Forumindex › Forums › Techniek › Cih › 1.9n bokt/stoot een beetje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 april 2010 om 08:22 #17220496
Afgelopen zondag na 5 maanden eindelijk de Ascona weer uit de garage en gelijk een eind wezen rijden.
Motortje (1.9N) loopt heerlijk soepel en geruisloos. Wat me wel opviel is als ik bv constant 50 of 80 in 4 rijdt, dan voel je dat de motor met schokjes lichtjes trekt en weer afremt. Soort van kleine stootjes.
Optrekken enzo gaat zonder enig probleem.
Iemand een idee wat dit is? Of is dat normaal bij oude motoren. T’is mijn eerste, dus nog een beetje CIH-noob :o :Pps: is het normaal dat de versnellingspook flink schud tijdens het rijden? Hij heeft 5 maanden stil gestaan, dus misschien platte kantje sop de banden?
27 april 2010 om 10:03 #17662979dat schokken zou wel eens aan je ontsteking kunnen liggen… een flitslamp zou dat wel aan het licht kunnen brengen.
flesje carb. reiniger in je tank kan geen kwaad.
en ja lage poken rammelen meer dan korte omdat het schakelpook mechaniek uitlubbert.
ook een irritant gerinkel kan daarbij horen.. dat is de platte schakelstang aan de zijkant van de bak. ff opvullen met wat vlakke schijfjes met een “verende” ertussen doet in het rinkel geval wonderen;) ook zal de pook wat rustiger worden.ff checken dus..of je motor wel soepel draait… stationair is dat toch al vrij normaal als die erg laag staat afgesteld of idd “slagen” mist…
27 april 2010 om 11:07 #17662980Bedankt,, En dat van dat gerinkel klopt inderdaad!
als ik een beetje in de bak zit te roeren met de book, hoor je inderdaad de speling op de schakelstangen ‘rinkelen’.
Maar dat kan dus geen kwaad als ik er een paar ringentjes tussen zet. Er staat 87.000 op de teller, dus ik had verwacht dat het allemaal niet zo uitgelubberd zou zijn…Zoals aangegeven ben ik helemaal nieuw in de oude Opels, maar ik ben al wel helemaal onder die Ascona doorgekropen met het Hynes book in de hand, omdat ik gewoon nieuwsgierig ben over hoe dat allemaal werkt bij zo’n RWD opel. We gaan het eens bekijken met die ringetjes.
En volgens mij heeft mijn pa zo’n flitslamp. Waar moet ik opletten? dat ie op tijd staat? of ff kijken of de boel niet vuil is? Bougies zijn nog vrij nieuw volgens mij. Kabels zijn nog de originele dacht ik…
27 april 2010 om 15:19 #17662981je kunt er gerust aan de bak zijde opvullen met ringetjes ik rij er onderhand ook al 10 jaar mee bij een gereviseerde bak. en ff smeren dan met een of ander hardnekkig spuitbus vet..;)
sja is het niet 187.000 of een andere klok? is iig een bekend/normaal verschijnsel en makkelijk op te lossen;)
op tijd stellen van de ontsteking maar ook of er geen flitsjes “wegvallen”
nieuwe contactpuntjes en bougies zijn iig geen luxe als je een probleem probeert te vinden. of je de oude bougies wil terugzetten is je eigen keuze daarna;)
en wat de bougie kabels betreft…. die kunnen “doorgeslagen”zijn en in het pikkedonker zie je dan mss een “leuk” onweer vanuit de kabels naar de carrosserie schieten ;)27 april 2010 om 18:25 #17662982Bedankt, ik zal de komende tijd eens deze dingen na lopen. Hij rijdt en schakelt verder prima, dus er is nog geen nood aan de man.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.