1.3 s of toch n??

Forumindex Forums Modellen Ascona 1.3 s of toch n??

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254419
    arnp
      Lid sinds:
      26 June 2011

      Op de aankooppapieren staat dat mijn ascona een 1.3s motor heeft.
      Na het een en ander hier gelezen te hebben en wat oude duitse bonnen te hebben bekeken lijkt het toch een 1.3 n te zijn.
      Op het blok staat alleen 1.3 op de voorzijde.
      Er zit een solex 30/35 carburateur op.

      Wat is het nou eigenlijk of waar kan ik de juiste informatie vinden wat voor motor er nu inzit?

      #18095128
      Andre_Ede
        Lid sinds:
        16 June 2006

        Nog een keer dezelfde vraag ?

        #18095129
        CommoCruiser
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 March 2007

          Een 1.3S heeft volgens mij altijd een Varajet.
          Maar deze kan natuurlijk vervangen zijn, omdat hij stuk was of zo…..
          Staat er 13 op je blok of 13* (sterretje) ?

          #18095130
          arnp
            Lid sinds:
            26 June 2011

            Dezelfde vraag komt doordat ik dit op mn telefoon doe. Gaat soms niet helemaal goed als ik op de terugknop druk.

            Er staat alleen 13 op het blok.

            #18095131
            arnp
              Lid sinds:
              26 June 2011

              Net nog eens gekeken.
              Er staat voorop het blok bij het oliefilter zeg maar alleen 1.3
              Bovenop het blok staat het motornummer dit begint met 13*en dan een aantal nrs.
              Wie weet wat dit inhoud?

              #18095132
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                kijk eens op de rand boven het oliefilter tegen de cilinderkop aan dan, daar staat de motorcode incl motornummer.

                Willem

                #18095133
                arnp
                  Lid sinds:
                  26 June 2011

                  He willem dat is die laatste code
                  13* nog wat.
                  Weet jij wat dit inhoud?

                  #18095134
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    op het randje onder de 4e bougie staat de motorcode, en motornummer

                    voorbeeld:

                    * 16SV – 0880201 *

                    #18095135
                    arnp
                      Lid sinds:
                      26 June 2011

                      Willem
                      Hier staat 13*1498528
                      Geen s en geen n.
                      Welke type motor heb ik nu?

                      #18095136
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        dat is dan een N motortje.

                        #18095137
                        arnp
                          Lid sinds:
                          26 June 2011

                          Beetje jammer..
                          Toch 15 pk verschil..

                          #18095138
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            of mazzel hebben, dat je die gammele VARAJET carburateur er niet op hebt..

                            Willem

                            #18095139
                            arnp
                              Lid sinds:
                              26 June 2011

                              Ja zo kun je het ook bekijken.
                              Heb nu ook een handchoke, is wel wennen om hier juist mee om te gaan..
                              Het is dan wel geen snelheidsmonster maar kan best wel meekomen met het verkeer. Loopt ook wel vrij vlot 140kmh

                              #18095140
                              CommoCruiser
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                23 March 2007

                                13* staat volgens mij voor een 1.3S…
                                Misschien was de Varajet al gammel en hebben ze ‘m vervangen voor die Solex.

                                Varajets zijn inderdaad gevoelig, maar als hij wel goed werkt loopt het erg lekker. Maar ja, als…..

                                #18095141
                                giannib
                                  Lid sinds:
                                  29 August 2010

                                  is inderdaad een 1.3s,heb r zelf ook zo een

                                  #18095142
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    okeej, weer wat geleerd, bij mij staat er *16SV* 08####* namelijk, ik heb bij mijn 16SH met (redelijk werkende) Varajet-II nog niet naar het motornummer gekeken.

                                    Wel bij een 13SB van een kadett, waar dus wel *13SB* op de motor stond, en bij een 13NB weer *13* stond.

                                    nu weet ik het ook niet meer haha.

                                    Zo ook bij de C kadett *12* is een N, en bij een 12S staat er weer *12S*motornummer*

                                    Willem

                                    #18095143
                                    kadscona
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      13 April 2005

                                      Als er een handchoke op zit kan het alleen maar een 13N wezen, of er is een solex carb opgezet inclusief het monteren van de handchoke knop en kabel. 13S is voor zover ik weet alleen met automatische choke. En is dat sterretje in het motornummer niet bedoelt om een wijziging aan te geven? Dus zonder sterretje is de eerste versie, met sterretje een tweede gewijzigde versie. In de cKadett zit er op de 12 motor een nummer zonder sterretje voor auto’s tot bouwjaar 1976, en daarna met sterretje omdat de motor gewijzigd is ivm miljeu aanpassingen aan het blok. Ik zeg dit zo even uit m’n hoofd, het jaartal kan ook 1975 zijn.

                                      #18095144
                                      Aapje
                                        Lid sinds:
                                        1 January 2009

                                        Bij de kadett-c is de 1.2* een 1.2n met versterkte klepzittingen zover ik weet. Ik gok erop dat het een 13n is.

                                        #18095145
                                        asconahobbyist
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          23 June 2008

                                          een 1.3S kan zeker een Handchoke hebben,kennis van mij had een 1.3S Ascona uit 84 en die had een handchoke,de Kadett E 1.3S daarentegen had weer een automatische choke,zo uit mn hoofd kon de 13S een Varajet2 hebben maar volgens mij in de E Kadett was het een solex 2 traps,zou ik even in mn archief moeten zoeken.

                                          #18095146
                                          arnp
                                            Lid sinds:
                                            26 June 2011

                                            Lijkt mij sterk dat de auto later is omgebouwt naar een solexcarb.
                                            Ook omdat de solex een retourleiding naar de tank heeft en volgens mij een varajet niet.
                                            Ik heb dus ook een dubbele aansluiting aan de tank.
                                            Ook zit er een sticker in de benzinedeksel waarop staat dat er normale benzine getankt dient te worden.
                                            Is het niet zo dat de s motoren beter op super liepen?

                                            Grt. Arnoud

                                            #18095147
                                            asconahobbyist
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              23 June 2008

                                              klopt de s motoren moeten officieel op super 98

                                              #18095148
                                              wim-v6
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                12 August 2005

                                                De 13S heeft ook vaak een handchoke.
                                                Waarschijnlijk omdat de automatische choke op de Varajet eerder ellende was dan dat ie goed werkte op de CIH motoren.
                                                Ik heb nu een Ascona-C 1.6S 16SH met Varajet-II met handchoke

                                                de 16SV mag darintegen wel weer op 95 rijden, deze heeft dan ook een Octaan stekker.

                                                Willem

                                                #18095149
                                                Ghanz
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  31 July 2005

                                                  maak er een poll van ;)

                                                  als ik het zo lees, dan lijkt het mij ook een N motor toe.
                                                  een S wordt naar mijn weten altijd vermeld in de moorcode, een N daarintegen Niet.
                                                  handchoke of automatic, het kan beide! bij een S en bij een N

                                                  #18095150
                                                  wim-v6
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    12 August 2005

                                                    16SV:

                                                    #18095151
                                                    asconahobbyist
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      23 June 2008

                                                      een 13N zou een solex 35PDSI carburateur moeten hebben.
                                                      Een 1.3S een 2E3 Pierburg,vanaf model 85,daarvoor een Varajet2

                                                      Je zal dus inderdaad een 13N hebben,met 60 PKjes

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.