Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › 1.8 8v ascona willen voorzien van Webers
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 juni 2012 om 20:28 #17249813
Hallo,
Ik bezit een crossauto Opel ascona 1.8 8v
Die op het moment drink en ademt door middel
van een ford carbruteur type “solex”
Nou heeft een vriend nog Webers liggen en zou ik die
graag plaatsen alleen heb ik hiervoor een inlaat spruitstuk
nodig.Heb een inlaat spruitstuk gevonden op Marktplaats
Van een manta 2.0 zou dat passen?????Ben hiermee niet bekend
alvast bedankt
En sorry voor de schrijf fouten27 juni 2012 om 07:09 #18039532Nope, dat is een CIH motorblok, anders dan jou 1.8 8v want dat is een zogenaamd OHC blok. Daar zijn volgens mij ook nog 2 types in, namelijk de 1.8e en de 18e. Als ik het goed heb past er op een 1.8e een inlaatspruitstuk van een c20ne/20seh en op de 18e past alleen die van de 18e zelf. Dit komt omdat de inlaatpoorten bij de 18e 2,5 cm lager zitten dan bij de 1.8e/c20ne/20seh.
27 juni 2012 om 09:31 #18039533Ok dat is goede info
Heb helaas geen papieren meer bij de auto,
Zou ik door middel van de motor code of
Chassis nummer er achter kunnen komen wat
Voor een motor er in zit???Een vriend van min heeft namelijk nog een setje 40mm
Webers liggen.Mvg
27 juni 2012 om 13:05 #18039534In de kop zou 1.8e of 18e gegoten moeten zitten:
De onderste heb je er denk ik in zitten, daar past alleen de inlaat van de 1.8e op. Die bovenste moet volgens mij ook de c20ne/20seh inlaat op passen.
Edit:
De info uit mijn 1e reactie is dus net andersom ;)
27 juni 2012 om 14:34 #18039535Thanks Jurgen :thumb
Hier word het al makkelijker van,
zodra ik weer thuis kom.. Zal ik morgen
direct ff kijken.27 juni 2012 om 14:37 #18039536Een dan nog ff vraagje
Waar zit de olie sensor?
Bij de krukas poelie?
Mvg InsaneD
27 juni 2012 om 16:11 #18039537Als je voor je auto staat, met je gezicht naar de motor, zit ie aan de achterkant van het blok, onder de dynamo ter hoogte van de krukaspoelie ;)
3 juli 2012 om 20:12 #18039538Geweldig dit maakt het zoeken simpler :thumb
Vandaag een rotor en verdelerkap opgehaald
Dit viel niet mee.
Zit namelijk een Cdi ontsteking op, heb nu iets van
een vw gevonden wat erop lijkt.Het volgende is namelijk het probleem: slaat soms niet aan,
en als hij dan aanslaat dan loopt hij vrij langzaam in toeren.
Dacht eerst dat het temaken had met brandstof toevoer
zit namelijk een mechanische brandstofpomp
op maar die doet netjes zijn werk.Ook valt hij soms uit, vonkt dan ook niet meer vandaar eerst
Maar de rotor en verdelerkap vernieuwen.BTW iemand nog Tips????
9 augustus 2012 om 15:41 #18039539Inlaatspruitstukken kan je ook wel nieuw krijgen bij Dbilas (http://www.dbilas.de).
22 augustus 2012 om 08:58 #18039540Loopt ie inmiddels al?
4 september 2012 om 07:41 #18039541Sorry ik was op vakantie,
Zekers hij loop alweer en goed…
Wat ik er aan gedaan heb is het volgende…
•Nieuwe verdelerkap
•Rotor
•Bougies + kabelsEn heb V-power getankt daar heeft hij het
super op gedaan!!
Meer vermogen en zuiniger!!!Dit alles leverde mij een beker op met de autocross
Maar ben erover uit dat de ascona plaats gaat maken
Voor een Astra 2.0 16v is net wat sneller en lichter
Iemand nog belang bij een Ascona hahahahaIn iedergeval bedankt
En hou jullie op de hoogde van mijn
Volgend project -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.