Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › 1.9 DTH trekt niet meer lekker door (probleem = verholpen) m
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 maart 2010 om 18:20 #17218819
Hallo,
Sinds vandaag trekt mijn Vectra 1.9 DTH niet meer door. Nou heb ik diverse malen gelezen dat er problemen zijn met de wervel kleppen, maar ik twijfel of dit bij mij ook het geval is. Sinds enkele dagen rook het iets meer naar uitlaat gassen als ik de auto startte. Het viel me vandaag ook op dat er een licht ratelend geluid onder de motor kap vandaan kwam. Ik kan niet oordelen of dit de turbo is. Kan iemand van jullie aan de hand van deze informatie een diagnose stellen?
Alvast bedankt!
18 maart 2010 om 18:27 #17631927is er geen lampje gaan branden op je dash ?
18 maart 2010 om 18:37 #17631928Dat is nou net het vreemde, helemaal geen lampjes.
Wat ik ook vreemd vind is dat hij af en toe wel ‘door komt’ in de toeren.
18 maart 2010 om 18:45 #17631929Laat ‘m in ieder geval uitlezen bij de dealer. Wellicht dient het dpf geregenereerd te worden.
Succes en safe driving Jurgen
18 maart 2010 om 19:05 #17631930Gaat er geen lampje branden als het PDF vervuild is en geregenereerd moet worden?
Kan het niet aan het warmere weer liggen waar de BC nog op moet inregelen?
Net nog een stukje gereden. In het begin geen power, in de vrij gas geven en het toerental klimt met moeite omhoog, na dit een paar keer herhaald te hebben werkt de motor weer zoals normaal.
18 maart 2010 om 19:12 #17631931Klopt, ik heb echter toen ik mijn vec net had een service beurt laten uitvoeren en kreeg toen gelijk een software modificatie om mijn oren(gratis)had te doen met het niet tijdig regenereren van het dpf. Lampje gaat volgensmij alleen aan als de waarde niet overeen komen met wat de software verwacht. Maar goed, is slechts een gedachte van mij. Wervelkleppen had je zelf al gechecked toch. Het andere topic hierover spreekt ook nog van een andere sw update voor 2004 modellen.
Ik zeg in ieder geval even laten uitlezen bij de dealer.Succes en safe driving
18 maart 2010 om 19:18 #17631932origineel gepost door Erwin
Gaat er geen lampje branden als het PDF vervuild is en geregenereerd moet worden?Kan het niet aan het warmere weer liggen waar de BC nog op moet inregelen?
Net nog een stukje gereden. In het begin geen power, in de vrij gas geven en het toerental klimt met moeite omhoog, na dit een paar keer herhaald te hebben werkt de motor weer zoals normaal.
Klinkt toch als een vervuilde egr en of dpf. Als je het aan durft maar eens flink aantal malen goed door trekken naar de 4200 toeren in z’n drie (eerst goed warm rijden)daarna maar eens in z’n 6 boven de 2000(140 km of harder) toeren een uurtje toeren
18 maart 2010 om 19:20 #17631933origineel gepost door jraaf
Klopt, ik heb echter toen ik mijn vec net had een service beurt laten uitvoeren en kreeg toen gelijk een software modificatie om mijn oren(gratis)had te doen met het niet tijdig regenereren van het dpf. Lampje gaat volgensmij alleen aan als de waarde niet overeen komen met wat de software verwacht. Maar goed, is slechts een gedachte van mij. Wervelkleppen had je zelf al gechecked toch. Het andere topic hierover spreekt ook nog van een andere sw update voor 2004 modellen.
Ik zeg in ieder geval even laten uitlezen bij de dealer.Succes en safe driving
Bedankt voor de info. Wervel kleppen heb ik nog niet gecheckt, doe ik morgen overdag wel even. Ik ga morgen sowieso even lang bij de dealer om hem uit te laten lezen.
18 maart 2010 om 19:24 #17631934origineel gepost door jraaf
Klinkt toch als een vervuilde egr en of dpf. Als je het aan durft maar eens flink aantal malen goed door trekken naar de 4200 toeren in z’n drie (eerst goed warm rijden)daarna maar eens in z’n 6 boven de 2000(140 km of harder) toeren een uurtje toeren
Misschien is het wel de EGR, zou dit de geur van uitlaat gassen in de motor kap kunnen verklaren?
Wat ik me wel afvraag is waarom hij met een vervuilde EGR niet meer goed zou rijden. Met de fiat oplossing zetten ze er ook een plaatje in met kleine gaten, dit geeft toch het zelfde effect als een verstopte EGR?
De EGR wordt er volgens mij niet schoner van als je flink gaat gassen.
Ik rij vaak genoeg lange stukken 140 op de snelweg, het lijkt me dat het PDF daarmee genoeg gelegenheden heeft gehad om zichzelf te reinigen.
18 maart 2010 om 19:46 #17631935origineel gepost door Erwin
Misschien is het wel de EGR, zou dit de geur van uitlaat gassen in de motor kap kunnen verklaren?
Heb je al eens gekeken of je niet een lekkende injector/verstuiver-ring hebt ?? Dit veroorzaakt dampen in de motorruimte.
Aan de andere kant kan een kapotte wervelklep ook uitlaatgas lekken en stinken !
19 maart 2010 om 10:56 #17631936origineel gepost door Erwin
origineel gepost door jraaf
Klinkt toch als een vervuilde egr en of dpf. Als je het aan durft maar eens flink aantal malen goed door trekken naar de 4200 toeren in z’n drie (eerst goed warm rijden)daarna maar eens in z’n 6 boven de 2000(140 km of harder) toeren een uurtje toeren
Misschien is het wel de EGR, zou dit de geur van uitlaat gassen in de motor kap kunnen verklaren?
Wat ik me wel afvraag is waarom hij met een vervuilde EGR niet meer goed zou rijden. Met de fiat oplossing zetten ze er ook een plaatje in met kleine gaten, dit geeft toch het zelfde effect als een verstopte EGR?
De EGR wordt er volgens mij niet schoner van als je flink gaat gassen.
Ik rij vaak genoeg lange stukken 140 op de snelweg, het lijkt me dat het PDF daarmee genoeg gelegenheden heeft gehad om zichzelf te reinigen.
Het dpf regenereerd alleen in de 6de versnelling bij 2000 toeren of meer. Vandaar dat je eens wat langer flink moet gassen met z’n motor. EDS (daar heb je ze weer) zetten de software zo dat deze in elke versnelling en bij elk toerental kan regenereren.:agent
Overigens heb ik hiervoor een bmw diesel gehad die op een gegeven moment niet meer op toeren kwam en dus ook niet harder dan 140 gin in de 5de versnelling. Ik heb toen het inlaatspruitstuk en de vuldruk sensor (voorloper egr achtig) schoongemaakt. Liep de boel weer als een zonnetje naar de 180. Ik denk dan ook dat een vervuilde egr wel degelijk de prestaties van je motot verminderen. Die fiat mod kan Peter je wel wat meer over vertellen, ik ben maar een leek. Maar is het niet zo dat deze alleen effect heeft als de egr klep in werking treedt? EGR klep standje open/dicht/ Peter??
19 maart 2010 om 11:32 #17631937Vandaag nog een stukje gereden. Wat op valt is dat hij af en toe wel lekker loopt en dan opeens niet meer en anders om. :(
Net bij de dealer geweest om een afspraak te maken, ga om 15u terug om en diagnose te stellen. Het storing lampje brand nu ook opeens.
19 maart 2010 om 12:06 #17631938Luchtmassameter??? Of zeg ik nu iets heel doms?:cool:
Greetz Roel met een C.
19 maart 2010 om 12:44 #17631939origineel gepost door opel-limbo
Luchtmassameter??? Of zeg ik nu iets heel doms?:cool:Greetz Roel met een C.
Geen idee ik be ook geen auto monteur. Ik hou jullie wel op de hoogte.
19 maart 2010 om 18:01 #17631940Vandaag fout code uitgelezen. Was een code die veel kon zijn EGR, roetfilter, inlaat traject (wervel kleppen). Volgens de monteur bleef de EGR klep vast hangen. Ik ga maandag terug naar de garage en dan wordt de EGR schoon gemaakt en het roetfilter geregenereerd, volgens hem zaten de wervel kleppen er nog goed op.
19 maart 2010 om 18:59 #17631941als je auto rookt bij een koude start kunnen het wel de wervel kleppen zijn die van mij deed dat ook namelijk
22 maart 2010 om 17:38 #17631942Minder goed nieuws. De EGR moet vervangen worden was blijkbaar niet te repareren omdat er al aan gerommeld was door de vorige eigenaar. Bij het APK keuren bleek dat er een schok breker leeg gelekt was. :( Total kosten plaatje ongeveer 500 euro.
Ik hoop dat het voorlopig bij deze mankementen blijft. Ik heb onlangs ook al de dynamo moeten laten vervangen omdat deze defect was. Het lijkt wel een maandag morgen auto…
23 maart 2010 om 17:12 #17631943Net de auto opgehaald en hij rijdt weer bijna als voorheen. Het lijkt wel alsof hij nu iets minder trekkracht heeft als eerst. Waar kan dit door komen?
Ik moet binnen kort toch echt eens een afspraak met EDS gaan maken. ;). Hoeveel trekkracht mag de 6 bak van de 1.9 DTH maximaal hebben?
Zijn jullie bekend met een modificatie aan de hand rem? Deze is bij mij onder garantie uitgevoerd. Ze hebben iets van een veer vervangen.
25 maart 2010 om 17:13 #17631944origineel gepost door Erwin
Ik moet binnen kort toch echt eens een afspraak met EDS gaan maken. ;). Hoeveel trekkracht mag de 6 bak van de 1.9 DTH maximaal hebben?
Z1,9DTH 400 NM is een F40 bak
Z1,9DT en DTL 320 NM is een M320 bakDit zijn de fabrieks waarden.
Save driving Jurgen
25 maart 2010 om 20:28 #17631945ja bij die modificatie moet je een veertje onder de handrem prutsen:swear:jerry
25 maart 2010 om 20:56 #17631946origineel gepost door Opelkees
ja bij die modificatie moet je een veertje onder de handrem prutsen:swear:jerryWaarom wordt dit gedaan, wat gaat er mis als deze modificatie niet uitgevoerd wordt?
25 maart 2010 om 21:18 #17631947Volgensmij blijft de handrem in sommige gevallen er op staan als je ‘m wilt intrekken. Heeft de mijne althans last van.
Safe driving Jurgen.
26 maart 2010 om 16:10 #17631948origineel gepost door jraaf
Volgensmij blijft de handrem in sommige gevallen er op staan als je ‘m wilt intrekken. Heeft de mijne althans last van.Safe driving Jurgen.
Dan moet je ook maar eens lang de dealer rijden. Bij mij is deze modificatie gratis uitgevoerd…
(naast een raparatie van 500 euro :vertag)
27 maart 2010 om 17:49 #17631949als je vectra binnen de goede chassisnrs valt komt hij in aanmerking ja
de laatste types hebben m standaard al dacht ik
27 maart 2010 om 22:54 #17631950Er is ook nog zo iets van vuile of speciale diesel.
Toen ik op vakantie was naar Italie ging de auto ook klooien dat hij niet op toeren kon komen.
Het zou aan common rail systeem kunnen liggen of dat er rommel op de klepjes zat door verkeerde diesel in het buitenland vertelde een plaatselijke diesel specialist.
Slecht starten smorgens en niet op toeren komen waren de klachten.
Hij gaf mij een flesje die moest ik half leeggooien bij een volle tank diesel en dit 2x keer doen en alle klachten waren over.
Rij nu al 30.000 km zonder problemen na dit voorval. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.