Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › 1.9 150 pk diesel EXECUTIVE GEKOCHT
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 oktober 2009 om 18:25 #17213613
Als ik nou een 1.9 150 pk diesel vectra c diesel met 180000 km zou kopen is dan de kans groot dat ik van het ene probleem naar het andere probleem ga of zou dat wel meevallen?
Het is een ex lease bak dus die zijn meestal wel goed bijgehouden toch?Jan
Tis een vec c station executive uit 2005 (net type 2)geworden zilver met alles der op en der aan behalve xenon(jammer)
Maandag heb ik hem:cool:
Jan30 oktober 2009 om 18:30 #17543121hebbe die niet véél last van roetafzetting op één of ander klep? heb er hier toch al wat over gelezen
30 oktober 2009 om 18:38 #17543122IK heb een 1.9 CDTi 150 met 191Dkm op de teller gekocht. Was ook een ex-lease wagen.
Ik kreeg keurig een uitdraaitje er bij van de leasemaatschappij met wat er aan gedaan was ( met naam en toenaam )
Het enige wat ik heb gehad is :
– een lekkend injectorringetje
– een nieuwe thermostaat ( omdat hij niet lekker op temperatuur kwam )
– Het stangetje dat de wervelkleppen aanstuurd ligt er naast ( niet ernstig, want de mijne schiet niet in storing ) maar wel iets om op te letten. Het is ook vrij simpel weer te maken ( ga ik binnenkort doen en volgt wel een how2tje ) tenzij je naar de Opeldealer gaat, dan kost het je 1000 tot 1500 euro omdat ze er niet echt raad mee weten.Meer eigenlijk niet !! ( injectorring kost 74 cent + montage zal +/- 50 euro zijn als je het laat doen , nieuwe thermostaat kost nieuw bij de VOD 75 euro incl. btw en is vrij makkelijk te vervangen)
Het stangetje van je wervelkleppen kan je zo zien. Je klikt de plastic kap van de motor , kijk van bovenaf recht naar beneden in het middelste gedeelte van de motor , naast de 4 gloeibougies en daar zie je een stangetje. Of hij ligt los , of hij ziet op 4 plastic ronde plaatjes.
Ligt ie los…. dan zou ik het laten maken voor je hem koopt !!Oja… check ook ff of de distributieriem op tijd vervangen is. ( rond de 150Dkm. Sommige leasemaatschappijen nemmen wel eens de gok om het niet te doen omdat de auto er bij 175Dkm toch uitgaat.)
30 oktober 2009 om 18:45 #17543123origineel gepost door Goossens Bjorn
hebbe die niet véél last van roetafzetting op één of ander klep? heb er hier toch al wat over gelezenWervelkleppen.
Gewoon regelmatig ff in Duitsland flink schoon blazen !
Ik heb het gemerkt met de mijne. Voordat ik naar Duitsland was geweest zag je, vooral ‘s avonds met een auto achter je, een dikke stofwolk bij flink gasgeven , maar na in Duitsland lekker een flink stuk 200km/h te hebben gereden , heeft ie dit niet meer !30 oktober 2009 om 19:20 #17543124De EGR klep wil ook wel stuk gaan en idd de wervelkleppen in een kwaal komt door de EGR roetafzetting op de kleppen gaan ze zwaarder draaien en slijt de boel uit en gaan ze ook lekken en vliegt het stangetje er af
31 oktober 2009 om 16:27 #17543125Jullie hebben er alletwee eentje maar ik word niet zo positief van deze reacties, voor mezelf vind ik de km stand van 180000 veel omdat ik nu een vec heb met 95000 en die is over bv 3 jaar met 140000 km nog wat waard en een diesel met over 3 jaar 225000 denk ik dat de waarde een stuk minder zal zijn.
En daar komt dan nog bij dat je bij een stand van 180000 nogal wat problemen kunt verwachten(als je pech hebt) misschien kan ik beter verder kijken naar een km stand tot 130000 dat geeft mij in ieder geval een beter gevoel.
Ik heb trouwens wel een proefrit gemaakt met die c, het was een station executive vol leer navigatie en wat een power zit er in zo`n vec.Jan
31 oktober 2009 om 16:47 #17543126jan,ik ben geen diesel fanaat,maar ik denk ook dat het prijskaartje
wat er aan hangt afhankelijk is van wat zoon blok gedraaid heeft
en uiteraard ook de algehele staat van het voertuig.
vgr tonsr.31 oktober 2009 om 17:23 #17543127origineel gepost door TonSR
jan,ik ben geen diesel fanaat,maar ik denk ook dat het prijskaartje
wat er aan hangt afhankelijk is van wat zoon blok gedraaid heeft
en uiteraard ook de algehele staat van het voertuig.
vgr tonsr.zo`n diesel rijd net als een benzine of nog beter, zeker als je de power kunt gebruiken voor een caravan te trekken.
En ja inderdaad die km`s, ik kan natuurlijk ook de mijne particulier wegdoen dan krijg ik er waarschijnlijk meer voor .(liefhebbers?) dan kan ik er misschien eentje aanshaffen die minder heeft gelopen(het moet dan wel een C 2 zijn)Jan
31 oktober 2009 om 18:47 #17543128hallo Jan
voor de caravan is het zeker een perfecte motor zijn van het jaar naar het gardameer geweest en fluit overal zo bij op . heb af gelopen wel aardig wat onkosten gehad waaronder een nieuw inlaat spruitstuk omdat de wervel kleppen versleten waren en een dynamo en die zijn ook duur en de mijne had toen 140 dkm gelopen .
31 oktober 2009 om 18:50 #17543129ja op kilomteres reken ik niet te veel.
een auto met 100.000km in de stad is meer onderhevig aan slijtage dan een auto met 200.000 snelweg km’s.
Willem
1 november 2009 om 09:02 #17543130Ik heb sinds juni een 150 pk diesel.
kilometerstand bij aanvrang 154.000
Kilometerstand nu 173.000 km.Problemen.
Wervelkleppen heb ik nog geen last van gehad.
Ik heb wel een keer de EGR klep moeten schoon maken.
Dit is een simpel klusje voor iemand die een beetje kan sleutelen. een garage vervangt een EGR klep die vuil is (+/- 600 euro).Met een diesel moet je gewoon veel km’s maken, ca 500-1000 km per week. Als de auto goed warm wordt krijg je deze problemen allemaal niet. Veel korte stukjes en de moter vervuilt snel (dit heb ik ook bij een 2.0 DHT gehad).
Ik heb een opstart periode gehad met de EGR klep en wat andere zaken. Nu ik veel km’s maak heb ik totaal geen problemen meer. Het verbruik is zeer netjes met een 6.5 ltr/100 km voor een automaat (1450kg).
Verder woon ik dicht bij de grens, en ga 1 keer per maand een stukje in duitsland rijden. 225 voor een half uurtje en alles is weer schoon.
Een auto (ongeacht het merk) die goed warm gereden wordt, en veel snelweg km’s maakt, slijt lang niet zo hard als een auto die veel korte stukjes maakt.
1 november 2009 om 11:30 #17543131origineel gepost door wim-v6
ja op kilomteres reken ik niet te veel.een auto met 100.000km in de stad is meer onderhevig aan slijtage dan een auto met 200.000 snelweg km’s.
Willem
jij niet . . . maar de handelaar wel ;)
1 november 2009 om 15:22 #17543132origineel gepost door speaker
– Het stangetje dat de wervelkleppen aanstuurd ligt er naast ( niet ernstig, want de mijne schiet niet in storing ) maar wel iets om op te letten. Het is ook vrij simpel weer te maken ( ga ik binnenkort doen en volgt wel een how2tje ) tenzij je naar de Opeldealer gaat, dan kost het je 1000 tot 1500 euro omdat ze er niet echt raad mee weten.
Ben toch heel benieuwd hoe die how to er uit komt te zien. De mijn schoot ook niet in storing maar na reparatie heb ik toch duidelijk meer vermogen onderin dan voorheen. Het was idd vrij eenvoudig om het stangetje er weer op te klikken. Hij lag er echter na een paar maal flink op trekken al weer af. Dat kwam idd doordat twee van de vier wervelkleppen zo dicht gekoekt zaten dat er ook met de hand geen beweging in te krijgen was. Daar de actuator ook no eens zelflerend is deed deze ook niks meer en diende dermate ook vervangen te worden. Ik was dus een kleine 1300 euri kwijt.
Als jij dat heel simpel kan repareren voel ik mij door de vod dan behoorlijk in mij hemd gezet. Zie bijgevoegde foto van mijn oude inlaatspruitstuk. De nieuwe die er op zit is een gemodificeerde waarbij dit euvel niet meer voor dient te komen volgens de Engelse mannen.
Other then that kan ik alleen nog maar melden dat de schokbrekers achter en de hydraulieke bak een aandachtpunt zijn. Schokbrekers heb ik preventief vervangen en hydrauliek zit er aan te komen.
Safe driving Jurgen
1 november 2009 om 15:39 #17543133Tja te veel blazen met zo’n auto is ook niet goed..
Werk ook bij opeldealer en die zafira’s met zon z19dth kunnen idd veel hebben, behalve als ze zwaailichten op het dak hebben..
Elke politieauto die we hadden kreeg er last van..
Voor 1ntje was het al na 40000dznd kilomter over, hij had de wervelkleppen ingeslikt..(onderhoudshistorie: bij 14000 remblokken voor.2 banden..30000beurt wederom remblokken voor en schijven en 4 banden)…en bij 40000 dus nieuwe motor voor garantie ingekomen..half jaar later kwam deze zelfde auto met de bergingsdienst binnen…
Was rond de kerst, rustigere periode, en heb met collega er toen weer een nieuwe motor in gebouwd, want wederom waren de kleppen ingeslikt.
En ze rijden wel veel korte stukken, maar dan vraag je je toch af hoe het kan dat ook het EGR probleem veel bij de politieauto’s voorkwam..want get rechten pedaal weten ze altijd super te vindenTja, er zijn extreme gevallen, maar als je met beleid ermee omgaat zijn het zkr geen verkeerde motoren
1 november 2009 om 15:56 #17543134origineel gepost door The Red Lizard
Tja te veel blazen met zo’n auto is ook niet goed..Werk ook bij opeldealer en die zafira’s met zon z19dth kunnen idd veel hebben, behalve als ze zwaailichten op het dak hebben..
Elke politieauto die we hadden kreeg er last van..
Voor 1ntje was het al na 40000dznd kilomter over, hij had de wervelkleppen ingeslikt..(onderhoudshistorie: bij 14000 remblokken voor.2 banden..30000beurt wederom remblokken voor en schijven en 4 banden)…en bij 40000 dus nieuwe motor voor garantie ingekomen..half jaar later kwam deze zelfde auto met de bergingsdienst binnen…
Was rond de kerst, rustigere periode, en heb met collega er toen weer een nieuwe motor in gebouwd, want wederom waren de kleppen ingeslikt.
En ze rijden wel veel korte stukken, maar dan vraag je je toch af hoe het kan dat ook het EGR probleem veel bij de politieauto’s voorkwam..want get rechten pedaal weten ze altijd super te vindenTja, er zijn extreme gevallen, maar als je met beleid ermee omgaat zijn het zkr geen verkeerde motoren
Veel blazen zal ik niet doen maar ik rij wel vaak korte stukken dus daarmee vervuil ik het zaakje natuurlijk wel weer extra:hmmz
Jan
1 november 2009 om 15:58 #17543135hallo jan
ik ben in het bezit van een vectra uit 2005 ,150 pk
gekocht bij kilometerstand van 80000 geen ex-lease maar had liever ex-lease gehad had ik zeker geweten dat hij zijn onderhoud had gehad nu werd het gezegd maar ik heb mijn twijfels div.kleine dingen al gehad.
zoals raam opener,achterwiellager.
wel een fantastische auto om mee te rijden(150pk diesel/automaat)
verbruik is bij mij 5,4/100km.
succes met zoeken.1 november 2009 om 16:11 #17543136origineel gepost door The Red Lizard
Tja te veel blazen met zo’n auto is ook niet goed..Ik blaaz mij een slag in de rondte sinds ik een nieuw inlaatspruitstuk heb.
Met de chip van EDS krom ik het asfalt:afroGewoon altijd eerst goed warm rijden. Ik trek ‘m dan ook pas door naar de 5000 toeren als de olie temp pas op de 100 staat. En natuurlijk ook weer rustig af laten koelen:angel
Heb er nu zo een kleine 20.000 op zitten en het is voorlopig nog niet stuk.
Safe driving Jurgen.
1 november 2009 om 17:12 #17543137origineel gepost door jraaf
Als jij dat heel simpel kan repareren voel ik mij door de vod dan behoorlijk in mij hemd gezet. Zie bijgevoegde foto van mijn oude inlaatspruitstuk. De nieuwe die er op zit is een gemodificeerde waarbij dit euvel niet meer voor dient te komen volgens de Engelse mannen.
Safe driving Jurgen [/quote]
Hej Jurgen
het voordeel voor mij is dat m’n wervelkleppen nog goed gangbaar zijn en die dus niet vervangen hoeven te worden.
Van de regulator , dat ie zelflerend is, wist ik niet !
Weer wat geleerd!1 november 2009 om 17:17 #17543138@ Jraaf
Deze zijn ook gechipt tot rond de 180pk zoals ze zegge, maar kmoet toegeven dat die behoorlik afgaat..
En tis belangrijk wat je zegt goed warm rijden en goed af laten koelen..
En dan gebeurd bij die blauwhemden zkr niet;)..
1 november 2009 om 17:28 #17543139origineel gepost door speaker
Hej Jurgen
het voordeel voor mij is dat m’n wervelkleppen nog goed gangbaar zijn en die dus niet vervangen hoeven te worden.
Ok, maar dan nog ben ik benieuwd hoe je ‘m dat gaat lappen… Het stangetje zit op een soort van kogelgewrichtjes en die schijn dan ook behoorlijk versleten te zijn. De wervelkleppen afzonderlijk vervangen gaat niet, die zitten volgensmij in het spruitstuk bij in gegoten of its dergelijks. Ik hoop dat je ‘t ‘m lapt anders zit je ook aan ee dure rep. vast.
Succes en safe driving Jurgen.
2 november 2009 om 05:14 #17543140origineel gepost door jraaf
origineel gepost door speaker
– Het stangetje dat de wervelkleppen aanstuurd ligt er naast ( niet ernstig, want de mijne schiet niet in storing ) maar wel iets om op te letten. Het is ook vrij simpel weer te maken ( ga ik binnenkort doen en volgt wel een how2tje ) tenzij je naar de Opeldealer gaat, dan kost het je 1000 tot 1500 euro omdat ze er niet echt raad mee weten.
Ben toch heel benieuwd hoe die how to er uit komt te zien. De mijn schoot ook niet in storing maar na reparatie heb ik toch duidelijk meer vermogen onderin dan voorheen. Het was idd vrij eenvoudig om het stangetje er weer op te klikken. Hij lag er echter na een paar maal flink op trekken al weer af. Dat kwam idd doordat twee van de vier wervelkleppen zo dicht gekoekt zaten dat er ook met de hand geen beweging in te krijgen was. Daar de actuator ook no eens zelflerend is deed deze ook niks meer en diende dermate ook vervangen te worden. Ik was dus een kleine 1300 euri kwijt.
Als jij dat heel simpel kan repareren voel ik mij door de vod dan behoorlijk in mij hemd gezet. Zie bijgevoegde foto van mijn oude inlaatspruitstuk. De nieuwe die er op zit is een gemodificeerde waarbij dit euvel niet meer voor dient te komen volgens de Engelse mannen.
Other then that kan ik alleen nog maar melden dat de schokbrekers achter en de hydraulieke bak een aandachtpunt zijn. Schokbrekers heb ik preventief vervangen en hydrauliek zit er aan te komen.
Safe driving Jurgen
hey,
heeft de 120pk versie ook van die wervelkleppen?
mijne trekt namelijk onderin ook niet zo bar door.
na het chippen een stuk beter, dat wel!!groet
2 november 2009 om 08:50 #17543141nee alleen de 150pk heeft wervelkleppen , de 120pk niet.
@Jurgen: er staat op http://www.vectra-c.com een how2 van. ( zal de link straks ff bijvoegen )2 november 2009 om 16:22 #17543142Hoeveel pk en wat voor koppel heeft de 120 pk versie als ie gechipt is?
Ik bedoel is ie dan te vergelijken met de ongechipte 150pk?Jan
2 november 2009 om 18:00 #17543143origineel gepost door janneman vectra c
Hoeveel pk en wat voor koppel heeft de 120 pk versie als ie gechipt is?
Ik bedoel is ie dan te vergelijken met de ongechipte 150pk?Jan
Afhankelijk van waar je het laat doen en wat de staat van de motor is. EDS gaat tot max. 160 PK en 385 NM.
On topic, @speaker; je zal deze bedoelen?
http://members.quicknet.nl/arjan.koen/Intake_Manifold_change.pdfMaar zo handig ben ik niet en zo doet de vod het volgens mij ook.
Safe driving Jurgen
2 november 2009 om 18:03 #17543144Maakt de km stand dan nog iets uit? Ik heb weleens gehoord dat het niet verstandig is om een auto met veel km nog te chippen.
Jan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.