Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › 1 voor wim en geintesseerden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 april 2010 om 22:31 #17220215
Afgelopen weekend naar Denemarken geweest, maar na een kleine 200 kilometer defectcode lampje, dus gestopt en na starten weer uit. en even later weer aan.
Eenmaal bij terugkomst uitlaten lezen code p0400 onjuist egr signaal.
Volgens vod zou dit te maken hebben doordat ik een blinde egr pakking heb, en dat de intergrator en de stappenmotor uit het bereik lopen. (weet zelf niet wat het inhoud) derhalve lucht mengverhouding.
Maar vogens de vod kon de egr niet uit geprogrameerd worden.
betreft een B1 met X16Xel van “96.
moet ik dan alsnog weer de gewone pakking monteren?:(
Alvast bedankt Groeten Rob20 april 2010 om 06:10 #17658861je kan hem inderdaad niet uitprogrammeren, de storing die hij geeft krijgen deze blokken vaker als er een pakking tussen zit, het kan overigens geen kwaad ofzo.
20 april 2010 om 11:02 #17658862ik heb precies het zelfde .
waneer ik op de duitse autobaan lekker doorrij en in een afdaling me gas los laat springt ook me lampje aan dat gaat pas weer uit na herstarten van de motor.kan geen kwaad dit is omdat ook mijn EGR afgedopt is ,,,ik vind het best zo hij krijgt even te veel gassen te verwerken en meet hij .,,niet op reageren verder .
Bert ook x16xel
20 april 2010 om 19:00 #17658863Ik heb hetzelfde met de combo, met het zusje van jouw motor, namelijk de X16XE, exact gelijk, qua elektronica en sensoren, alleen ander inlaat en iets meer vermogen..
Bij deze zit ook een blinde pakking tussen de EGR, en gaat zo nu en dan het lampje branden tijdens rijden..
Meestal gaat de mijn bij normaal en snelweg rijden al na 60km aan..
als ik loopt te trappen met de Combo, dan gaat ie binnen een minuut of 10 al aan..
EGR opent normaal bij Gaslos en afremmen op de motor, en bij Constante snelheden niet zijnde vol gas.
en dan controleert de motorcomputer de inlaat druk, en die klopt niet geheel, en daardoor kan de Computer deze melding geven.
bij Veel hoog toeren zal deze sneller gaan branden. omdat je dan meer afremt op de motor bij gas los en de EGR vaker open zou moeten staan bij gas los.
Dit kan echter GEEN kwaad..
motor gaat NIET in noodloop oid. blijft gewoon zijn werk doen, zoals het hoort..
lampje brand alleen om te melden dat er iets niet klopt.
Willem
20 april 2010 om 19:12 #17658864mijn X14XE had het ook , heb er jaren mee gereden
20 april 2010 om 20:49 #17658865Hey, bedankt voor jullie snelle reactie’s.
Dan laat ik deze pakking er mooi tussen zitten, want hij draait als een tierelier.
wanneer hij weer gaat branden leg ik m’n pakkie shag er wel voor.bedankt Rob
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.