Forumindex › Forums › Techniek › Cih › 1.9 SR
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 augustus 2014 om 07:43 #17267220
Beste heren,
In mijn jeugd had me pa een Ascona 1.9 SR.
Deze was in zijn tijd Feller dan zijn 1.9 n broertje en liep alleen goed op super benzine.
Wat is nu het grote verschil tussen de 1.9 n en de 1.9 sr?
Op internet zijn namelijk geen SR,s meer te vinden, wat ik vreemd vind omdat het een heerlijk motortje was.
7 augustus 2014 om 20:57 #18245243Een ascona 1.9 sr had een 1.9 s blok en die motoren zijn te vinden als je naar cih zoekt.
Dus eigenlijk had je het beter in het cih forum kunnen vragen.Het verschil tussen N en S zit in de compressie verhoudingen, kleppen en gemonteerde inlaatspruit stuk als ik me niet vergis.
8 augustus 2014 om 12:04 #18245244Hoi Chris,
Bedankt voor de info, ik ga een in een cih forum kijken en opzoek naar een ascona met cih motor.
8 augustus 2014 om 12:24 #18245245Topic verplaatst naar CIH
8 augustus 2014 om 12:27 #18245246Thanks Andre
8 augustus 2014 om 12:46 #18245247een 1.9n heeft een 35pdsi enkeltraps carbu en de 1.9s de 32/32didta dubbeltraps register carbu. heb ze ook wel eens gezien met een zentih carbu maar daar
heb ik weinig ervaring mee.8 augustus 2014 om 12:53 #18245248@manta2.0iohc wrote:
een 1.9n heeft een 35pdsi enkeltraps carbu en de 1.9s de 32/32didta dubbeltraps register carbu. heb ze ook wel eens gezien met een zentih carbu maar daar
heb ik weinig ervaring mee.Die zenith zat op de 1.9SH motor, deze heeft hydro stoters en zat meestal in een Rekord.
Later zat die zenith ook op de 2.0, ook meestal in een Rekord.Het verschil met een Manta 1.9S en de SR uitvoering wat optisch.
De SR striping op de flanken, toerenteller met de drie klokje`s, naafdoppen en meer.8 augustus 2014 om 12:57 #18245249dat was de 2 E motor van de Rekord zeker?
Was ook een top auto, alleen door dat uitstoot gelul van tegenwoordig hadden ze bij die van me pa de carbu gesloopt, die liep niet meer in de winter grr.
8 augustus 2014 om 13:23 #18245250@jethro wrote:
@manta2.0iohc wrote:
een 1.9n heeft een 35pdsi enkeltraps carbu en de 1.9s de 32/32didta dubbeltraps register carbu. heb ze ook wel eens gezien met een zentih carbu maar daar
heb ik weinig ervaring mee.Die zenith zat op de 1.9SH motor, deze heeft hydro stoters en zat meestal in een Rekord.
Later zat die zenith ook op de 2.0, ook meestal in een Rekord.Het verschil met een Manta 1.9S en de SR uitvoering wat optisch.
De SR striping op de flanken, toerenteller met de drie klokje`s, naafdoppen en meer.de zentih zat ook op de 1.9s vanaf juni ’75
12 augustus 2014 om 14:54 #18245251Weet ge ook de exacte datum, en waar deze waren ingebouwd, dan kan ik mijn archief opwaarderen. :thumb
12 augustus 2014 om 16:16 #18245252exacter dan juni ’75 weet ik niet maar ze werden gebruikt in:
Ascona A , Ascona B , GT , Manta B , Rekord B , Rekord C -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.