Valse lucht komt vaak van een lek vacuumslangetje, of slechte pakking.
Met remmenreiniger spuiten kan je doen als de motor loopt.
Hier en daar over wat afdichtingen spuiten, en zodra de motor er op reageert weet je al waar hij lucht zuigt.
Ik ben er zelf geen fan van, ivm mogelijke vonkvorming/steekvlam…
Maar ze doen het al jaren zo…
Ik ben nog van die “carburatorgeneratie”, wij namen een stuk stof met ether (of remmenreiniger,…) op zo’n flexibel grijparmpje
(waarmee je gevallen boutjes etc. bovenhaald) en dan rond je inlaat en kulas draaien. Een stuk veiliger.
Maar zo’n automatiekbak: heeft die niet een soort van toerentalstabilisator die er voor zorgt dat als je vanuit “P”en “N” naar “D” gaat
je motor niet stil valt? Misschien scheeld daar iets aan? Verder: Ik denk dat je ook een automatische choke hebt, dat afstellen is niet
meer bekend bij “moderne” mecaniekers.
Maar eerst de raad hierboven controleren!
Auteur
Berichten
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.