Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › 1.9 ombouwen naar 2.0
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 maart 2011 om 18:55 #17233898
Hey mensen,d
Ik ben rustig aan het kijken naar een ascona. (opknapper)
Ik kan voor weinig een ascona 1.9 uit 77 kopen. Wou toch lieven een 2ltr maar aangezien dit allemaal 4 deurs zijn ga ik toch maar voor een 1.9 2deurs.
Is het makkelijk om een 2.0 blok over te zetten in een ascona waar standaard een 1.9 in zit.
Kunnen mij mensen met ervaring zeggen waar ergens knooppunten zitten?mvg. Robert
8 maart 2011 om 18:59 #17831798ik zie het nut niet echt….
8 maart 2011 om 19:00 #17831799het wisselen van een 1.9 naar een 2.0 kan zonder problemen ! behalve als je besluit een 2.0e te plaatsen dat is een injectie motor dus dan moet je ook de computer en bedrading gaan plaatsen !
8 maart 2011 om 19:35 #17831800als die 1.9 lekker loopt mooi laten zitten wat een werk voor niks.
een 2.0S loopt zeker lekkerder maar dan moet alles wel goed zijn.
ik ga der even vanuit dat die 1.9 een N is???1.9S zijn er helemaal al niet zoveel meer
dus moet je decarburateur en de handel der ook bij hebben nou en die dingen werken haast voor geen meter meer allemaal.
blijf dan gewoon met de 1.9 rijden of doe er een 2.0E in dan heb je teminste nog iets progress8 maart 2011 om 21:11 #17831801oke maar de 1.9 (is een 1.9N) is niet echt fijn meer.
2.0E heeft 110 pk en 2.0S 100 pk of niet?
is echt eventueel ook mogelijk om op een 2.0S dubbele webers (45mm) op te zetten?
Heeft een maat van mij nml nog liggen.Was toch van plan als het door gaat de auto grondig aan te pakken en dus ook het blokje wat er in komt.
8 maart 2011 om 21:21 #17831802nou die 45 heb ik geen verstand van anderen wel
maar webers passen wel goed op een cih
2.0s is zowiezo wel een lekkere motor mits alles goed loopt
heb je nog een klein beetje het idee dat ie wat presteerd als ist natuurlijk nog niks vergeleken een moderne auto
vin zelf een 2.0E de netste upgrade eigenlijk maar goed wie ben ik10 maart 2011 om 16:21 #17831803[rquote=1886590&tid=144167&author=corres]als die 1.9 lekker loopt mooi laten zitten wat een werk voor niks.
een 2.0S loopt zeker lekkerder maar dan moet alles wel goed zijn.
ik ga der even vanuit dat die 1.9 een N is???1.9S zijn er helemaal al niet zoveel meer
dus moet je decarburateur en de handel der ook bij hebben nou en die dingen werken haast voor geen meter meer allemaal.
blijf dan gewoon met de 1.9 rijden of doe er een 2.0E in dan heb je teminste nog iets progress[/rquote]Ga ik ook doen met mijn Ascona. een 1.9n, dat is leuk voor op zondag middag, niet als je lekker een stukje sportief wilt sturen :thumbdown
12 maart 2011 om 11:00 #17831804Wie heeft er hier ervaring met een 2,4 inbouwen dan?
Word dan meestal een C24NE voor gebruikt of niet?12 maart 2011 om 11:16 #17831805AnoniemLid sinds:
1 January 1970omwisselen van een 1,9 naar een 2,0
steld weinig voornaar een 2,4 is mechanies net zo veel werk
maar zoals al gezegd ga je over op injectie
dan heb je iets meer werkretour leiding naar je tank
computer moet een plekje krijgen
beetje bedradingen de draad nara je bobine moet vervangen worden
een 2,0 of een 2,4 is gelijke veel werk
enkel past de injectie inlaat van een 2,4 niet onder je motorkap;)t mooiste daarvoor is een inlaat van een 6 cilinder
waar de laatste 2 cilinders van afgehaald zijn
en dekseltje voor in de plek maken;)12 maart 2011 om 11:27 #17831806bedankt heh louwe,
Dat klopt dat heb ik ook al eerder gehoord. Ik heb nml geen belang bij zn lelijke verhoging in de motorkap.
Is het wel mogelijk om de orginele computer en labdasonde (die bij de 2.4 hoort) weer te gebruiken?
Hoe zit het eigenlijk als je een 2.4 inbouwd met dubbele 45 webers? gaat dit ook niet passen?12 maart 2011 om 11:38 #17831807AnoniemLid sinds:
1 January 1970als je van plan bent
die dubbele webers te gebruiken
dan moet je wel die 2,4 nemenvoor een 2,0 zijn 45ers te groot
t verschil zit hem niet in de motor
maar in de inlaat dat de injectie van een 2,4 niet pastde computer van een 2,4 zou je kunnen gebruiken
maar is wel lastiger
en geeft geen winst12 maart 2011 om 16:27 #17831808[rquote=1889327&tid=144167&author=louwe 16 klepper]omwisselen van een 1,9 naar een 2,0
steld weinig voornaar een 2,4 is mechanies net zo veel werk
maar zoals al gezegd ga je over op injectie
dan heb je iets meer werkretour leiding naar je tank
computer moet een plekje krijgen
beetje bedradingen de draad nara je bobine moet vervangen worden
een 2,0 of een 2,4 is gelijke veel werk
enkel past de injectie inlaat van een 2,4 niet onder je motorkap;)t mooiste daarvoor is een inlaat van een 6 cilinder
waar de laatste 2 cilinders van afgehaald zijn
en dekseltje voor in de plek maken;)[/rquote]
Ik ben bezig mijn a mantaom te bouwen naar 2.0E alles er al in etc. maar welke kabel van de bobine bedoel je? en hoe zit het met de weerstandskabel?
12 maart 2011 om 18:04 #17831809[rquote=1889336&tid=144167&author=louwe 16 klepper]als je van plan bent
die dubbele webers te gebruiken
dan moet je wel die 2,4 nemenvoor een 2,0 zijn 45ers te groot
t verschil zit hem niet in de motor
maar in de inlaat dat de injectie van een 2,4 niet pastde computer van een 2,4 zou je kunnen gebruiken
maar is wel lastiger
en geeft geen winst[/rquote]
Oke maar passen die webers wel onder de kap dan?
Als ik met webers werk hoef ik toch ook geen computer te gebruiken.12 maart 2011 om 18:26 #17831810AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1889489&tid=144167&author=babyblue][rquote=1889327&tid=144167&author=louwe 16 klepper]omwisselen van een 1,9 naar een 2,0
steld weinig voornaar een 2,4 is mechanies net zo veel werk
maar zoals al gezegd ga je over op injectie
dan heb je iets meer werkretour leiding naar je tank
computer moet een plekje krijgen
beetje bedradingen de draad nara je bobine moet vervangen worden
een 2,0 of een 2,4 is gelijke veel werk
enkel past de injectie inlaat van een 2,4 niet onder je motorkap;)t mooiste daarvoor is een inlaat van een 6 cilinder
waar de laatste 2 cilinders van afgehaald zijn
en dekseltje voor in de plek maken;)[/rquote]
Ik ben bezig mijn a mantaom te bouwen naar 2.0E alles er al in etc. maar welke kabel van de bobine bedoel je? en hoe zit het met de weerstandskabel?[/rquote]
de geschakelde plus vanaf je contact
naar je bobinedat is die weerstandsdraad
en die gaat je problemen geven als je over gaat op een elektronische ontsteking;)dus die even vervangen door een normale draad
thats all;):thumbup12 maart 2011 om 18:28 #17831811AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1889561&tid=144167&author=Robert Smit 8v][rquote=1889336&tid=144167&author=louwe 16 klepper]als je van plan bent
die dubbele webers te gebruiken
dan moet je wel die 2,4 nemenvoor een 2,0 zijn 45ers te groot
t verschil zit hem niet in de motor
maar in de inlaat dat de injectie van een 2,4 niet pastde computer van een 2,4 zou je kunnen gebruiken
maar is wel lastiger
en geeft geen winst[/rquote]
Oke maar passen die webers wel onder de kap dan?
Als ik met webers werk hoef ik toch ook geen computer te gebruiken.[/rquote]ja die webers passen onder je kap
en nee je hebt dan geen compuer meer nodigwant de hele injectie zooi flikker je er af;)
wel moet je even kijken of je de juiste
spruitstukken bij die webers hebtzit namelijk iets verschil in de inlaat poorten;)
maar als die set van een 2,4 of komt
moet het goed komen12 maart 2011 om 20:39 #17831812Ik zou jullie willen aanraden eens in het CIH gedeelte te kijken:http://www.opel-forum.nl/forumdisplay.php?fid=22
daar staan bovenstaande vragen uitgebreid beantwoord, en de ‘stickies’ van dit subforum bieden veel informatie over ombouwen naar een grotere motor en/of webers, etc etc
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.