Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › 1.6 16v ecotec meer vermogen
- Dit onderwerp bevat 29 reacties, 18 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 21 februari 2017om 21:38 door Bas Hoogendoorn.
-
AuteurBerichten
-
19 mei 2011 om 10:39 #17237884
hallo,
ik ben nieuw hier op dit forum dus als deze topic verkeerd staat,mijn excuses :D :angel
ik ben pim van der kooij,ben 19 jaar alweer en de trotse eigenaar van een gele astra 1.6 16v sport(101pk)
alleen ik ben het vermogen een beetje beu,want wil iets meer :$ maar ik las ergens dat er een kleine turbo op kan,van een 1.0 liter blok.. maar word het teveel dan kunnnen mijn lagers eruit knallen,daar zit ik ook niet op te wachten :hmmz
wie o wie kan mij helpen??ik heb er al onder:
remus dubbel uitlaatsysteem
open luchtfilter (carbon)greetzzzzzzz astrasport1991
19 mei 2011 om 16:43 #17881287of meer precies http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Turbolader-Systeme/Turbo-System-zum-Nachruesten/Turbolader-System-Maxi-Edition/Opel/Astra:::7_64_3560_308_307_313.html
en vanaf daar maar eens verder zoeken..Gr,
The Duke19 mei 2011 om 17:06 #17881288haal die openfilter ermaar weer af, daar word je auto niet sneller van
20 mei 2011 om 18:23 #17881289nope alleen maar trager, zeker de MAP sensor motoren vinden een open filter niet leuk.
Willem
20 mei 2011 om 19:04 #17881290Bouw een 2.0/2.2 liter motor in, dat schiet meer op.
20 mei 2011 om 19:17 #178812912.5 V6 king:
20 mei 2011 om 19:32 #17881292:hmmz :hmmz Niet altijd maar meteen een dikke motor grijpen…
viewtopic.php?f=44&t=14796220 mei 2011 om 20:11 #1788129321 mei 2011 om 10:10 #17881285Ik zal er niks aan doen en gewoon sparen voor een auot met meer vermogen het geld wat je uit gaat geven om een hoop pk’s eruit te halen kan je ook een auto kopen met een dikke motor.
Maar goed dat is mijn mening.
Ik zal zoals genoemd wel het open luchtfilter eraf gooien is alleen maar leuk voor het geluid
21 mei 2011 om 10:36 #17881284Pas op met zulke vragen hier, krijg je aparte reacties op ;)
22 mei 2011 om 07:15 #17881294Wil je zonder turbo meer vermogen, dan zijn de beginselen, inlegfilter, andere aanzuigbuis, speggettiespruitstuk, group a uitlaat, andere nokkenassen, flowen van inlaatspruitstuk, chippen op maat.
Met turbo, inlegfilter, aanzuigbuis, group a uitlaat, lage compressie turbo, eventueel andere nokkenassen, flowen van inlaatspruitstuk en chippen op maat. Maximum druk ergens rond de 0,6 bar moet goed gaan met stock internals.
22 mei 2011 om 08:00 #1788129519 jaar en dan al meer vermogen, hmmmm doe eerst maar eens rij ervaring op.
mijn menningik wil je niet bang maken, maar kijk maar eens naar deze foto’s
de jongen was 19 jaar en had net paar dagen z,n rijbewijs, hij kan het niet meer navertellen. (dit was in 2009)
22 mei 2011 om 10:45 #17881296Maar wel een life hammer aan board.
Mooie voor raad de auto, denk iets in de richting van een Mazda MX3 of een honda apparaat..
Willem
24 mei 2011 om 15:27 #17881297hallo,
sorry voor late antwoord maar ik had het druk.. :Dmaar ff on topic,een andere aanzuigbuis,wat moet ik me daarbij voorstellen?
en het flowen van in laatspruitstuk..ik ben echt een noob op dat soort gebieden :wtf :angel
okee dus mijn luchtfilter moet eraf,ja er werd mij gezegd dat het hielp..
maargoed,bedankt allemaal voor de reactiee’s :D :D
thanks greetz astrasport1991
24 mei 2011 om 15:33 #17881298sow die crx is plat:P:P
ik zou een andere motor/auto kope…..
24 mei 2011 om 21:37 #17881299@astrasport1991 wrote:
hallo,
sorry voor late antwoord maar ik had het druk.. :Dmaar ff on topic,een andere aanzuigbuis,wat moet ik me daarbij voorstellen?
en het flowen van in laatspruitstuk..ik ben echt een noob op dat soort gebieden :wtf :angel
okee dus mijn luchtfilter moet eraf,ja er werd mij gezegd dat het hielp..
maargoed,bedankt allemaal voor de reactiee’s :D :D
thanks greetz astrasport1991
Als je een noob bent op dat gebied, ga je dan eerst eens inlezen ;) Laat je auto voorlopig lekker wattie is en ga alles uitpluizen.
Kijk mee in de verbouwingstopics, lees over de werking van motoren/turbo’s/superchargers/nokkenassen, etc etc.
Er is zo verschrikkelijk veel om te weten….Een andere aanzuigbuis is niks anders dan het vervangen van de buis van de luchtfilter naar het inlaat spruitstuk.
Reken maar dat dat heel goedkoop is, maar ook weinig winst boekt. Hoe gladder de pijp, hoe beter. Dus de rubber kniestukken er uit en gladde bochten er in zetten of zelfs een op maat gelaste pijp er in is veel beter.Sportluchtfilter gewoon in de prullenbak pleuren en een filterbak monteren. Dat een sportfilter meer doorlaat is leuk, maar dan moet de motor dat ook daadwerkelijk opzuigen. Dat doettie voor de eerst komende 50PK extra toch niet zoveel dat je een sportfilter nodig hebt.
En daarbij kan je beter een sport inlegfilter kopen.
Alle voordelen van de betere doorstroming en alle voordelen van een filterbak (scheiding van warmte uit de motorruimte van je inlaatkanaal)Kop flowen houd in dat je de kop van je motorblok er af haalt en de kleppen en poorten gaat uitboren (naja, ribbels wegschuren enzo) en gladpolijsten. Zelfde voor inlaatspruitstuk. Zo veel mogelijk diameter creeeren voor maximale doorstroming.
Ook kan het helpen om je spruitstukken te “alignen” op de kop. Dan ga je zorgen dat de inlaatpoorten en het spruitstuk naadloos op elkaar aansluiten. Zelfde ook weer voor de uitlaatpoorten.
Ze zitten namelijk vaak ietsjes scheef t.o.v. van elkaar.
Je zet de pakking tegen de kop en markeert op de kop waar de pakking extra ruimte overlaat, en snijd stukjes pakking weg als ze over het gat vallen. Met diezelfde pakking doe je dat ook op het spruitstuk.
Dan ga je de op de kop en spruitstuk gemarkeerde delen wegvijlen. Maximale diameter en perfecte aansluiting.
Van zo’n actie mag je makkelijk 5 PK verwachten.Een hele hoop werk voor een klein beetje dus… Maar als je het leuk vind, doe het vooral.
Maar ik zou zeggen: koop een tweede auto om zulke dingen mee te doen, anders zit je de komende twee weken zonder vervoer en dat schiet ook niet op… je zegt het zelf al, je bent druk…26 mei 2011 om 14:24 #17881300@wim-v6 wrote:
Maar wel een life hammer aan board.
Mooie voor raad de auto, denk iets in de richting van een Mazda MX3 of een honda apparaat..
Willem
het was een honda crx, de jonge is met 150 km per tegen een boom geknalt waar je 80 mocht.
26 mei 2011 om 15:26 #17881301Belangrijkste vraag zou moeten zijn:
Wat is je budget. :hmmz
En ben je zelf handig met motoren?Zodra dat bekent is, dan kan je een fatsoenlijk advies krijgen.
9 juni 2011 om 10:43 #17881302budget is niet soveel,en als ik so lees dan is het flowen van mijn uitlaatspruitstuk en het rechtzetten van de poorten wat 5pk winst haalt (als alles goed uitpakt)
maar kan ik dat door een dealer laten doen of kan ik dat zelf of ??please voorbeelden als het kan :$
thanks greetz astrasport1991
9 juni 2011 om 10:48 #17881303en nog een vraagje gelijk,past er bijvoorbeeld een spruitstuk van een 2.0 liter op of een kop??
9 juni 2011 om 19:25 #17881304past niks van een 2.0 motor op, en wat wou je met een 2.0 kop bereiken, daarvan zou de compressie alleen maar omlaag gaan.
Willem
12 juni 2011 om 08:29 #17881305ok je hebt dus geen budget en je bent niet handig met motoren.
begin er dan niet aan om een 1.6je te gaan verbouwen.
maar goed op een x16xe motor past een ander inlaatspruitstuk van bijvoorbeeld Mantzel. Dat zal je rond de 600 euro kosten + montage.
Dit levert je ongeveer 20pk op en met latere aanpassingen nog meer.18 juni 2011 om 21:55 #17881306okee toppp :D
maar weet iemand hier of ik dit in omgeving den haag kan laten doen?? want ik ken niets vinden zoek me rot :hmmz :P
wel een goed idee inderdaad,en dan kan ik nog andere nokkenassen erin doen ofzo? :D
19 juni 2011 om 10:29 #17881307Plaats wel goede nokkenassen erin, probeer je te verdiepen in de materie, je kan beter 3x vragen hoe het zit, dan straks met de ellende zitten.
over eventueel inbouwen van onderdelen in de buurt van Den Haag, dan kan eventueel bij ons..
Powerbox heb ik laatst nog staan monteren op een Corsa-B.
Let wel, bij de X16XEL moet er ook een X16XE onder spruitstuk op. (jup ligt in de voorraad hier..)
Willem
20 juni 2011 om 19:16 #17881308heb wimv6 bij mij gedaan(H)
Ben er nogsteeds tevreden over.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.