1.6 16v ecotec uit tigra 1998, aansluitproblemen in corsa 19

Forumindex Forums Techniek Ecotec 1.6 16v ecotec uit tigra 1998, aansluitproblemen in corsa 19

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    rekordrens

Ik heb me een 1.6 16v ecotec uit tigra 1998 met abs en digitale kilometerteller met een F17 bak. gehaald om in te bouwen in een corsa b 12, 8V uit 1993 zonder abs en met analoge kilometerteller. nu heb ik meerdere vragen waarop ik een antwoord zoek.
      Ik krijg als het een beetje meezit wel de elektrische schema’s van beide auto’s binnekort in handen en hoop hier al veel uit af te kunnen leiden, maar toch even kijken of iemand er zo verstand en evt. tips van heeft:

De tigra heeft een chip on de sleutel die als startonderbreker dient, nu heb ik de sleutel met chip en de lezer/ontvanger (ring) voor om het contactslot. ik mis alleen de verbinding in de kabelboom tussen deze ring en de computer? of waar deze ook mee gekoppelt is. nu is mijn vraag of deze te koppelen is aan de huidige binnen- (dashboard) kabelboom of anders eventueel ook te omzeilen is op een of andere manier? en heft dit eventuele (na)delige gevolgen dan?

Mijn volgende vraag is:
      De computer zal ergens kilometerssignaal vandaan moeten halen. nu weet ik niet zeker waar deze vandaan komt bij deze moter, aangezien hij geen analoge kilometer aansluiting (geen tandwiel in deze F17 bak) heeft. En nu vroeg ik me af of het signaal dan toch uit de bak gehaald wordt of dat deze moter die van de abs sensoren bij de wielen afhaalde? En of dit dan problemen gaat geven als ik een andere bak eraan hang aangezien ik de analoge aansluiting nodig heb?

Hoop dat iemand me hiermee een beetje kan helpen.
      MVG Rens

Corsa_GSi
      Deelnemer

Weet je zeker dat het een F17 bak is die je hebt?
        Meestal, eigenlijk altijd is het een F15.
        En die zijn wel om te bouwen namelijk.
        ABS ga je zowieso niet gebruiken denk, omdat je eigen auto het nu niet heeft.
        Wel de remmen aan de voorzijde upgraden!!
        1.2 remmetjes zijn niet voldoende voor een 1.6!

wim-v6
        Deelnemer

De startonderbreker is niet te omzeilen.

je zal evt een draadboompje moeten maken voor de startonderbreking.

hoe deze exact zit weet ik niet.

van mechanische naar elektrische teller mag ook niet te moeilijk zijn.

mocht dat nodig zijn.

Willem

rekordrens

Ben op de sloop gaan kijken en heb daar een tigra gevonden 1.4 16v. Hebben deze eens goed bekeken en ik kan hier een hele hoop van gebruiken, zoals kabelboom enz. Ga dit dan ook maar doen denk ik, kan ik teminste alles orgineel aansluiten he…

TRPower

meeste van de kabels zal wel overeen komen…

mocht je evt nog n f15 bak zoeken, voor analoge teller, heb ik die nog wel liggen

rekordrens

heb me een sloop tigra gekocht, ben momenteel bezig met de ombouw van de complete kabelboom om problemen te voorkomen.:afro

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.