Forumindex › Forums › Techniek › Cih › 1.9 – 2.0 en 2.2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 september 2012 om 20:57 #17252134
Goed het volgende…..
Mn Rekord Sedan is voorzien van een 1.9. Deze mag er uit want heb een extra motor liggen.
Heb een 2.0s gekocht uit een manta.
Maar we hebben nu ook een Caravan op gas, een 2.2 automaat.Dus denk dat de 2.2 in de sedan gaat, met een 5 bak.
en de 2.0 in de caravan.Kan ik de inlaat van de 2.2 zomaar op de 2.0 zetten? Dat scheelt mij een hoop werk dan.
Volgens mij zijn die cih motoren verder wel redelijk van het legoprincipe?
Of iemand anders een beter idee?
15 september 2012 om 08:37 #18065226nee, de 2.2 kop (afstand inlaat-uitlaat) is anders t.o.v. 1.9 en 2.0
15 september 2012 om 12:21 #18065227Okee..en de 1.9 en 2.0 zijn dan wel gelijk?
T was voor mij ooit eens de bedoeling om ook de sedan op gas te maken. Maar nu we de station hebben kan ik dat dus ook wel laten schieten.
Mischien wel tijd voor webers!Dus dan komt de 2.2 of de 2.0 er in…maar weet nog niet wat beter is.
Hoe zit het met het onderblok/vliegwiel enz…omdat ik dan de automaatbak op 1 van de motoren over moet zetten.
Kan dan het vliegwiel ook gewoon meeverhuizen?15 september 2012 om 19:08 #18065225Denk dat ik er over uit ben.
De 2.2 gaat in mn Sedan. Hierop wil ik dubbele webers en eventueel een nokkenasje/extra aanpassing maar zoiezo een 5 bak
De 2.0 gaat in de station, op gas. Hiervoor ben ik dan een andere inlaat nodig. Een injectiebuis? De benzinetoevoer laat ik dan voor wat hat is en dan alleen maar gas rijden. Momenteel heeft die 2liter een carburateur met een mengstukje er onder, zou ik op zich ook kunnen laten zitten maar dat vind ik geeen gezicht.
Ga nu opzoek naar een fatsoenlijke 5 bak voor de sedan, dan kan die achter de 2.2.
Als iemand leuk spul voor me in de aanbieding heeft hoor ik het wel.
Zoek dus het een en ander voor de 2L en de 2.2… :thumbup15 september 2012 om 19:49 #18065224@Fearless wrote:
Goed het volgende…..
Mn Rekord Sedan is voorzien van een 1.9. Deze mag er uit want heb een extra motor liggen.
Heb een 2.0s gekocht uit een manta.
Maar we hebben nu ook een Caravan op gas, een 2.2 automaat.Dus denk dat de 2.2 in de sedan gaat, met een 5 bak.
en de 2.0 in de caravan.Kan ik de inlaat van de 2.2 zomaar op de 2.0 zetten? Dat scheelt mij een hoop werk dan.
Volgens mij zijn die cih motoren verder wel redelijk van het legoprincipe?
Of iemand anders een beter idee?
carter manta past niet in een rekord, dus die moet je over zetten, incl olie aanzuigbuis, en de peilstok
15 september 2012 om 19:55 #18065223Dan is dat weer bevestigd, zoiets had ik namelijk al eens gelezen maar wist het niet zeker.
Volgens mij zijn die blokken verder wel redelijk gelijk van elkaar?
15 september 2012 om 20:03 #18065222yep, verder zijn ze gelijk, O ja, ook ff de motorsteunen bij de rekord houden
15 september 2012 om 20:10 #18065221Prima :thumbup
Zal binnenkort de 2.0 eens in het bokje zetten voor een checkup.Het is een 2.0s met carburateur en onder de carb een lpgflensje.
De 2,2 is voorzien van een injectieinlaat met daarop een lpgkookpitje op de gasklep. Hierbij is de injectie gewoon niet aangelsoten en rijdt ie dus alleen maar op gas.
Zou zou ik het eignelijk ook willen op de 2.0. Kan ik dan gewoon van een 2.0E de injectieinlaat pakken?
Dat vind ik dan een mooiere oplossing dan te gaan werken met die carburateur er boven op.15 september 2012 om 20:17 #18065220ja, alle inlaten vanaf 1.6 tot en met 2.0 zijn gelijk kwa aansluiting op de kop
en de uitlaat is gelijk bij elke cih, dus ook de 2,2 en 2.4
maar ook daar geld, blok is in de opbouw gelijk15 september 2012 om 20:33 #18065219Top! Bedankt :thumbup
16 september 2012 om 00:07 #18065228Heb hier op forum nog wel 2.2 te koop staan incl 5 bak
16 september 2012 om 08:06 #18065229Die 2.2 heb ik dus al. Wil je de bak los verkopen?
16 september 2012 om 20:32 #18065230Blok en bak staan immidels gereserveerd maar alst niet door gaat zsl ik der eens over denken
16 september 2012 om 20:55 #18065231Kijk maar eens even. zal dan in november worden dat ik een 5 bak haal ivbm wat grote uitgaven in oktober :vertag
6 mei 2013 om 13:19 #18065232Die 19 motor, is dat een s of een n, en van welk jaar is hij?
Gr. Geert
6 mei 2013 om 17:15 #18065233Een s.naar mijn weten een originele rekord motor. ..Uit 66 komt de auto iig..maar die motor gooi ik op de reserve stapel. Voor als mn 2.2 inde stadion er mee nokt. Heb voor de sedan een 6 cilinder in opbouw
6 mei 2013 om 17:25 #18065234Oké, gelijk heb je, maar weet jij nog iemand die een oude 19s motor heeft liggen.
Ik heb alleen het draaiend gedeelte nodig.
Of wil jij misschien die 1.9 s motor, of alleen het draaiend gedeelte, ruilen tegen complete een 1.9 N ( waar wel de koppakking uit ligt)7 mei 2013 om 10:28 #18065235Ik weet zo niets. Ik hou wekelijks marktplaats in de gaten..ff zoeken op cih delen. Maar volgens mij ook geen 1,9 daar
7 mei 2013 om 13:00 #18065236Oké, in ieder geval bedankt.
Gr. Geert
24 juni 2013 om 14:43 #18065237Heb nog een draaiend gedeelte liggen van een 19S, en nog 2 komplete 19S blokken zonder aanbouw delen.
De Belgen kopen momenteel de 19N en 19S blokken op voor ombouw naar 2.2 en 2.4.
Dit doen ze omdat ze in Belgie naar het motor nr. kijken bij de jaarlijkse keuring. Men mag daar wel een blok wisselen naar met minder cc, maar niet naar meer cc.24 juni 2013 om 15:25 #18065238Hoeveel vraag je voor het draaiend gedeelte?
En hoeveel voor een complete 19s?Gr. Geert
25 juni 2013 om 16:10 #18065239Alles gaat weg tegen een redelijk bod, 1 19S blok heeft nieuwe krukas + drijfstanglagers + zuigerveren, maar gebruikt olie (klepsteel hoedjes ?). 1000km gelopen.
200 euro voor alles.
Gr. Gene
25 juni 2013 om 16:25 #18065240Is er een blok bij uit 1973, of dicht daarbij in de buurt?
Gr. Geert
26 juni 2013 om 14:51 #18065241Komen allen uit A Manta’s, 19S blok met nieuwe lagers en zuigerveren komt uit mijn Berlinetta van jan. 1973. Ligt nu een 2.2 in.
26 juni 2013 om 18:37 #18065242Ik vind het zonde om een goed 19s blok te gaan opboren,het losse draaiend gedeelte, hoeveel wil je er voor hebben?
Vr. Gr. Geert
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.