1.4 nz corsa doet niets meer

Forumindex Forums Modellen Corsa 1.4 nz corsa doet niets meer

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 26 tot 28 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Jurgen
    Deelnemer

mocht dat allemaal goed zijn, dan zou ik ook eens de ecu wisselen, misschien dat die loopt te ouwehoeren.

seccondbest

Ik word helemaal gek van dit ding lol
        nou heb ik helemaal geen vonk niet eens een kleintje
        gisteren liep hij even, zwaar beroerd maar hij liep en vandaag alles er weer uit gehaald alles gecontroleerd en er weer in gebouwd, bougie in de kabel, aan de massa gelegd en geen vonk!

als ze nou 3 weken geleden mijn multi meter niet hadden gejat kon ik wat doormeten, maar ik zit zo gezegt met mijn handen in mijn haar, geen vervoer en de dichts bijzijnde brezan zit in het industrie terein lol

soms zit het mee soms zit het tegen.

Is er een snelle manier om te zien of de bobine WEL stroom krijgt maar niet aan de verdeelkap doorgeeft?
        Ik heb dus GEEN multimeter meer en al helemaal geen strobodingetje.

ik heb ooit eens iets gelezen over een 12 volt lampje als statische tester maar kan hier niets over terug vinden.

seccondbest

Starten en Lopen!

Met de hulp van de forum leden en hun adviezen is het gelukt!

De corsa loopt weer (moet nog wel de timing laten afstellen)

het was dus de stekker die aan de toerengever vast zit (bedankt wimV6)

na het vervangen van de toerengeve en de gehale ontsteking deed de corsa nog steeds niets zelfs geen vonk meer.

Omdat alle delen vervangen zijn ontstond de vraag of misschien een van de vervangen delen niet goed in elkaar zat.
          de stekker er af en meteen zag ik een probleem, groene rotzooi! Oxidatie dus

het was niet het blokje dat op de toerengever zit maar echt de stekker die er op gaat.

schoon gemaakt er op gezet starten en lopen als een speer!

**TIP!**

de mini slijpschijfjes die je kunt kopen voor een dremel zijn perfect voor dit soort klusjes, breek 1 zo een schijfje in stukjes en dan zo smal mogelijk, dit past precies in de stekker contactjes en is stug genoeg om heen en weer te kunnen halen.

*** eide tip ***

Nogmaals bedankt mensen!

nu nog een nieuwe stekker kopen en er op zetten en klaar is klara

dit topic kan gesloten worden!

3 berichten aan het bekijken - 26 tot 28 (van in totaal 28)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.