1 nieuwe remschoenen monteren ??? 2 blok uit auto halen

Forumindex Forums Modellen Astra 1 nieuwe remschoenen monteren ??? 2 blok uit auto halen

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    mik83

Morge mede-leden

ik wil graag mijn remschoenen vervangen,moet je dan ook je perse je remtrommels vervangen ??

tevens vraag 2

wil door iemand mijn blok uit me auto laten takelen,hoe lang zou dat werk zijn,kwa min ??

weet namelijk dat mijn olie-kering achter me dis-zijde lek is,schijnt vaker voor te komen

gaat trouwens om een astra G 17 dti isuzu blok

mvg mik

jeroenk
      Deelnemer

Vraag 1: In principe niet. Dit hangt heel erg af van de staat van de binnenkant. Meestal is het vervangen van de schoenen genoeg.
        Kijk even of het geen natte bende daarbinnen is… Dan zul je meer moeten vervangen ;)

Vraag 2: Vanaf een lopend blok (dus alles moet nog losgehaald worden) of wanneer alles is gedemonteerd (zover nodig)?

mik83

bedoel de auto rijd gewoon,maar bv blok eruit takelen,kan ik goed schoonmaken mis meer vervangen op me gemak

koenelsenaar
          Deelnemer

keerring aan dis zijde kun je gewoon mee vervangen met de distributieriem.

Haasje17
            Moderator

Blok eruit en erin is wel een dagje werk voor een leek. En kans is groot dat je andere pakkingen van je uitlaat en dergelijke dan tevens meot gaan vervangen. Dus gewoon lekker laten zitten en monteren zonder blok uit de auto te halen.

Jurgen
              Deelnemer

voor zo’n keerring zou ik echt het blok er niet uit halen

tim_j

Blok kan in de auto blijven. Krukpoelie en krukastandwiel eraf dan zie je de keerring al zitten.
                  Schroef erin draaien en dan trekken!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.