W/40 moet je geen problemen kunnen krijgen op zich
al geeft de manual 5W/30 aan , ik gebruik zelf momenteel 5W/50 zonder getik en vervang zo rond de 7500 km mijn syntheet hoewel ik weet dat je er langer meezou kunnen doen , ik neem geen risico’s en vervang daarom iets eerder , er is bij mij weten nog geen motor door stuk gegaan van (andersom wel!!)
Succes MarcelEuh, elke 7500 km…. Das best veel dan moet ik zeggen. Kan geen kwaad daar niet van maar het normale onderhoud interval is 30.000 km. Of je moet ergens goedkoop aan je olie komen. Anders kost het je een vermogen aan die spullen.
Tenminste las net dat het 30.000 km is. Of vergis ik mij nou hierin. Bij mijn vorige astra opc was het 15.000 km.
28 december 2009 om 10:46 #17567811En het probleem is er (helaas) nog steeds
Geluid word wel luider
Ik dacht eerst dat het mijn uitlaat was omdat ik een tijdje geleden mijn voorkat had vervangen
En als ik start ruik ik de geur van de uitlaat sterk in de auto
Maar net weer even gestart en het geluid komt niet bij mijn voorkat of uitlaat vandaan
Als je voor de auto staat komt het links van mijn blok vandaan
Wat het is weet ik dus nog steeds niet :thumbdown28 december 2009 om 11:20 #17567812Pas maar op, als het de waterpomp of dirdtributie is, kan het nog eens fout lopen, deze zitten links op de motor…
Willem
28 december 2009 om 12:40 #17567813Mmmm, dat klinkt niet zo goed. :(
Ik zie dat je in Spanje zit. Ben lid van de ANWB oid?28 december 2009 om 13:00 #17567814Ik ben inmiddels weer terug in Nederland hoor ;)
Maar het geluid is na 20 seconden weg, kan het dan alsnog de waterpomp of distributie zijn??
28 december 2009 om 15:43 #17567815En hij verbruikt geen koelvloeistof…….
Dat blijft hetzelfde staan
30 december 2009 om 11:03 #17567816ik heb geen getik (meer) spruitstuk moeren aangedraaid, maar ruik wel uitlaatgassen in de auto.
Of het is steeds mijn voorganger maar dat verhaal komt ook een keer aan een eind.
Bjorn, denk dat het bij jouw iets anders is dan je spruitstuk moeren.
Ik zou er toch eens naar laten kijken.
30 december 2009 om 11:46 #17567817Hoi Bjorn,
Over olie gesproken Castrol zegt ongeveer hetzelfde:
Inhoud : Inhoud filter 0,4 liter
Inhoud : Vloeistof inhoud 4,25 literGebruik : Normaal
Intervallen : Ververs 30000 km / 12 maanden
Producten : Castrol EDGE 0W-30
: Castrol EDGE 5W-30
: Castrol EDGE Sport 0W-40
: Castrol Magnatec 5W-40 C3Gebruik : Zware omstandigheden
Intervallen : Ververs 30000 km / 6 maanden
Producten : Castrol EDGE 0W-30
: Castrol EDGE 5W-30
: Castrol EDGE Sport 0W-40
: Castrol Magnatec 5W-40 C310 januari 2010 om 08:36 #17567818Tikken kan de waterpomp zijn. Daarmee geen risico nemen.
ffe nakijken wanneer de distributieriem vervangen is, neem ik ook aan dat ze dan de waterpomp vervangen hebben.Tikken kan ook de klepstoters zijn zoals al eerder aangegeven. Het is ook koud, heeft de olie effe nodig voor boven te komen. Maar dit moet toch binnen een paar seconden gebeurt zijn.
10 januari 2010 om 13:54 #17567819Mocht het de waterpomp zijn, is het dan logisch dat het geluid na een halve minuut stopt???
10 januari 2010 om 19:50 #17567820euh waterpomp blijf je horen kreunen en steunen.
12 januari 2010 om 14:02 #17567821Net even bij de garage geweest en die zegt dat het het spruitstuk is
Dus ik heb hetzelfde probleem als wat jij had tijgetje
Dus morgen maar even hitteschild eraf halen en spruitstuk aandraaien :thumbup12 januari 2010 om 17:53 #17567822kijk dus toch het geluid alsof er een klein brommertje/trekkertje wegrijd in het begin.
Dus dat wordt even moertjes aandraaien.
Hou je er rekening mee dat op de sterkoppen van die moertjes geen gewone dop gaat passen. Bij de Brezan hebben ze setjes van Midlock kost je ongeveer 15 euro dan heb je dat ook weer gehad.
De moeren van je spruitstuk niet te hard aandraaien want dan kunnen ze knappen. Wil je het helemaal goed kunnen doen je de voorste slang (-en) te demonteren. Ik gebruikte een steeksleutel. Soms ruik ik hem nog dus ik ga in het voorjaar/zomer nog maar eens kijken.
12 januari 2010 om 20:44 #17567823Ken nog wat worden dan ;)
Ik draai alles altijd veel te strak aan en kan alles laten breken king:
Ik heb al zo’n speciaal doppenset gehaald :thumbupDus morgen maar eens knutselen
9 juli 2010 om 18:27 #17567824Het is allemaal een beetje uitgelopen…….
Ik heb er echt geen tijd voor gehad dus gisteren maar naar de expert in Lekkerkerk geweest ;)
Die constateerde dat de linkse bout van mijn spruitstuk afgebroken was
Dus volgende week of zo maar eens kijken of die eruit geboort kan wordenAls er iemand tips en/of trucs heeft hoor ik het graag :thumbup
11 juli 2010 om 11:48 #17567825je hebt een setje dat je een gaat moet boren en dat je er een soort kruisstift in slaat. Daarmee moet deze te verwijderen zijn lijkt mij?
13 juli 2010 om 15:33 #17567826Zo’n setje heb ik weleens een plaatje van gezien volgens mij
Maar het blijft tobben :thumbdown
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.