1.9TDCI 110Kw slechte warme start

Forumindex Forums Techniek Overige motor types 1.9TDCI 110Kw slechte warme start

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Jones Newton
    Deelnemer

Ik heb net een “nieuwe” (2008) Zafira en merk op dat de koude start vrijwel direct aanslaat en bij een warme start toch moeizamer gaat.
      Voor mn gevoel toch net een paar slagen extra moet maken om te starten.

Waar zou ik dit probleem kunnen zoeken?

Gr. Yoni

wim-v6
      Deelnemer

Draait de startmotor wel lekker rond, een gare startmotor draait vaak langzamer bij warme motor (dit had ik ook bij mijn Corsa diesel, dat ging gied, tot ze te weinig startsnelheid kreeg).

Voor een diesel is startsnelheid essentieel om verbrandingswarmte te verkrijgen.

Willem

Jones Newton
        Deelnemer

Dat bevestigd ook een beetje mijn vermoeden, in vergelijking met mn oude megane ligt het toerental wel lager.
          Ik weet niet of er een stekker is van de ecu die ik los kan trekken zodat ik door kan starten zonder dat de wagen aanslaat dan kan ik met een concreet toerental komen.

Gelukkig is de auto bij aankoop verzekerd ik hou alleen niet zo van garages…

wim-v6
          Deelnemer

Krukassensor los koppelen…

Willem

Jones Newton
            Deelnemer

Ik heb het anders gedaan verstuiver stekkers los gehaald, starten en uitlezen met de op-com module.
              Ik kom aan een start toerental van 240-250tpm met een koude motor

Heeft iemand een referentie wat dit normaal zou moeten zijn?

Sensor in koelvloeistof reservoir loopt ook op zn eindje die gaf een vul melding terwijl er genoeg in zit…

Gr. Yoni

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.