1.7 DTH motor corsa c tikt

Forumindex Forums Modellen Corsa 1.7 DTH motor corsa c tikt

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258242
    Jonas hove
      Lid sinds:
      18 June 2012

      Hallo,

      Vandaag was ik aan het rondrijden met de wagen en plots hoorde ik een behoorlijk luid getik (het getik gaat mee met het toerental van de nokkenas). Ik vertraagde en toen viel de motor stil. Er branden geen lampjes en de temperatuur was ok.
      Pas toen deze weer afgekoeld was starte de motor na lang demareren weer en kon ik rustig naar huis rijden (+-2km). De motor tikt nu nog steeds en draait stationair maar 750 tpm.

      bovenaan het kleppendeksel was er wat olielekkage rond de dichting van de 4e injector. Ik denk wel niet dat dit iets met het probleem te maken heeft.

      Aangezien ik vermoed dat het getik meegaat met het nokkenastoerental en niet met het motortoerental denk ik richting een probleem met de klepstoters ? zijn deze hydraulisch bij deze motoren ? de oliedruk is nochtans wel ok denk ik aangezien het lampje niet brandt.

      Klinkt dit probleem iemand bekend in de oren ?

      Morgen ga ik het kleppendeksel demonteren, iemand tips hoe ik makkelijk kan zien welk onderdeel versleten of kapot is ?

      ( info : Corsa c 1.7cdti 100pk bouwjaar : 2004 motorcode : 1.7DTH)

      #18149001
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Klinkt als Injector(en) (verstuiver(s))…

        Willem

        #18149002
        Jonas hove
          Lid sinds:
          18 June 2012

          Nu ik heb al motoren op 3cilinders horen draaien maar deze tikten wel bijlange niet zo luid , bij mij zit er echt een duidelijke en behoorlijk luide tik in …

          En om de injectoren te testen heb ik er één voor een eens de fiche afgetrokken als de motor stationair aan het draaien was , bij elke injector was de invloed daarvan identiek hetzelfde (nog kleine daling in toerental) , moest er nu 1 injector slecht funtioneren dan zou de wagen wss plots heel erg slecht draaien als ik één van de wel nog goed werkende injectoren zou uittrekken. Daarom dacht ik dat het probleem misschien elders zou liggen..

          (Vallen injectoren thuis te testen zonder speciale appartuur ?)

          #18149003
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Klopt, Dieselklop, ofwel je bent de motor aardig aan het verzieken als je doorrijd..

            Zal eens foto’s posten van een Z17DTH zuiger welke heeft doorgereden met een kapotte verstuiver, gat erin en gescheurd:

            #18149004
            Jonas hove
              Lid sinds:
              18 June 2012

              Pfft dat ziet er niet goed uit , hopen dat dit het geval niet is … heeft er soms iemand zo’n deel van een werkplaatshandboek voor het verwijderen van het klepppendeksel en eventueel ook voor het verwijderen van de kop ?

              #18149005
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Loopt ie op 3 cilinders??

                of gewoon op 4??

                Willem

                #18149006
                Jonas hove
                  Lid sinds:
                  18 June 2012

                  ie loopt op 4 cilinders maar niet zo goed als anders , wat lager in toeren op ralentis en hij heeft wat de neiging tot stilvallen ….

                  verder stoot de motor niet meer zwarte rook uit ofzo, wat bij een defecte injector wss wel het geval zou zijn ?

                  #18149007
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Als een injector inwendig lekt, lekt ze naar de Retour, en heb je te weinig Raildruk op de commonrail, waardoor er minder diesel voorhanden is, en waardoor het roken niet zou verergeren..

                    laat ZSM de verstuivers controleren bij een Diesel specialist..
                    laat ook even de Raildruk uitlezen, kijken of deze klopt, Deze moet op de uitlees computer 24Mpascal zijn.

                    Kom je hier uit de buurt?? rotterdam Den Haag??
                    kan ik m uitlezen voor je

                    Willem

                    #18149008
                    Jonas hove
                      Lid sinds:
                      18 June 2012

                      Ik kom uit belgië , dus ik vrees dat dat niet zal lukken ;)

                      K’heb vandaag de injectoren eruit gehaald en aan de 3e injector hing een hele hoop roet. Deze lekt ook langs de dichting , dit doet me vermoeden dat de injector misschien slecht inspuit waardoor de drukken hoger worden dan normaal en daardoor de dichting erdoor is gevlogen.

                      Het lijkt dus toch wel op een probleem met de injectoren , maar het verbaast me gewoon erg sterk dat een kapotte injector (plots) zo’n luide tik kan geven (precies of er zit ergens speling op de drijfstang ofzo). Het is langs de andere kant wel zo dat de wagen al van sinds ik hem tweedehands aankocht nogal wat last heeft van dieselklop bij koude motor … maarja deze heeft al 240 000 km gelopen , startte altijd heel goed en draaide perfect als ie warm was dus heb ik daar verder geen aandacht aan gegeven.
                      Hopelijk heeft de kapotte injector m’n motor niet verder beschadigt …..

                      Ik loop stage in een garage van opel , morgen neem ik de injectoren mee en vraag ik of ze ze daar even kunnen testen.

                      Kan je injectoren gewoon kuisen of moeten deze altijd worden vervangen ? Zoja wat zou dat grapje ongeveer kosten ? Als de andere 3 injectoren nog redelijk zijn vervang ik er maar 1 , de auto is het niet echt waard er nog veel kosten aan te doen ;)

                      #18149009
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        Vervangen zou ik niet eens aan denken. Prijzen tussen de €500 en €1000 per injector. Laten reviseren kost je een paar honderd €

                        #18149010
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          De Tik die je hoort is het Kantelen van de zuiger in de Cilinderbus..

                          Laat de Verstuiver Controleren en Reviseren, en je bent weer klaar.

                          @ Helmer, de Verstuivers voor de 1700 zijn niet zo schrikbarend hoor, meest rond de 300 a 350 per stuk.

                          #18149011
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            Oke dan heb ik niks gezegd over prijzen :P

                            #18149012
                            Klopper
                              Lid sinds:
                              19 September 2010

                              Die dikke doppen van de 3.0 CDTi, die kosten wel een emmertje geld. Daar weet Kimmie wel over te vertellen :P
                              Ik ga aankomende week naar m’n revisieboertje voor m’n eigen verstuivers. Zal nog wel laten weten wat het kostte :)

                              #18149013
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                Ik geloof ook nog steeds niet dat ze alle 6 kapot waren hoor, maargoed dat is mijn ding…

                                Willem

                                #18149014
                                Jonas hove
                                  Lid sinds:
                                  18 June 2012

                                  waarom heeft de zuiger dan meer neiging tot kantelen ? omdat de ontploffing krachtiger is door een druppelende verstuiver ?

                                  ga zo meteen eens horen in de garage of ze geen oude (nog werkende) injectoren hebben , of mss zo’n ultrasoon bad om ze eens te reinigen…

                                  zoniet ga ik eens langs bij zo’n revisiebedrijf ;)

                                  #18149015
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    Omdat de Verstuiver niet meer verneveld in de meeste gevallen, maar druppelt of een straal spuit krijg je op 1 plek in de cilinder een Heftiger verbranding, waardoor de zuiger dus kantel, en er op een gegeven moment uit gaat zien als op de foto hierboven..

                                    Willem

                                    #18149016
                                    Klopper
                                      Lid sinds:
                                      19 September 2010

                                      Uit welke regio kom je? Misschien dat iemand een goed revisiebedrijf in de buurt weet…

                                      #18149017
                                      Klopper
                                        Lid sinds:
                                        19 September 2010

                                        Heb even navraag gedaan bij m’n revisieboer. Hij kon er niets mee, omdat dit ander soort injectoren zijn. Volgens hem electronisch gestuurd. Hij adviseerde mij om naar een Bosch servicecenter te gaan hiervoor. De prijsindicatie hiervoor was € 60,- per verstuiver om te TESTEN, en rond de € 250,- a € 300,- per stuk voor een nieuwe verstuiver.

                                        #18149018
                                        CarloAstra
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          18 December 2006

                                          ik adviseer je om naar Terlouw Diesel Center te gaan. Daar heb ik goede ervaringen mee en kunnen bijna alle verstuivers testen en reviseren!

                                          #18149019
                                          Jonas hove
                                            Lid sinds:
                                            18 June 2012

                                            ben er ook mee geweest bij een specialist en kreeg net hetzelfde te horen, ze zijn niet te reviseren :/ …. 3 van de 4 zouden verangen moeten worden , heb ze er toch nog maar eens ingestoken maar de auto draait heel slecht en nog steeds die luide dieselklop….
                                            Iemand hier op het forum die me zo goedkoop mogelijk aan 1 of meerdere van die injectoren kan helpen ? zolang ze nog wat werken zit het goed , ze moeten zeker niet nieuw zijn ofzo… (Denso injector 897313-8612)

                                            Bij die specialist kan ik werkende 2dehandse kopen voor 217eu/stuk , da’s eigenlijk véél te duur voor die wagen, zeker omdat ik er waarschijnlijk 3 nodig zal hebben (al ga ik eerst nog eens proberen met 1 andere)

                                          20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.