1.6 16v remblokken advies

Forumindex Forums Modellen Astra 1.6 16v remblokken advies

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Astra_R
    Deelnemer

Mijn remmen achter zijn aan vervanging toe en ik zou graag van de gelegenheid gebruik maken om de remprestaties van mijn astra 5d hatch z16xe te verbeteren. Ik heb menig auto mee gemaakt waarbij de remmerij een stuk beter was dan bij mijn auto. Vooral bij het trekken van een aanhanger of een volle auto kom ik aardig aan het stampen vind ik.
      Ik heb al het 1 en ander gelezen en leer verschillende meningen over verschillende blokken combi’s. Vooral ferodo ds2500 zou goed zijn maar deze zijn volgens niet leverbaar voor mijn achter remmen.
      De schijven was ik van plan om te vervangen door standaard brembo’s. Verder leken de EBC greenstuff blokken wel leuk maar daarover lees ik ook veel negatieve verhalen(mogelijk verkeerde verwachtingen?)

Ik zoek blokken die voor straatgebruik vanaf koud goed remmen(beter dan standaard), bij remming vanaf hoge snelheid hun remkracht behouden(ik heb het dan over van Duitse snelheden naar bijvoorbeeld 50), een aanhanger(of volle bak) goed kunnen vertragen en hun remkracht behouden en niet minder dan standaard zijn bij wat sportief straatgebruik.

Stof maakt me weinig uit. Ik was de auto regelmatig en ik heb liever smerige velgen dan een kortere neus. Dit zelfde geld voor levensduur en geluid(geluid bij voorkeur niet buiten proporties).

Welke blokken raden jullie mij voor mijn wensen aan?

wim-v6
      Deelnemer

Zowel de Ds2500, en de Greenstuffs hebben wel even nodig om warm te worden, dat is bij normaal rijden niet altijd haalbaar.

Mooiste is gewoon goed oem spul te monteren.

Willem

Astra_R
        Deelnemer

Dat zit er nu zeker onder en dat valt me tegen.
          Ik ben op zoek naar iets dat net wat beter grijpt met mijn standaard 15 inch velgen. Is Ferodo ds performance wat?
          Bij de automaterialenzaak waar ik meestal kom heb ik ook de keuze uit trw of bosch blokken. Zijn deze toevallig beter dan oem?

wim-v6
          Deelnemer

Wat is goed oem spul
            Ik rem met Bosch Schijven en TRW blokken, ik sta zo stil hoor.
            en dat is OEM, ofterwijl origineel vervanging.

Ik heb veelal gehad met goeiekope meuk remproblemen in de Vorm van Fading, en uitharden blokken waardoor meer remkracht nodig is.

Willem

Astra_R
            Deelnemer

Dan gaan we waatschijnlijk voor trw blokken op brembo schijven. Dan weet ik zeker dat de schijven goed zijn en verttouw ik op je goede ervaring met trw blokken.

Astra_R
              Deelnemer

Rvs remleidingen achter zonder voor ook te doen is denk ik niet aan te raden ofwel?

Silence
                Deelnemer

Ferrodo ds performance zijn best goede remblokken ik heb ze nu een paar maanden eronder zitten icm zimmerman schijven en ben er zeer over te spreken maar net als vele remblokken moeten ze even op temperatuur komen en dan remmen ze uitstekend.

b07

brembo high performance met ferodo 2500 blokjes vond ik erg goed remmen ,ook als ze niet warm waren.

als je zo hard moet trappen met aanhanger dan denk ik dat je schijven/remblokken te warm worden ,op hoger temperaturen doen oem schijven/blokken het minder goed.

let er wel op dat je auto anders kan reageert met hard remmen ,als je alleen voor of,alleen achter betere of, grotere remmen gaat plaatsen.
                    de rembalans is dan niet goed meer verdeeld,je kan dan het handrem effect in de bocht krijgen met betere remmen achter.
                    buiten dat heb je er niet zoveel aan om alleen achter betere remmen te zetten ,het gewicht gaat vooral naar voren met remmen en, daar is ook de grootste remkracht nodig,geloof dat standaard 75% met de voorremmen word geremd en,25% met de achter remmen.

Astra_R
                    Deelnemer

Bedankt voor de tips. Ik ben voor de masieve brembo schijven gegaan. Geperforeerd of iets dergelijks vind ik voor een straat auto minder mooi aangezien ze niet naar behoren belast worden. Daar op ben ik op wim’s advies voor de trw blokken gegaan. Blokken zijn niet heel duur dus als ik ooit eens sport blokken wil kan ik deze blokjes wel op de plank leggen.

Daarnaast dacht de buurman dat mijn remvloeistof misschien iets minder is geworden dus die vervang ik ook even bij de grote beurt. En ik ga op termijn voor rvs remleidingen voor het directere pedaal gevoel. Dit doe ik dan rondom omdat ik bang ben dat ik te erge onbalans krijg als ik dit in eerste instantie alleen achter zou doen.

jericho
                      Deelnemer

Waar heb je de brembo schijven gekocht?Beetje mooie prijs?

tim_j

@Astra_R wrote:

Dan gaan we waatschijnlijk voor trw blokken op brembo schijven. Dan weet ik zeker dat de schijven goed zijn en verttouw ik op je goede ervaring met trw blokken.

:thumb dit remt geweldig. neus-op-de-toeter

Astra_R
                          Deelnemer

Misschien leuk om ff een terugkoppeling te doen..
                            Het remt idd best fijn voor op de dagelijkse auto! Jammer dat het niet voor is want dan had ik ongetwijfeld meer verbetering gemerkt.. Voor piept alleen nog behoorlijk.. had het tijdens het monteren van de motor beschermplaat los willen halen om weer gangbaar te maken.. overal heb ik torx en uitwendige torx behalve de remklauwen voor.. volgende banden wissel dus aangezien ik geen imbus bij me had en de wielbouten niet onnodig vaak los wil halen..

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.