1.9 ombouwen naar 2.0

Forumindex Forums Modellen Ascona 1.9 ombouwen naar 2.0

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233898
    Robert Smit 8v
      Lid sinds:
      9 March 2010

      Hey mensen,d

      Ik ben rustig aan het kijken naar een ascona. (opknapper)

      Ik kan voor weinig een ascona 1.9 uit 77 kopen. Wou toch lieven een 2ltr maar aangezien dit allemaal 4 deurs zijn ga ik toch maar voor een 1.9 2deurs.

      Is het makkelijk om een 2.0 blok over te zetten in een ascona waar standaard een 1.9 in zit.
      Kunnen mij mensen met ervaring zeggen waar ergens knooppunten zitten?

      mvg. Robert

      #17831798
      bettus accu
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 March 2009

        ik zie het nut niet echt….

        #17831799
        ikdenman
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 February 2010

          het wisselen van een 1.9 naar een 2.0 kan zonder problemen ! behalve als je besluit een 2.0e te plaatsen dat is een injectie motor dus dan moet je ook de computer en bedrading gaan plaatsen !

          #17831800
          corres
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 April 2006

            als die 1.9 lekker loopt mooi laten zitten wat een werk voor niks.
            een 2.0S loopt zeker lekkerder maar dan moet alles wel goed zijn.
            ik ga der even vanuit dat die 1.9 een N is???1.9S zijn er helemaal al niet zoveel meer
            dus moet je decarburateur en de handel der ook bij hebben nou en die dingen werken haast voor geen meter meer allemaal.
            blijf dan gewoon met de 1.9 rijden of doe er een 2.0E in dan heb je teminste nog iets progress

            #17831801
            Robert Smit 8v
              Lid sinds:
              9 March 2010

              oke maar de 1.9 (is een 1.9N) is niet echt fijn meer.
              2.0E heeft 110 pk en 2.0S 100 pk of niet?
              is echt eventueel ook mogelijk om op een 2.0S dubbele webers (45mm) op te zetten?
              Heeft een maat van mij nml nog liggen.

              Was toch van plan als het door gaat de auto grondig aan te pakken en dus ook het blokje wat er in komt.

              #17831802
              corres
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 April 2006

                nou die 45 heb ik geen verstand van anderen wel
                maar webers passen wel goed op een cih
                2.0s is zowiezo wel een lekkere motor mits alles goed loopt
                heb je nog een klein beetje het idee dat ie wat presteerd als ist natuurlijk nog niks vergeleken een moderne auto
                vin zelf een 2.0E de netste upgrade eigenlijk maar goed wie ben ik

                #17831803
                McLambo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 September 2004

                  [rquote=1886590&tid=144167&author=corres]als die 1.9 lekker loopt mooi laten zitten wat een werk voor niks.
                  een 2.0S loopt zeker lekkerder maar dan moet alles wel goed zijn.
                  ik ga der even vanuit dat die 1.9 een N is???1.9S zijn er helemaal al niet zoveel meer
                  dus moet je decarburateur en de handel der ook bij hebben nou en die dingen werken haast voor geen meter meer allemaal.
                  blijf dan gewoon met de 1.9 rijden of doe er een 2.0E in dan heb je teminste nog iets progress[/rquote]

                  Ga ik ook doen met mijn Ascona. een 1.9n, dat is leuk voor op zondag middag, niet als je lekker een stukje sportief wilt sturen :thumbdown

                  #17831804
                  Robert Smit 8v
                    Lid sinds:
                    9 March 2010

                    Wie heeft er hier ervaring met een 2,4 inbouwen dan?
                    Word dan meestal een C24NE voor gebruikt of niet?

                    #17831805
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      omwisselen van een 1,9 naar een 2,0
                      steld weinig voor

                      naar een 2,4 is mechanies net zo veel werk
                      maar zoals al gezegd ga je over op injectie
                      dan heb je iets meer werk

                      retour leiding naar je tank
                      computer moet een plekje krijgen
                      beetje bedrading

                      en de draad nara je bobine moet vervangen worden

                      een 2,0 of een 2,4 is gelijke veel werk
                      enkel past de injectie inlaat van een 2,4 niet onder je motorkap;)

                      t mooiste daarvoor is een inlaat van een 6 cilinder
                      waar de laatste 2 cilinders van afgehaald zijn
                      en dekseltje voor in de plek maken;)

                      #17831806
                      Robert Smit 8v
                        Lid sinds:
                        9 March 2010

                        bedankt heh louwe,

                        Dat klopt dat heb ik ook al eerder gehoord. Ik heb nml geen belang bij zn lelijke verhoging in de motorkap.
                        Is het wel mogelijk om de orginele computer en labdasonde (die bij de 2.4 hoort) weer te gebruiken?
                        Hoe zit het eigenlijk als je een 2.4 inbouwd met dubbele 45 webers? gaat dit ook niet passen?

                        #17831807
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          als je van plan bent
                          die dubbele webers te gebruiken
                          dan moet je wel die 2,4 nemen

                          voor een 2,0 zijn 45ers te groot

                          t verschil zit hem niet in de motor
                          maar in de inlaat dat de injectie van een 2,4 niet past

                          de computer van een 2,4 zou je kunnen gebruiken
                          maar is wel lastiger
                          en geeft geen winst

                          #17831808
                          babyblue
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            11 June 2009

                            [rquote=1889327&tid=144167&author=louwe 16 klepper]omwisselen van een 1,9 naar een 2,0
                            steld weinig voor

                            naar een 2,4 is mechanies net zo veel werk
                            maar zoals al gezegd ga je over op injectie
                            dan heb je iets meer werk

                            retour leiding naar je tank
                            computer moet een plekje krijgen
                            beetje bedrading

                            en de draad nara je bobine moet vervangen worden

                            een 2,0 of een 2,4 is gelijke veel werk
                            enkel past de injectie inlaat van een 2,4 niet onder je motorkap;)

                            t mooiste daarvoor is een inlaat van een 6 cilinder
                            waar de laatste 2 cilinders van afgehaald zijn
                            en dekseltje voor in de plek maken;)

                            [/rquote]

                            Ik ben bezig mijn a mantaom te bouwen naar 2.0E alles er al in etc. maar welke kabel van de bobine bedoel je? en hoe zit het met de weerstandskabel?

                            #17831809
                            Robert Smit 8v
                              Lid sinds:
                              9 March 2010

                              [rquote=1889336&tid=144167&author=louwe 16 klepper]als je van plan bent
                              die dubbele webers te gebruiken
                              dan moet je wel die 2,4 nemen

                              voor een 2,0 zijn 45ers te groot

                              t verschil zit hem niet in de motor
                              maar in de inlaat dat de injectie van een 2,4 niet past

                              de computer van een 2,4 zou je kunnen gebruiken
                              maar is wel lastiger
                              en geeft geen winst

                              [/rquote]

                              Oke maar passen die webers wel onder de kap dan?
                              Als ik met webers werk hoef ik toch ook geen computer te gebruiken.

                              #17831810
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                [rquote=1889489&tid=144167&author=babyblue][rquote=1889327&tid=144167&author=louwe 16 klepper]omwisselen van een 1,9 naar een 2,0
                                steld weinig voor

                                naar een 2,4 is mechanies net zo veel werk
                                maar zoals al gezegd ga je over op injectie
                                dan heb je iets meer werk

                                retour leiding naar je tank
                                computer moet een plekje krijgen
                                beetje bedrading

                                en de draad nara je bobine moet vervangen worden

                                een 2,0 of een 2,4 is gelijke veel werk
                                enkel past de injectie inlaat van een 2,4 niet onder je motorkap;)

                                t mooiste daarvoor is een inlaat van een 6 cilinder
                                waar de laatste 2 cilinders van afgehaald zijn
                                en dekseltje voor in de plek maken;)

                                [/rquote]

                                Ik ben bezig mijn a mantaom te bouwen naar 2.0E alles er al in etc. maar welke kabel van de bobine bedoel je? en hoe zit het met de weerstandskabel?[/rquote]

                                de geschakelde plus vanaf je contact
                                naar je bobine

                                dat is die weerstandsdraad
                                en die gaat je problemen geven als je over gaat op een elektronische ontsteking;)

                                dus die even vervangen door een normale draad
                                thats all;):thumbup

                                #17831811
                                Anoniem
                                  Lid sinds:
                                  1 January 1970

                                  [rquote=1889561&tid=144167&author=Robert Smit 8v][rquote=1889336&tid=144167&author=louwe 16 klepper]als je van plan bent
                                  die dubbele webers te gebruiken
                                  dan moet je wel die 2,4 nemen

                                  voor een 2,0 zijn 45ers te groot

                                  t verschil zit hem niet in de motor
                                  maar in de inlaat dat de injectie van een 2,4 niet past

                                  de computer van een 2,4 zou je kunnen gebruiken
                                  maar is wel lastiger
                                  en geeft geen winst

                                  [/rquote]

                                  Oke maar passen die webers wel onder de kap dan?
                                  Als ik met webers werk hoef ik toch ook geen computer te gebruiken.[/rquote]

                                  ja die webers passen onder je kap
                                  en nee je hebt dan geen compuer meer nodig

                                  want de hele injectie zooi flikker je er af;)

                                  wel moet je even kijken of je de juiste
                                  spruitstukken bij die webers hebt

                                  zit namelijk iets verschil in de inlaat poorten;)
                                  maar als die set van een 2,4 of komt
                                  moet het goed komen

                                  #17831812
                                  McLambo
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    24 September 2004

                                    Ik zou jullie willen aanraden eens in het CIH gedeelte te kijken:http://www.opel-forum.nl/forumdisplay.php?fid=22

                                    daar staan bovenstaande vragen uitgebreid beantwoord, en de ‘stickies’ van dit subforum bieden veel informatie over ombouwen naar een grotere motor en/of webers, etc etc

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.