Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › 1.7 DTH motor corsa c tikt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 juni 2013 om 16:09 #17258242
Hallo,
Vandaag was ik aan het rondrijden met de wagen en plots hoorde ik een behoorlijk luid getik (het getik gaat mee met het toerental van de nokkenas). Ik vertraagde en toen viel de motor stil. Er branden geen lampjes en de temperatuur was ok.
Pas toen deze weer afgekoeld was starte de motor na lang demareren weer en kon ik rustig naar huis rijden (+-2km). De motor tikt nu nog steeds en draait stationair maar 750 tpm.bovenaan het kleppendeksel was er wat olielekkage rond de dichting van de 4e injector. Ik denk wel niet dat dit iets met het probleem te maken heeft.
Aangezien ik vermoed dat het getik meegaat met het nokkenastoerental en niet met het motortoerental denk ik richting een probleem met de klepstoters ? zijn deze hydraulisch bij deze motoren ? de oliedruk is nochtans wel ok denk ik aangezien het lampje niet brandt.
Klinkt dit probleem iemand bekend in de oren ?
Morgen ga ik het kleppendeksel demonteren, iemand tips hoe ik makkelijk kan zien welk onderdeel versleten of kapot is ?
( info : Corsa c 1.7cdti 100pk bouwjaar : 2004 motorcode : 1.7DTH)
1 juni 2013 om 16:12 #18149001Klinkt als Injector(en) (verstuiver(s))…
Willem
1 juni 2013 om 16:16 #18149002Nu ik heb al motoren op 3cilinders horen draaien maar deze tikten wel bijlange niet zo luid , bij mij zit er echt een duidelijke en behoorlijk luide tik in …
En om de injectoren te testen heb ik er één voor een eens de fiche afgetrokken als de motor stationair aan het draaien was , bij elke injector was de invloed daarvan identiek hetzelfde (nog kleine daling in toerental) , moest er nu 1 injector slecht funtioneren dan zou de wagen wss plots heel erg slecht draaien als ik één van de wel nog goed werkende injectoren zou uittrekken. Daarom dacht ik dat het probleem misschien elders zou liggen..
(Vallen injectoren thuis te testen zonder speciale appartuur ?)
1 juni 2013 om 16:27 #181490031 juni 2013 om 16:58 #18149004Pfft dat ziet er niet goed uit , hopen dat dit het geval niet is … heeft er soms iemand zo’n deel van een werkplaatshandboek voor het verwijderen van het klepppendeksel en eventueel ook voor het verwijderen van de kop ?
1 juni 2013 om 17:00 #18149005Loopt ie op 3 cilinders??
of gewoon op 4??
Willem
1 juni 2013 om 19:02 #18149006ie loopt op 4 cilinders maar niet zo goed als anders , wat lager in toeren op ralentis en hij heeft wat de neiging tot stilvallen ….
verder stoot de motor niet meer zwarte rook uit ofzo, wat bij een defecte injector wss wel het geval zou zijn ?
2 juni 2013 om 08:40 #18149007Als een injector inwendig lekt, lekt ze naar de Retour, en heb je te weinig Raildruk op de commonrail, waardoor er minder diesel voorhanden is, en waardoor het roken niet zou verergeren..
laat ZSM de verstuivers controleren bij een Diesel specialist..
laat ook even de Raildruk uitlezen, kijken of deze klopt, Deze moet op de uitlees computer 24Mpascal zijn.Kom je hier uit de buurt?? rotterdam Den Haag??
kan ik m uitlezen voor jeWillem
2 juni 2013 om 14:14 #18149008Ik kom uit belgië , dus ik vrees dat dat niet zal lukken ;)
K’heb vandaag de injectoren eruit gehaald en aan de 3e injector hing een hele hoop roet. Deze lekt ook langs de dichting , dit doet me vermoeden dat de injector misschien slecht inspuit waardoor de drukken hoger worden dan normaal en daardoor de dichting erdoor is gevlogen.
Het lijkt dus toch wel op een probleem met de injectoren , maar het verbaast me gewoon erg sterk dat een kapotte injector (plots) zo’n luide tik kan geven (precies of er zit ergens speling op de drijfstang ofzo). Het is langs de andere kant wel zo dat de wagen al van sinds ik hem tweedehands aankocht nogal wat last heeft van dieselklop bij koude motor … maarja deze heeft al 240 000 km gelopen , startte altijd heel goed en draaide perfect als ie warm was dus heb ik daar verder geen aandacht aan gegeven.
Hopelijk heeft de kapotte injector m’n motor niet verder beschadigt …..Ik loop stage in een garage van opel , morgen neem ik de injectoren mee en vraag ik of ze ze daar even kunnen testen.
Kan je injectoren gewoon kuisen of moeten deze altijd worden vervangen ? Zoja wat zou dat grapje ongeveer kosten ? Als de andere 3 injectoren nog redelijk zijn vervang ik er maar 1 , de auto is het niet echt waard er nog veel kosten aan te doen ;)
2 juni 2013 om 15:36 #18149009AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vervangen zou ik niet eens aan denken. Prijzen tussen de €500 en €1000 per injector. Laten reviseren kost je een paar honderd €
2 juni 2013 om 17:55 #18149010De Tik die je hoort is het Kantelen van de zuiger in de Cilinderbus..
Laat de Verstuiver Controleren en Reviseren, en je bent weer klaar.
@ Helmer, de Verstuivers voor de 1700 zijn niet zo schrikbarend hoor, meest rond de 300 a 350 per stuk.
2 juni 2013 om 18:01 #18149011AnoniemLid sinds:
1 January 1970Oke dan heb ik niks gezegd over prijzen :P
2 juni 2013 om 21:13 #18149012Die dikke doppen van de 3.0 CDTi, die kosten wel een emmertje geld. Daar weet Kimmie wel over te vertellen :P
Ik ga aankomende week naar m’n revisieboertje voor m’n eigen verstuivers. Zal nog wel laten weten wat het kostte :)2 juni 2013 om 22:33 #18149013Ik geloof ook nog steeds niet dat ze alle 6 kapot waren hoor, maargoed dat is mijn ding…
Willem
3 juni 2013 om 05:30 #18149014waarom heeft de zuiger dan meer neiging tot kantelen ? omdat de ontploffing krachtiger is door een druppelende verstuiver ?
ga zo meteen eens horen in de garage of ze geen oude (nog werkende) injectoren hebben , of mss zo’n ultrasoon bad om ze eens te reinigen…
zoniet ga ik eens langs bij zo’n revisiebedrijf ;)
3 juni 2013 om 18:47 #18149015Omdat de Verstuiver niet meer verneveld in de meeste gevallen, maar druppelt of een straal spuit krijg je op 1 plek in de cilinder een Heftiger verbranding, waardoor de zuiger dus kantel, en er op een gegeven moment uit gaat zien als op de foto hierboven..
Willem
4 juni 2013 om 08:31 #18149016Uit welke regio kom je? Misschien dat iemand een goed revisiebedrijf in de buurt weet…
8 juni 2013 om 12:02 #18149017Heb even navraag gedaan bij m’n revisieboer. Hij kon er niets mee, omdat dit ander soort injectoren zijn. Volgens hem electronisch gestuurd. Hij adviseerde mij om naar een Bosch servicecenter te gaan hiervoor. De prijsindicatie hiervoor was € 60,- per verstuiver om te TESTEN, en rond de € 250,- a € 300,- per stuk voor een nieuwe verstuiver.
9 juni 2013 om 05:58 #18149018ik adviseer je om naar Terlouw Diesel Center te gaan. Daar heb ik goede ervaringen mee en kunnen bijna alle verstuivers testen en reviseren!
15 juni 2013 om 13:36 #18149019ben er ook mee geweest bij een specialist en kreeg net hetzelfde te horen, ze zijn niet te reviseren :/ …. 3 van de 4 zouden verangen moeten worden , heb ze er toch nog maar eens ingestoken maar de auto draait heel slecht en nog steeds die luide dieselklop….
Iemand hier op het forum die me zo goedkoop mogelijk aan 1 of meerdere van die injectoren kan helpen ? zolang ze nog wat werken zit het goed , ze moeten zeker niet nieuw zijn ofzo… (Denso injector 897313-8612)Bij die specialist kan ik werkende 2dehandse kopen voor 217eu/stuk , da’s eigenlijk véél te duur voor die wagen, zeker omdat ik er waarschijnlijk 3 nodig zal hebben (al ga ik eerst nog eens proberen met 1 andere)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.