1.9S stationair te hard

Forumindex Forums Modellen Manta 1.9S stationair te hard

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271833
    Luuk123
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 January 2012

      Hallo allen,

      Mijn Manta 1.9S Automaat uit 76 loopt stationair veel harder als voorheen. (heb helaas geen toerenteller dus kan niet meten)
      Wat kan ik hieraan doen?

      dank.!

      #18284030
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Als dat zo in eens uit het niets is, dan zou ik even kijken of ie misschien ergens valse lucht trekt.

        #18284031
        Luuk123
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 January 2012

          Hoe bepaal ik dat dan?

          #18284032
          jethro
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 February 2008

            Gaskabel rafelig, zodat de gasklep niet geheel terug komt?

            Er zit een slang van het luchtfilterhuis naar het inlaatspruitstuk. ;)

            Pak de luchtfilterbehuizing eens vast en kijk of de zaak ook vast zit.
            De bouten van de kwaburateurdeksel gaan ook wel eens los zitten.

            Succes. :thumb

            #18284033
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Valse lucht komt vaak van een lek vacuumslangetje, of slechte pakking.
              Met remmenreiniger spuiten kan je doen als de motor loopt.
              Hier en daar over wat afdichtingen spuiten, en zodra de motor er op reageert weet je al waar hij lucht zuigt.
              Ik ben er zelf geen fan van, ivm mogelijke vonkvorming/steekvlam…
              Maar ze doen het al jaren zo…

              #18284034
              H-400
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 November 2006

                Ik ben nog van die “carburatorgeneratie”, wij namen een stuk stof met ether (of remmenreiniger,…) op zo’n flexibel grijparmpje
                (waarmee je gevallen boutjes etc. bovenhaald) en dan rond je inlaat en kulas draaien. Een stuk veiliger.
                Maar zo’n automatiekbak: heeft die niet een soort van toerentalstabilisator die er voor zorgt dat als je vanuit “P”en “N” naar “D” gaat
                je motor niet stil valt? Misschien scheeld daar iets aan? Verder: Ik denk dat je ook een automatische choke hebt, dat afstellen is niet
                meer bekend bij “moderne” mecaniekers.
                Maar eerst de raad hierboven controleren!

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.