Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › 1.8 Z18XE problemen kleppen en lambsonde.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 april 2015 om 23:39 #17271641
Hallo,
Van me Astra blijven de kleppen van cilinder 3 hangen.
Der bij loopt hij te arm ( motor storing lambsonde kapot)
Nu brand er geen lampje op me dashboard ( kapot ofzo?)
Vandaag bij gts engineering geweest voor LPG inbouw info.
Hij zei blok te arm liep em die fout codes en kleppen hangenFlesje mee gekregen voor in de tank 2 stuks
Nu had heuts paar maanden terug de uitlaat vervangen en draadje weer aan elkaar vast gemaakt.
Ik vroeg hem welke ik moest vervangen en toen vroeg hij van welke is de draad kapot, ik zeg weet niet volgens mij die onder en toen zei die dan moet je die vervangen.
Terwijl ik hem in begin gezegdt heb heuts die aan elkaar gemaakt heeft en normaal kan je aan fout code toch zien welke?
Ben nu 127 verder en weet nog niet welke van de 2 ik moet vervangen
Hij zei het origineel Opel moest zijn en ja die zijn duur dusja :( 2 kopen voor de bolle is ook zonde.
Ook nieuwe bougies erin gezet.
Hoop iemand beetje raad kan geven.
26 april 2015 om 07:05 #18282500Als de lambda stuk is hoeft er niet per definitie een lampje te branden.
Verkeerde waardes zijn ook waardes. Motor loopt te arm? Hoe hebben ze dat geconstateerd?
Uitstoot? Want als je kleppen niet goed sluiten zal dat geheid een mede veroorzaker zijn.Brand het management lampje wel als je hem op contact zet zonder starten?
Lamdas eigenlijk altijd vervangen voor orgineel, en aan elkaar prutsen met solderen is eigenlijk al uit den boze.
Gewoon kijken welke gesoldeerd is. Deze vervangen.
26 april 2015 om 07:05 #18282501Overigens als de lambda constateert dat die te arm loopt en hierdoor te arm gaat lopen is het altijd de voorste, de onderste lambda doet eigenlijk enkel controle van de katalysator.
26 april 2015 om 09:30 #18282502Volgens mij via de uitlaat.
1 bougie is ook wat lichter van kleurGisteren hier in buurt laten uitlezen en hij geeft lambdasonde 2 aan wilde deze vervangen door een Bosch maar kon alleen een ngk van 128 euro krijgen.
Vrienden van me en heuts zeide die ook goed waren dus die zit er nu in.
De man die zei van de kleppen vroeg of de auto misschien verkeerde eco tuning heeft gehad.
Maar heb de auto pas 4/5 maanden.
Hoe kom ik erachter of voorste lambda kapot is.
Fout code zei alleen nr 2
Kan ook de voorste vervangen en die origineel Opel pakken maar dan zit ik met 2 verschillende merken erin?26 april 2015 om 10:02 #18282503Professionele Full Protocoll Diagnosecomputer Autel AL519 – http://www.obd-partner.nl/diagnoseapparatuur/professionele-full-protocoll-diagnosecomputer-autel-al519″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik was aant denken om deze te kopen dan kan ik ook zelf de waardes uitlezen en codes zou dit aan te raden zijn?
26 april 2015 om 10:56 #18282504OPCOM is de beste en goedkoopste hulpmiddel is er voor Opel.
26 april 2015 om 18:26 #18282505Als het een universele lamda is vlug eruit en trugbrengenen orginele erin, krijg je bij opels alleen gedoe mee.
Opcom voor het uitlezen verder niets anders of een tech II.
26 april 2015 om 21:52 #18282506@Haasje17 wrote:
Als het een universele lamda is vlug eruit en trugbrengenen orginele erin, krijg je bij opels alleen gedoe mee.
Elektrische delen kunnen bij heuts niet terug gebracht worden al scheur je alleen de verpakking open,hij zit al in de auto zoals ik zei.
Het is wel een met Opel stekker eraan hij wou me eerst eene met losse draaden verkopen maar ik zei moet iets hebben met orgineele stekker van die auto ga niet aan kabelboom knippen.
Is een ngk van 128 euro,
Wat zie je onder universeel?en opcom is dat deze ?
http://www.q24u.nl/opel-op-com-obd2-scanner-usb-interface/” onclick=”window.open(this.href);return false;Of waar kan ik hem het beste bestellen ?
28 april 2015 om 07:33 #18282507Als je er geen haast mee hebt kan je hem denk ik gewoon het beste in chap tjoy city bestellen via aliexpress.com ben je met max 20 dollar incl shipping klaar
28 april 2015 om 10:26 #1828250828 april 2015 om 14:37 #18282509@thaize wrote:
@Haasje17 wrote:
Als het een universele lamda is vlug eruit en trugbrengenen orginele erin, krijg je bij opels alleen gedoe mee.
Elektrische delen kunnen bij heuts niet terug gebracht worden al scheur je alleen de verpakking open,hij zit al in de auto zoals ik zei.
Het is wel een met Opel stekker eraan hij wou me eerst eene met losse draaden verkopen maar ik zei moet iets hebben met orgineele stekker van die auto ga niet aan kabelboom knippen.
Is een ngk van 128 euro,
Wat zie je onder universeel?en opcom is dat deze ?
http://www.q24u.nl/opel-op-com-obd2-scanner-usb-interface/” onclick=”window.open(this.href);return false;Of waar kan ik hem het beste bestellen ?
In principe is het een onjuist functionerend product waarschijnlijk, koop een originele en kijk of het opgelost is. Is het dan opgelost gewoon als defect retouren.
11 mei 2015 om 22:31 #18282510In principe is het een onjuist functionerend product waarschijnlijk, koop een originele en kijk of het opgelost is. Is het dan opgelost gewoon als defect retouren.
Iemand van de club heeft de auto nogmaals uitgelezen ( is een monteur) geen fout meldingen en hij zag geen gekken waardes zei die dus volgens hem is het in orde.
En trouwens heel leuk orgineele kopen die 240 kost en je ook niet meer kan terug brengen als het dan nog het zelfde is heb je 128 en 240 uit gegeven, dan beter een orgineele op de sloop halen of lenen van iemand waarvan ik weet die goed is?
11 mei 2015 om 23:21 #18282511@thaize wrote:
En trouwens heel leuk orgineele kopen die 240 kost en je ook niet meer kan terug brengen als het dan nog het zelfde is heb je 128 en 240 uit gegeven, dan beter een orgineele op de sloop halen of lenen van iemand waarvan ik weet die goed is?
240 euro.. my ass.. 99 euro plus 8 euro verzendkosten
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/lambdasonde-opel-astra-corsa-meriva-signum-tigra.html” onclick=”window.open(this.href);return false; voor positie 1
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/lambdasonde-opel-astra-g-astra-h-corsa-c-meriva-a.html” onclick=”window.open(this.href);return false; voor positie 2huppa, een originele… en met garantie.. dus als deze niet goed is kun je deze gewoon terug sturen..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.