Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › 1.4 nz corsa doet niets meer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 december 2011 om 10:31 #17244336
ik start een nieuw topic omdat er op de vorige geen reacties meer binnen komen.
de auto bokt en slaat af dit was het orginele probleem.
vervangen:
benzine filter
bougiesprobleem opgelost!
nieuw probleem!
niet willen starten
verdeelkap schoon gemaakt (zat groen witte uitslag op de puntjes)
bobine contacten schoongemaakt (van de stekker)
de kunstof luchtkap van het gashuis verwijderd gasklep is schoon!even geprobeerd te starten 20cm hoge vlam uit het gasklephuis maar motor wil nog steeds niet starten
wat kan het nu zijn, door de steekvlam mag ik er van uit gaan dat hij zowel benzine als een vonk krijgt maar starten ho maar
help!
19 december 2011 om 11:12 #17960992http://img443.imageshack.us/img443/1852/img2934ak.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://img401.imageshack.us/img401/8169/img2935p.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;waar zit bijvoorbeeld de brandstof pomp?
en de egr sensor?als je de foto’s bekijkt zie je dat dit net even anders is dan de foto’s in de how to over egr sensors.
ik heb twee brandstof leidingen die van af het gasklep huis direct naar de onderkant van de auto lopen ik zie geen pomp zitten op het schutbord.
ik heb de bougies er uit gehaald ze waren nat maar het zag er uit als olie en niet benzine, ik heb ook gecontroleerd of ze vonken, ja dus !
DEZE CORSA MAAKT ME GEK!
19 december 2011 om 11:18 #17960993EGR zit net achter de kleppendeksel bovenop het inlaatspruitstuk een ronde pot die rechtop staat ongeveer 10cm hoog zie je goed als je het luchtfilterhuis verwijderd met een stekker erbovenop.
19 december 2011 om 11:26 #17960994ik heb dat plastic deel van het gasklephuis verwijderd en ik zie mijn inlaat spruitstuk maar geen egr sensor
als je naar de 2e foto kijkt zie je wat ik ook zie maar misschien ben ik gewoon een ei en zie ik minder dan twintig jaar geleden.
lol maar een 10 cm hoge pot met een stekker zou ik toch moeten zien, heeft dit model misschien geen EGR?
19 december 2011 om 11:29 #17960995volgens mij had mijn c14nz ook geen egr…
Maaruh een backfire lijkt mij een ontstekingsprobleem. Heb je de bougiekabels goed terug gedaan?
19 december 2011 om 11:32 #17960996Probeer maar eens een nieuwe temp sensor.
Heb er al 1 gehad die ook slecht starten wou sochtends, ding verzoop gewoon en liep dan slecht de eerste paar km’s.als die tempsensor doorgeeft dat ie het koud heeft gaat ie choken door meer benz in te spuiten. En op een gegeven moment verzuipt ie je gewoon en wil die nooit meer aan.
19 december 2011 om 11:33 #17960997Meeste hebben wel een egr heb twee type egr klepper volgensmij.
Electrisch en vacuem gestuurd.
19 december 2011 om 11:35 #17960998Haal stekker van de temp sensor eens los en probeer dan te starten?
19 december 2011 om 11:51 #17960999ik ben weer naar buiten gegaan en heb een nieuwe foto gemaakt:
Uploaded with ImageShack.us
geen egr sensor op het spruitstuk.
waar zit die temp sensor?
19 december 2011 om 11:56 #17961000@*Jurgen* wrote:
volgens mij had mijn c14nz ook geen egr…
Maaruh een backfire lijkt mij een ontstekingsprobleem. Heb je de bougiekabels goed terug gedaan?
ja lol ik vergat even te melden dat ik net het gashuis had schoongemaakt en het zaakje zat dus nog vol met reiniger ik denk dat die steekvlam daarvandaan kwam.
in elk geval wil hij nog steeds niet starten en zo als ik op de laatste foto al liet zien zit er op deze corsa geen EGR sensor, althans niet waar die zou moeten zitten.
Ik hoop dat de stekker verwijderen op de temperatuur sensor meer duidelijk maakt, als ik die gevonden heb dan
man ik wou dat ik weer gewoon in 1978 was met een 1.4 toyota blok met een carbarateur die kon je gewoon niet slopen lol
19 december 2011 om 12:20 #17961001Gewoon die sensor vervangen en het probleem is verholpen (denk ik) deze zit aan de rechter zijkant in de cilinderkop, onder de verdeler (blauwe stekker meen ik). Kost niet veel en gaat vaak kapot!
19 december 2011 om 12:29 #17961002lol ik ga weer een jap kopen (geintje) geen blauwe stekker onder de verdeler aand de rechterkant.
Heb nog even verder gekeken heb een blauwe draad (een draad) gevonden die naar een sensor loopt deze sensor zit links boven op het inlaatspruitstuk vlak bij het gasklephuis. Is dat misschien de temp sensor?
als dat het geval is dan helpt het niet om de stekker eraf te halen, heb ik inmiddels geprobeerd.
dit is echt een raar vraagstukje
19 december 2011 om 13:32 #17961003Ik ben weer een stap verder, ik krijg wel benzine uit se toevoer slang als ik het contact aanzet, maar tijdens starten geen bezine uit de injector.
Heb even gebeld en mij werd verteld dat het ook de ontsteking kan zijn of de toerental gever
nou vind ik op het forum deze mooie foto’s van willem v6
viewtopic.php?f=8&t=158328&hilit=ontstekingen dan hebben we meteen een nieuw probleem,
ik heb de bovenste motor met de onderste ontsteking
de 1.4 NZ met een delfi ontsteking zit de toerentalgever ook in dat deel tussen de cilinderkop en de verdeelkap?
bij de bruine ontsteking geef je het aan met een cirkel maar bij de zwarte ontsteking zie je een cirkel op het blok, ik heb gekeken maar daar zit bij niets waar een stekker op kan.
wel zie ik een stekker onder de verdeelkap is dat dan de toerental gever?
ik kan ook even naar de opeldealer en hem een paar honderd euries geven voor een meet en weet sessie maar aan de telefoon was hij erg duidelijk het kan van alles wezen en alles is een hoop.
dus ik gok op de toerengever. maar waar zit die op mijn blok?
19 december 2011 om 13:41 #17961004Laat de auto eens uitlezen.
19 december 2011 om 14:48 #17961005met de paperclip methode uitgelezen, buiten de normale code 12 (start uitlezen) zijn er geen codes te voorschijn gekomen
19 december 2011 om 16:43 #17961006op het forum ontsteking aangeboden, heb meteen contact gezocht en afspraak gemaakt voor de ontsteking module even afwachten dus.
als ik dit probleem heb opgelost maak ik er een mooie how to van met foto’s, kan de volgende pechvogel er misschien iets mee
19 december 2011 om 20:11 #17961007Toerental gever zit bij bijde motoren op dezelfde plek.
Ging niet om het cirkeltje in de foto, maar om de verschillen in de ontsteking te illustreren.
heb het zo gedaan, anders blijf ik foto’s aanpassen.
Willem
19 december 2011 om 20:26 #17961008Die sensor die je gevonden hebt is waarschijnlijk wel de goede (bij de meeste zit ie onder de verdeler en soms op de plek die jij hebt)
Ik zou echt die sensor vervangen. Baat het niet dan schaad het niet!19 december 2011 om 20:28 #17961009Temp sensor:
@ CorsaaGsi.
Bij de NZ SZ SZR 8klepper motoren zit ie ALTIJD achterop het inlaat achter dynamo tegen het schutbord aan.
Willem
20 december 2011 om 10:40 #17961010en weer een update,
net de stekker van de temp sensor eraf gehaald maar het mag niet baten. (heb wel een nieuwe besteld)even wachten op de onsteking onderdelen, volgens de opel monteur en mijn beschrijving van wat er wel en niet gebeurd, is mijn ontsteking niet voldoende en dan krijgt de injector geen benzine van het motor management.
dus wachten op de postbode.
22 december 2011 om 14:39 #17961011Ik denk dat de 1.4 is overleden….
Ik heb net de toerentalgever en de rotor vervangen, starten maar niets!
injector vervangen starten en met veel gas er op sloeg hij aan.
loopt niet mooi en er komt mooie blauwe rook uit, even aan de ontsteking gedraaid, liep iets beter maar nu met mooie donker grijze rook.
kleppendeksel vuldop er af en witte drap is duidelijk zichtbaar.
blauwe rook en witte drap = kapotte kop pakking toch?
heb even het kleppendeksel er af gesleutelt maar aan de binnen kant is hij schoon?
ook de nokkenas ziet er gewoon mooi schoon uit dus waar komt dan die witte drap vandaan die ik zie zitten op de olie vul dop?de gloednieuwe bougies zijn helemaal ZWART geblakert en als je een vinger er overheen haalt is het net of er een zwart poeder op de bougie zit.
wat gaat er hier fout wat heb ik vergeten?
iemand?22 december 2011 om 15:58 #17961012Had je nou antwoord gegeven op jurgen zn goede vraag of de bougiekabels wel in de goede volgorde zitten? Vind ik even niet terug zo snel.. Het klinkt wel beetje als een ontsteking probleem.
22 december 2011 om 16:29 #17961013@ jurgen, sorry man helemaal vergeten een antwoord te geven.
bij het verwissellen van de bougies heb ik het een voor een gedaan dus kabel er af kabel er op dan de volgende bougie. Dus die volgorde was zo als voorheen.@ kaneelschep Ja het is wel zeker dat het de ontsteking is, ik heb even gezocht op het forum en vond een topic waar gezecht werd dat de ontstekings volgorde moet zijn 1.3.4.2
Cilinder 1 zit aan de kant van de distributie dus van links naar rechts 1-2-3-41234 en op de verdeel kap 1342
ik heb dit twee keer gechecked en nu doet ie helemaal niets lol, hij wil het niet eens proberen
22 december 2011 om 21:43 #17961014Wat doet ie nu nog dan? Vonkt ie? Zoja, vonkt ie blauw en is de vonk groot of klein? Krijgt ie benzine? Spuit de injector benzine? Als deze 2 dingen het doen, kan ik me niet voorstellen dat ie het niet doet. Verdelerkap er wel goed opgezet en niet per ongeluk 180 graden gedraaid?
22 december 2011 om 21:49 #17961015@ jurgen, bedankt voor je reactie. morgen ga ik het een en ander even controleren. vandaag was ik so gefrustreed dat ik er mee moest stoppen.
Wat betreft de verdelerkap, Ja das nou typisch iets voor mij om die er ondersteboven op te zetten, maar gelukkig had deze een nummer 1 bij 1 van de kabel connectors dus het is goed gegaan.
hij heeft van middag even gelopen maar met een hoop blauwe rook, na een beetje draaien aan de verdeler kon ik de ontsteking iets veranderen tot ik dacht dat wat mooier liep maar dan kwam er zwarte rook uit.
Dus morgen…
kijken of ie vonkt en wat voor vonk
kijken of de injector wel inspuit -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.