1.8 motoren gelijk

Forumindex Forums Modellen Astra 1.8 motoren gelijk

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    red-bull

hallo,

zijn alle z1.8xe motoren gelijk aan elkaar met betrekking tot op/inbouw in verschillende modellen opels??

en ik heb al eens een distributieriem van een astra G x2.0xev vervangen , is de procedure voor een z1.8xe hetzelfde of is dat totaal anders ??

mvrg Rob

Haasje17
      Moderator

De steuenen en dergelijke zijn per model auto wel eens verschillend, maar blokken zijn onderling wel uitwisselbaar. Tevens zijn er een aantal in de vectra C geleverd welke een ecu hebben die canbus kent. Wat de overige modellen ook niet hebben.

Wisselen van de distributie is vrijwel gelijk aan die van een x20xev. op een klein dingetje na en dat is dat de nokkenassen een stuk makkelijker verdraaien als bij een x20xev. Dus blokeergereedschap is wat practischer.

red-bull

oke thanx :thumb

het is niet de bedoeling dat ik blokken ga wisselen , maar de meriva die ik nu heb heeft een z1.8xe blok en de cabrio die ik verkocht heb ook en daar heb ik zelf het een en ander aan versleuteld dus komt er niets nieuws voorbij met onderhoud ;)

wel wil ik de distributieriem en waterpomp gaan vervangen om safe te zijn , moet ik daar nog ergens rekening mee houden ivm de airco die erin zit??

mvrg Rob

koenelsenaar
          Deelnemer

ja de juiste multiriem vervangen

red-bull

:hmmz

de airco word toch niet door de distibutieriem aangedreven??

daar gaat het nu even over .

maar ik maak hier uit op dat je de multiriem ook gelijk moet vervangen ….. :???:

koenelsenaar
              Deelnemer

is wel het handigst, als je toch bezig bent…

red-bull

klopt, mee eens .

was al wel van plan om alle snaren en riemen die los komen te vervangen .

maar nog even een vraagje , de X1.8xe is toch hetzelfde als de Z1.8xe alleen de X heeft kabelgas en de Z electrisch gas of zijn er nog meer verschillen ??

Nick-GSI
                  Deelnemer

airco word idd NIET door de distributie aangedreven, maar door de Multie riem, die zou ik idd gelijk mee vervangen, aangezien die er toch af moet om de distributie te vervangen. Alle Z18XE motoren hebben dezelfde distributie loop

RISL
                    Moderator

Nee.
                      De X18XE is een bigblock, totaal anders dan de Z18XE
                      De X18XE1 is wel hetzelfde blok, alleen de aanbouwdelen verschillen inderdaad: E-gas en twee lambdasondes en de katalysator zit niet onder de auto, maar direct achter het uitlaatspruitstuk.

wim-v6
                      Deelnemer

Dsitri streepjes staan anders bij de X14XE X16XE X16XEL Z16XE X18XE1 Z18XE op de nokkenaswielen.

Deze moeten naar elkaar toe staan ipv onhoog:

Willem

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.