1.5 of 1.7 diesel corsa b ?

Forumindex Forums Modellen Corsa 1.5 of 1.7 diesel corsa b ?

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    klenghost

hoi allemaal.
      we zijn opzoek voor ee diesel gegaan (rijden tusse 20 &30000 p/j)
      maar wete niet welke beter is de 1.5 of 1.7, voornaamste is betrouwbaarheid en redelijk zuinig i verbruik.
      het zou een pre zijn als de onderdelen wat goedkoper zijn.
      is er ook ee diesel met distri-ketting?

bedankt voor de info en fijn weekend alvast

Corsa_GSi
      Deelnemer

1.5 Turbo Diesel

Klopper

1.7D zijn niet vooruit te branden. 1.5TD gaan een stuk sneller vooruit en zijn qua verbruik gelijk…

astraTD

1.5DT isuzu, betrouwbaardere dieselblokken bestaan niet.

wim-v6
            Deelnemer

De 1.5TD is bij normaal rijden knap zuiniger dan de 1.5D en 1.7D..

Willem

Miranda-van-Tuinen

Bij een 1.5TD kan de turbo kapot gaan, heb ik al verscheidene van gezien omdat ik vorig jaar op zoek was naar een diesel Corsa B.
                Ik heb gekozen voor de 1.7D uit 1999 met werkende airco, deze gaat voor mijn werk en de daarbij behorende kilometers goed mee met het verkeer. Ik kan tussen de 750 – 900 km rijden op één tank, dit is afhankelijk hoe je ermee omgaat en wat voor ritten de Corsa rijd.
                Ik heb in een half/driekwart jaar al 20.000 km gereden zonder enkel probleem.

Succes met je keuze!

klenghost

wat bedoel je met knap zuiniger?

klenghost

wat noem je knap zuiniger, willem?l
                    aan wat voor cijfers moeten we denken bij de genoemde 1.5td. 1.5d en 1.7?

astraTD

@Miranda-van-Tuinen wrote:

Bij een 1.5TD kan de turbo kapot gaan, heb ik al verscheidene van gezien omdat ik vorig jaar op zoek was naar een diesel Corsa B.
                      Ik heb gekozen voor de 1.7D uit 1999 met werkende airco, deze gaat voor mijn werk en de daarbij behorende kilometers goed mee met het verkeer. Ik kan tussen de 750 – 900 km rijden op één tank, dit is afhankelijk hoe je ermee omgaat en wat voor ritten de Corsa rijd.
                      Ik heb in een half/driekwart jaar al 20.000 km gereden zonder enkel probleem.

Succes met je keuze!

Turbo kost nog niet zoveel geld als het kapot zou gaan.
                      Ik heb het tot hede nog niet mee gemaakt, maar oke ik heb een 1.7TD

Mijn keuze zou de isuzu zijn.. heb er zo goede ervaring mee dat ik maar 0,0 problemen heb gehad met dat blok. rij er al sinds 350.000km mee tot hede nu 517.000km 1x riem vervangen en olie bij gevuld, 1x ververst en rest stamp ik hem vaak genoeg op zijn staart.

Plus bij dat blok kan je aan de pomp schroeven en turbodruk opdraaien en dan heb je plezier aan je corsa.

stefanDTI

Mijn 1.5TD in mijn corsa had destijds bijna 500.000km en reed nog als nieuw.
                        Wel 3x de dynamo kapot gehad en een nieuwe carterpan er onder, verder niks !

klenghost

nja de corsa heeft bijna dagelijks alleen maar snelweg (woon werk) 41km enkele rit, (misschien 5km binnendoor rest snelweg)
                          1.7TD ben ik nog niet tegengekomen op de auto verkoop sites. (inderdaad een airco zou een fijn iets zijn van de zomer op deze afstanden).

astraTD

1.7TD vind je ook niet in de corsa.
                            Maar de 1.7TD staat gelijk als de 1.5TD wat wel in de corsa is geleverd.. scheelt alleen 200cc en ietjes minder pk.. maar kwa gewicht kan het nog een rap wagentje zijn.

wim-v6
                            Deelnemer

Zo’n turbo is echt knap hufterproof bij zo’n Corsaatje.. (en ook bij de Astra-F trouwens)

Willem

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.