Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › 1 cylinder doet niet mee bij starten met voorgloeien – Kop e
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 december 2009 om 15:39 #17215123
Ik heb nu het in de nachten vriest. als ik start de motor gewoon goed aanslaat echter doet 1 cylnder niet mee. deze komt bij na een of twee seconden. Ik vermoed dat het een van de gloeipluggen is die niet goed mee doet. maar ze meten wel goed. Als hij eenmaal gelopen heeft dan heb ik er de rest van de dag geen last meer van. gewoon starten en 1 maal rond gaan en gewoon goed lopen. de rest van de dag gaat het voorgloei lampje niet aan. dan gaat het goed. maar wanneer het voorgloei lampje aangaat heb ik dit probleem.
iemand enig zinnigs idee wat dit zou kunnen zijn ?
16 december 2009 om 16:05 #17569235Kan idd zijn dat er 1 plug niet goed gloeit of helemaal zwart is. Dat de auto het na zijn eerste start goed blijft doen, is omdat de temp. van de motor wat warmer is dan bij de 1e start. Dus start ie veel makkelijker.
Wat voor motor heb je er in? 1.7TD/2.0DTL/H / 2.2DTH
16 december 2009 om 22:13 #17569236hoe bedoel je helemaal zwart ???
het is trouwens X20DTL waar we over spreken….
17 december 2009 om 08:10 #17569237gewoon 4 nieuwe gloeibougies in draaien, zijn de kosten niet.
17 december 2009 om 17:32 #17569238morgen zijn de gloeipluggen er. MAar wat mijn vraag eigenlijk is. kan het zijn dat deze niet meer goed zijn ondanks dat ze wel goed meten ? en wat is het verschil met dat het gloeilampje aangaat bij vorst maar boven de vorst tempraturen niet. want ik lees overal dat hij toch ook dan gloeit… wat is het verschil dan waarom het lampje bij vorst wel aan gaat….
17 december 2009 om 22:30 #17569239Bij lagewre temperaturen moet je even VOOR gloeien voor je start om makkelijker de ontbrandings temperatuur te bereiken, daarom brand het lampje even.
Bij hoge temperaturen kan je Direct starten, en doet ie alleen nagloeien.
Willem
18 december 2009 om 10:53 #17569240Nou bij het losdraaien van de eerste gloeiplug brak deze net boven het schroefdraad af. KLote probleem dus. nou word mij verteld door de eigenaar van de garage waar ik was dat er speciaal gereedschap voor is om afgebroken gloeibougies los te krijgen. Weet iemand waar ik zoiets kan krijgen ?
18 december 2009 om 11:18 #17569241Aii, dat is lastig zeg.
Zou niet zo gauw weten waar je dat kan krijgen. mss bij Opel?18 december 2009 om 12:58 #17569242het word dus kop lichten. de bougie gaat er niet uit…..en dat voor een beetje slecht starten bah…. er blijft nog 1 optie open die ik via via gehoort heb is met een dremel en de juiste frees. langs de draad totaan de onderkant van de draad de gloeibougie doorvrezen en dan is de kans heel aannemelijk dat hij lost komt. dat is de laatste optie alvorens ik aan het lichten van de kop ga beginnen…….
voor de zekerheid ben ik al op zoek naar een vervangende kop…. http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=117525
19 december 2009 om 09:47 #17569243als je kop eraf hebt kun de gloeibougie toch gewoon uit de bestaande kop boren? En daar komt bij dat je eigenlijk een tweedehands kop eerst moet laten vlakken en afpersen voor montage (als je het goed doet).
ik zou, voordat de kop eraf gaat eerst bij de dealer vragen wat de beste optie is, of
bij het gespecialiseerde motorrevise bedrijf.. Een merkdealer weet vaak wel waar men het beste terecht kan voor dergelijke reparaties.hEr bestaat speciaal gereedschap voor.
Merkdealers besteden het verwijderen van een afgebroken gloeiplug vaak ook uit aan een motorrevisiebedrijf.
19 december 2009 om 11:00 #17569244kun je er geen sleufje in frezen met de dremel, zodat je hem
er met een schroevendraaier uit kunt draaien??
ik roep ook maar wat hoor :hmmzik moet de mijne ook nog vervangen, maar denk dat ik dat
maar door de garage laat doen.19 december 2009 om 12:26 #17569245origineel gepost door VectraDennis
kun je er geen sleufje in frezen met de dremel, zodat je hem
er met een schroevendraaier uit kunt draaien??
ik roep ook maar wat hoor :hmmzik moet de mijne ook nog vervangen, maar denk dat ik dat
maar door de garage laat doen.advies.. een aantal dagen voor de vervanging inspuiten elke dag met wd40.. alvorens je gaat beginnen aan deze vervanging. zorg dat het blok heel heet is. dus laat hem stationair gerust 2 uur draaien dan moet het makkelijker gaan word gezegt. maar dat mocht bij mij allemaal geen soelaas bieden. via onderdelen lijn ben ik aan een vervangende kop gekomen. die gaat er gewoon op. ik wil aan deze kop geen tijd meer besteden met het risico dat het nog niet goed is of dat hij langs de gloeibougie gaat lekken. ik gooi er gelijk nieuwe verstuivers in en gloeibougies. dan moet het goed komen.
in de kop die er nu nog op zit zit het boortje dat gebruikt word om gloeibougies te verwijderen. die is in het gat afgebroken. de gloeibougie zit heel heel heel vast is al gezegt door de monteur die hem voor mij getracht heeft te verwijderen.
hij startte vanochtend niet veel minder om met die kou. wel pruttelen wat witte rook. maar na 10 seconden liep hij als van ouds.. grappig. geeft toch wel aan dat het onderblok wel redelijk goed is met zijn 270.000 km erop.
updates volgen nog.
indien gewenst. kan ik een fotosessie er bij maken. mensen die dit willen aub melden anders laat ik mn cam thuis :)
19 december 2009 om 12:42 #17569246Altijd handig als je deze wilt maken, heb um zelf niet nodig maar alle informatie is welkom :thumbup
21 januari 2010 om 21:30 #17569247Van gereedschapsfabrikant Stahlwille bestaan setjes, speciaal voor het verwijderen van afgebroken boutjes, draadeinden of nippels.
Deze setjes zijn voorzien van speciale boortjes, dus ook voor boren in gehard materiaal.
Als je er goed bij kunt zonder de kop te demonteren, boor een gaatje in het hart van de afgebroken gloeibougie, wil je helemaal door je gloeibougie heen doe dan regelmatig vet aan de boor om te zorgen dat het boorsel niet op de zuiger valt. Na het boren tik je het bijbehorende stiftje in het gaatje, over het stiftje plaats je een adapter waarop een ringsleutel past. Nu voorzichting een beetje heen en weer proberen te draaien, onderwijl kruipolie gebruiken. In vrijwel alle gevallen kun je met dit gereedschap jezelf goed redden. De set bestaat uit meerdere afmetingen boren en adapters, maar ook hulpstukjes om precies in het hart van het te verwijderen brokje. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.