Forumindex › Forums › Modellen › Astra › 1.6 16V (X16XEL – 74kw) chippen? vermogen opkrikken?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 januari 2012 om 16:00 #17975696
Holy shit, kun je me dat doorsturen?
Ik denk alleen niet dat een 1.6je dat jarenlang volhoud :D
zelf wil ik tzt aan de turbo ben nu dus her en der info aan het sprokkelen
maar zit er niet op te wachten dat ik binnen een jaar al een drijfstang onder uit mn blok schiet hahaMario
16 januari 2012 om 16:13 #1797569716 januari 2012 om 16:37 #17975698Vergeef me als ik iets doms schreeuw, maar hoe zit het met een kompressor? Iemand daar ervaring mee? Ik heb zelf een 1.4 en een collega zei tegen me dat een kompressor nog wel wat pk winst zou geven, en vooral makkelijk zelf te doen.
16 januari 2012 om 16:40 #17975699Ik rijd met een Z16XE, Met dibilas inlaatspruitstuk, Lexmaul Spagettie, Group A Uitlaat systeem, Katvervanger, X16XE injectoren. Eaton M45 op 0.5 bar. Kustom Chip En F18WR+ Versnellingsbak Goed voor zon 215pk 298NM. Standaard 101pk
Ofwel er is zeker winst te behalen met een compressor, maar zou eerst beginnen om wat andere dingen aan te passen. Daardoor loopt die onderin wat lekkerder.
16 januari 2012 om 21:05 #17975700En deed dat niet een beetje P? Van Pijn in de portomonnee? Wel super netjes trouwens gast. Maar hoe zit dat dan als je een andere auto een keer aan vellen rijdt? Of is het bij de RDW gemeld ook enz?
16 januari 2012 om 21:43 #17975701volgens mij was die van haasje al omgekeurd
ik moet nog naar de rdw, maar rij er nu niet mee
hoop van de week mn uitlaat te kunnen hangen wat details afwerken
en dan kan ie op voor apk en omkeurenals dat gebeurd is kan het spullen verzamelen voor turbo conversie beginnen :D
heb helaas geen geldboom dus zoek het web af naar 2e hands onderdelen
kan ik er tussen de 180 en 200pk reeel uitpoepen ben ik een eind tevreden
ook is een NA motor ombouwen naar turbo nieuw voor mij
maar ben gek op uitdagingen :D17 januari 2012 om 21:58 #17975702Dat is zeker netjes 215pk uit een 1.6 16v wist niet dat je die blokken zover kon opfokken.
17 januari 2012 om 22:13 #17975703Ik vraag me af hoelang dat goed gaat…
17 januari 2012 om 23:19 #17975704@ baasj
Dbilas rijd zonder internals aan te passen ook met 215 pk en dat gaat langer goed als een let op 300 pktjes..
ofwel meer dan 2 ton is dus prima haalbaar.18 januari 2012 om 01:44 #17975705ik wil er niet zo gek veel aan uitgeven tot nu toe heb ik het meeste ook 2e hands gekocht
als ik rond de 180pk uitkom op de wielen ben ik een eind happy18 januari 2012 om 22:42 #17975670als ik rond de 130 pk’s uitkom ben ik al blij… meer hoeft echt niet. ik heb alleen op moment er een k&m inleg filter in zitten. en een andere middendemper (custom made) en een remus einddemper. voor de rest moet ik dan nog maar even kijken wat ik er allemaal aan kan en ga doen. heb geen zin om er gekke fratsen mee uit te halen. aangezien ik zuinig ben op me auto en blok. onderhouw hem elke week wel een beetje. (beter als me vriendin denk ik) . en uiteraard. i’m not a millionair ;)
18 januari 2012 om 23:02 #17975671@Haasje17 wrote:
@ baasj
Dbilas rijd zonder internals aan te passen ook met 215 pk en dat gaat langer goed als een let op 300 pktjes..
ofwel meer dan 2 ton is dus prima haalbaar.Dat heb ik vaker gehoord, toch heb ik daar beetje raar idee bij, kunnen de standaard krukassen en drijfstangen dat allemaal wel aan dan?
18 januari 2012 om 23:03 #17975706Ik heb ooit eens gelezen, een x18xe1 blok onder een x16xel kop. Dan schijn je ook wat te winnen omdat je dan een 1.8 ervan maakt, alleen hoeveel weet ik niet.
18 januari 2012 om 23:09 #17975707onderdelen 2e hands zoeken he
heb mn blokje, mantzel, spaghetti, 2.0 kat via marktplaats en het forum
het mooiste vind ik dat ik de gemiddelde c20xe bij de stoplichten kwijt ga rijden
maar met minder kosten en verbruik :thumbmario
19 januari 2012 om 06:55 #17975708@Astraman wrote:
Ik heb ooit eens gelezen, een x18xe1 blok onder een x16xel kop. Dan schijn je ook wat te winnen omdat je dan een 1.8 ervan maakt, alleen hoeveel weet ik niet.
Krukassen van opel zijn oersterk, ik heb er zelf eignelijk nog nooit een gehad die is gebroken. Drifjstangen daarintegen zijn wat minder sterk, Maar de sterkte van de drijfstangen van de 1.6 motoren doet vrijwel niet onder aan die van de standaard let motoren.
Oja en de drijfstangen van de 1.6 turbomotoren van opel lijken vrijwel iedentiek aan die van zijn voorganger.
Waarschijnlijk zullen deze wel anders gegoten of geslepen zijn om ze sterker te maken maar het zou me niets verbazen als deze gewoon gelijk zijn.19 januari 2012 om 23:55 #17975709Jah is ook echt beetje gevoelsmatig, dat dubbel vermogen normaal veel aanpaswerk betekent maar aan de andere kant, had eigenlijk ook niet anders verwacht dat Dbilas dat zo maar zou aanbieden zonder hun huiswerk te doen.
20 januari 2012 om 06:54 #17975710Mocht het niet zo zijn wacht geduldig af todat mijn blok het begeeft…
Maar hoop dat het voorlopig nog heel blijft.28 januari 2012 om 07:18 #17975711Tot de 200 pk gaat zeker goed met standaard internals daarboven word het wat gevaarlijker. maar die 15 pk maakt ook nie veel mee ruit. Heb er weer zo;n 10.000 km opzitten.
28 januari 2012 om 10:20 #17975712@Haasje17 wrote:
Tot de 200 pk gaat zeker goed met standaard internals daarboven word het wat gevaarlijker. maar die 15 pk maakt ook nie veel mee ruit. Heb er weer zo;n 10.000 km opzitten.
zal mij benieuwen hoe lang die endurance test duurt :D
tuurlijk hoop ik voor je zo lang mogelijk :thumb28 januari 2012 om 10:21 #17975713Dbilas geeft met dat vermogen gewoon garantie dus waarom zou dat niet tot de miljoen goed gaan?
28 januari 2012 om 10:54 #17975714Er is niemand in mn omgeving die met een getunede 1.6 16v rijd
Over het algemeen word er veel boe en bah geroepen over deze motoren
Ik heb een x16xe genomen omdat ik wel eens wilde weten of dat ook zo is
Het is niet dat ik je niet geloof, maar zal me toch benieuwen of je er over een jaar nog mee rijd
Dbilas gaat het voor mij niet worden, of ik moet via ebay of marktplaats onderdelen vinden
Hoop zo veel mogelijk 2e hands te vinden en een gereviseerde turbo
Ik ben niet het type wat zijn hele salaris in zijn auto stopt
Anders had er wel een c20let in gehangen ;)28 januari 2012 om 11:00 #17975667daarom rijd ik ook met een m45 cmpressor en nietm et een dbilas turbo kit a 5000 eurosss. Nu gerealiseerd voor zo’n 900 euros en een hoop uurtjes hobbien…
28 januari 2012 om 11:07 #17975668900 euro is wel te doen
die uurtjes hobbyen kunnen er ook nog wel bij
heb de astra van de week geschorst, alle tijd :D28 januari 2012 om 11:17 #17975669M45 zit op diverse mercedesen…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.