Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › 1.9 150 pk diesel EXECUTIVE GEKOCHT
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 november 2009 om 18:09 #17543145
origineel gepost door janneman vectra c
Als ik nou een 1.9 150 pk diesel vectra c diesel met 180000 km zou kopen is dan de kans groot dat ik van het ene probleem naar het andere probleem ga of zou dat wel meevallen?
Het is een ex lease bak dus die zijn meestal wel goed bijgehouden toch?Jan
Hey Jan, ondanks wat issues die aardig in de centen kunnen lopen ben ik een uitermate tevreden opelrijder. Dit is af gezien van een lease astra F mijn eerste opel en ik vind ‘m fantastisch. Hiervoor heb ik Mitsubishi, BMW, Volkswagen en audi gereden en met die merken heb je ook gehannes. Autorijden blijft gewoon een dure luxe. Deze Vectra C die ik heb heeft een lekker hoekig uiterlijk, is ruim genoeg voor mijn drie kinderen en geeft een hoop luxe. Het is een heerlijke reiswagen waar ik ook nog eens wat dingetjes aan kan veranderen; Sportonderstel, grote velgen, chippe ga zo maar door. Ik heb ‘m nu bijna twee jaar (11 nov) en hij heeft mij nog niet in de steek gelaten. Het wordt de eerste auto die ik langer dan twee jaar zal hebbe:afro Met andere woorden hij verveeld mij nog totaal niet.
Het enige echte grote probleem wat ik tot nu toe heb gehad was het inlaatspruitstuk, maar ik wist dat dat zou komen daar dit een kwaal is bij de Z1.9DTH Verders is het een beresterke motor die zeer lekker zijn rondjes maakt.
Safe driving Jurgen
2 november 2009 om 18:37 #17543146Hoi Jan,
Ook ik ben zeer tevreden met de 150pk versie. En wat betreft de hoge km stand. Naar mijn idee zegt dit helemaal niks. De mijne heeft nu 85000km gelopen. Heb ‘m nu bijna 1 jaar.
Heb um gekocht met 68000 op de teller.
– Rond de 72000 begon het eerste mankement: wervelkleppen. Inlaatspruitstuk + actuator vervangen.
– Ook nog de EGR klep kapot
– Daarna problemen gehad met het roetfilter. Is er inmiddels uit.Dussuhhh, wat zegt dan een hoge KM stand ??
3 november 2009 om 05:45 #17543147origineel gepost door janneman vectra c
Hoeveel pk en wat voor koppel heeft de 120 pk versie als ie gechipt is?
Ik bedoel is ie dan te vergelijken met de ongechipte 150pk?Jan
de mijne is gechiped bij dtctuning.
zou nu 150pk en 350Nm moeten hebben.dat kan ik natuurlijk niet zelf controleren.
maar de motor pakt onderin wel veel beter op na het chippen en rijdt een stuk soepeler!
wat mij betreft een aanrader dus.
mijne heeft nu 188000 op de klok.
altiijd zijn beurten bij opel gehad.3 november 2009 om 07:47 #17543148origineel gepost door c-dett16v
origineel gepost door janneman vectra c
Hoeveel pk en wat voor koppel heeft de 120 pk versie als ie gechipt is?
Ik bedoel is ie dan te vergelijken met de ongechipte 150pk?Jan
de mijne is gechiped bij dtctuning.
zou nu 150pk en 350Nm moeten hebben.De mijne , nog ongechipped , heeft 150pk en 320Nm.
Dus dat is het verschil tussen een 120pk gechiped en een 150pk ongechipped.
En als ik hem laat tunen bij EDS dan zit ie op +/- 200PK en 400Nm.3 november 2009 om 07:48 #17543149origineel gepost door jraaf
On topic, @speaker; je zal deze bedoelen?
http://members.quicknet.nl/arjan.koen/Intake_Manifold_change.pdfSafe driving Jurgen
Nee , ik bedoel deze: http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?t=33511
3 november 2009 om 10:16 #17543150origineel gepost door speaker
origineel gepost door c-dett16v
origineel gepost door janneman vectra c
Hoeveel pk en wat voor koppel heeft de 120 pk versie als ie gechipt is?
Ik bedoel is ie dan te vergelijken met de ongechipte 150pk?Jan
de mijne is gechiped bij dtctuning.
zou nu 150pk en 350Nm moeten hebben.De mijne , nog ongechipped , heeft 150pk en 320Nm.
Dus dat is het verschil tussen een 120pk gechiped en een 150pk ongechipped.
En als ik hem laat tunen bij EDS dan zit ie op +/- 200PK en 400Nm.wat houd je tegen:o :D
3 november 2009 om 11:58 #17543151origineel gepost door speaker
origineel gepost door jraaf
On topic, @speaker; je zal deze bedoelen?
http://members.quicknet.nl/arjan.koen/Intake_Manifold_change.pdfSafe driving Jurgen
Nee , ik bedoel deze: http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?t=33511
Okey dan, een rubbere dop en wat superlijm. Dat de vod daar niet mee komt:P Na goed, ik hoop dat het soelaas geeft. Ik ben ondanks een lichtere portemone wel content met de gedachten dat mijn inlaatsptuitstuk brandschoon is en ik twee jaar garantei heb op de rep.
Thanks voor de info
Safe driving Jurgen3 november 2009 om 17:21 #17543152Ik heb onlangs ook een gechipte 150 pk station gekocht met 174.000 km op de teller. Historie bekend want een collega heeft erin gereden. Voorheen een TDI Passat gereden. Die had ik gekocht bij 180.000 en verkocht met 300.000 km op de teller.
Als je op het forum van de TDIclub vraagt of het een goed idee is om een auto met deze km stand te kopen krijg je de reactie “doen want dat is een auto die net lekker ingereden is” Hier zijn de reakties wat voorzichtiger. Wellicht zijn de TDI van VW wat betrouwbaarder?
Ik hoop het niet want ik hoop nog heel wat km te gaan maken in mijn Vectra Station Executive die overigens van luxe is voorzien en ontzettend lekker rijdt
3 november 2009 om 17:59 #17543153De oude 1.9TDI van VW is zeker wel een goede motor, maar deze heeft dezelfde nukken als alle andere moderne diesels, dat wil zeggen EGR kleppen vervuilen, wervelkleppen die vast gaan zitten, en storingen met de turbodruk.
Echter is de 2.0TDI van VW een stuk minder betrouwbaar als we gewend zijn van VW diesels.
deze kennen een hoop vooral rare problemen!!
FIAT diesels zijn opzich nooit slecht geweest, deze staan altijd wel garant voor veel kms.
Het grootste struikelblok is het verkeersbeeld in NL, max 120km/u Veel files en kortere afstanden, daardoor ontstaan problemen als Vastzittende EGR kleppen, wervelkleppen met ersntige vervuiling, en inlaten die verstopt gaan zitten.
de boel krijgt de kans niet om GOED, maar dan ook GOED warm te worden.
Willem
5 november 2009 om 15:39 #17543154wel met een afgelaaie sleurhut:wors:wors:wors:P:P
5 november 2009 om 18:11 #17543155Hallo allemaal,
heb ongeveer anderhalf jaar geleden een c station 2.0 dth uit 2004 gekocht met 175000 km op de teller, nu staat er 225000 op, en nog geen problemen ondervonden, gewoon een fijne reis auto, heb wel mijn oog laten vallen op een 2005 1.9 cdti c station die helemaal opc is aangekleed :wub, komt echter pas in april vrij, en heeft dan ongeveer 200000 km gedraait, even afwachten wat ze er voor gaan vragen, en wat ik voor de mijne kan vragen,
grtjes arius
6 november 2009 om 13:15 #17543156origineel gepost door wim-v6
De oude 1.9TDI van VW is zeker wel een goede motor, maar deze heeft dezelfde nukken als alle andere moderne diesels, dat wil zeggen EGR kleppen vervuilen, wervelkleppen die vast gaan zitten, en storingen met de turbodruk.Echter is de 2.0TDI van VW een stuk minder betrouwbaar als we gewend zijn van VW diesels.
deze kennen een hoop vooral rare problemen!!
FIAT diesels zijn opzich nooit slecht geweest, deze staan altijd wel garant voor veel kms.
Het grootste struikelblok is het verkeersbeeld in NL, max 120km/u Veel files en kortere afstanden, daardoor ontstaan problemen als Vastzittende EGR kleppen, wervelkleppen met ersntige vervuiling, en inlaten die verstopt gaan zitten.
de boel krijgt de kans niet om GOED, maar dan ook GOED warm te worden.
Willem
Dus eigenlijk om op de vraag van Jan (de TS) terug te komen!!
Belasting / kosten technisch is het gunstig om vanaf 15.000 km/jaar een diesel aan te schaffen . . . echter draai je met die afstand te weinig km’s om je motor goed schoon te houden waardoor je alle nukken krijgt.
zoals tuono hierboven al zegt, een auto uit 2005 met 200.000 km op de klok heeft er 40.000 per jaar gereden.
Deze zal een stuk schoner van binnen zijn.Dus kijk maar Jan wat wijsheid is.
Wellicht is je 2.2 benzine autotje nog niet eens zo slecht.6 november 2009 om 17:08 #17543157origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door wim-v6
De oude 1.9TDI van VW is zeker wel een goede motor, maar deze heeft dezelfde nukken als alle andere moderne diesels, dat wil zeggen EGR kleppen vervuilen, wervelkleppen die vast gaan zitten, en storingen met de turbodruk.Echter is de 2.0TDI van VW een stuk minder betrouwbaar als we gewend zijn van VW diesels.
deze kennen een hoop vooral rare problemen!!
FIAT diesels zijn opzich nooit slecht geweest, deze staan altijd wel garant voor veel kms.
Het grootste struikelblok is het verkeersbeeld in NL, max 120km/u Veel files en kortere afstanden, daardoor ontstaan problemen als Vastzittende EGR kleppen, wervelkleppen met ersntige vervuiling, en inlaten die verstopt gaan zitten.
de boel krijgt de kans niet om GOED, maar dan ook GOED warm te worden.
Willem
Dus eigenlijk om op de vraag van Jan (de TS) terug te komen!!
Belasting / kosten technisch is het gunstig om vanaf 15.000 km/jaar een diesel aan te schaffen . . . echter draai je met die afstand te weinig km’s om je motor goed schoon te houden waardoor je alle nukken krijgt.
zoals tuono hierboven al zegt, een auto uit 2005 met 200.000 km op de klok heeft er 40.000 per jaar gereden.
Deze zal een stuk schoner van binnen zijn.Dus kijk maar Jan wat wijsheid is.
Wellicht is je 2.2 benzine autotje nog niet eens zo slecht.Als ik het doe dan zal ik inderdaad regelmatig de zaak goed warm rijden, maar het rijden met een diesel met een redelijk koppel is gewoon geweldig.
Morgenvroeg ga ik weer onderhandelen met een 150 pk vol leer station, je hoort wel hoe het afloopt.Jan
6 november 2009 om 18:03 #17543158je kunt ook zo af en toe dit gebruiken, werkt super!!
6 november 2009 om 18:07 #17543159mijn zwager ging vanmiddag bij een 150pk kijken uit 2006.
dus kwam even met die (super nette) vectra bij mij langs.
en jawel hoor, de kleppen lagen los van de bediening.
verkoper zou er voor verkoop een nieuw inlaatspruitstuk opdoen, voor de zelfde prijs uiteraard.6 november 2009 om 23:13 #17543160Iedereen is wel zo tevreden van het onderhoud van een ex lease en dat klopt ook wel. mijn vorige lease bak ging ook voor alles naar de dealer. Maar had aardig wat collega’s die op zo’n manier omgingen met de auto dat ik die na afloop nooit zou willen hebben. Is in mijn inziens wel een groot nadeel van exlease.
6 november 2009 om 23:19 #17543161origineel gepost door Gommel
Iedereen is wel zo tevreden van het onderhoud van een ex lease en dat klopt ook wel. mijn vorige lease bak ging ook voor alles naar de dealer. Maar had aardig wat collega’s die op zo’n manier omgingen met de auto dat ik die na afloop nooit zou willen hebben. Is in mijn inziens wel een groot nadeel van exlease.Okè maar eerste indruk op zo`n auto is toch belangrijk dan denk ik, krasjes putjes en van binnen ook krassen in eventueel leer en op het daschboard.
Jan
7 november 2009 om 09:29 #17543162origineel gepost door janneman vectra c
Als ik nou een 1.9 150 pk diesel vectra c diesel met 180000 km zou kopen is dan de kans groot dat ik van het ene probleem naar het andere probleem ga of zou dat wel meevallen?
Het is een ex lease bak dus die zijn meestal wel goed bijgehouden toch?Jan
Tis een vec c station executive uit 2005 (net type 2)geworden zilver met alles der op en der aan behalve xenon(jammer)
Maandag heb ik hem:cool:
Jan7 november 2009 om 11:57 #17543163Gefeliciteerd, errugg mooooiiiiii!!!! Oude beestje bij een goede vervanger tercht gekomen of heb je m ingruild?
in ieder geval veel veilige kilometers.
Mvgr,
Eric.
7 november 2009 om 13:35 #17543164he kon je um niet gelijk meenemen!
Dan had je um morgen al kunnen showen!
Ik vind dat toch wel mooie snoetjes hoor van die C2’s:wub:
wub7 november 2009 om 16:01 #17543165origineel gepost door Edvries
Gefeliciteerd, errugg mooooiiiiii!!!! Oude beestje bij een goede vervanger tercht gekomen of heb je m ingruild?in ieder geval veel veilige kilometers.
Mvgr,
Eric.
Ik heb de GTS (in)geruild:angel
Jan
7 november 2009 om 17:49 #17543166Strakke bak Janneman:afro
Ik wens je veel veilige kmmtjes.
Save driving Jurgen
7 november 2009 om 18:55 #17543167erg mooie station, veel rijplezier ermeeking:
7 november 2009 om 20:24 #17543168gefeliciteerd rij zelf ook een vectra c 150 pk diesel
trekt echt goed :thumbup8 november 2009 om 08:52 #17543169dat ziet er goed uit !!ik ben benieuwd hoe de diesel gaat bevallen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.