Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › 1.3 s of toch n??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 januari 2013 om 13:41 #17254419
Op de aankooppapieren staat dat mijn ascona een 1.3s motor heeft.
Na het een en ander hier gelezen te hebben en wat oude duitse bonnen te hebben bekeken lijkt het toch een 1.3 n te zijn.
Op het blok staat alleen 1.3 op de voorzijde.
Er zit een solex 30/35 carburateur op.Wat is het nou eigenlijk of waar kan ik de juiste informatie vinden wat voor motor er nu inzit?
13 januari 2013 om 13:42 #18095128Nog een keer dezelfde vraag ?
13 januari 2013 om 14:45 #18095129Een 1.3S heeft volgens mij altijd een Varajet.
Maar deze kan natuurlijk vervangen zijn, omdat hij stuk was of zo…..
Staat er 13 op je blok of 13* (sterretje) ?13 januari 2013 om 15:56 #18095130Dezelfde vraag komt doordat ik dit op mn telefoon doe. Gaat soms niet helemaal goed als ik op de terugknop druk.
Er staat alleen 13 op het blok.
13 januari 2013 om 16:20 #18095131Net nog eens gekeken.
Er staat voorop het blok bij het oliefilter zeg maar alleen 1.3
Bovenop het blok staat het motornummer dit begint met 13*en dan een aantal nrs.
Wie weet wat dit inhoud?13 januari 2013 om 16:58 #18095132kijk eens op de rand boven het oliefilter tegen de cilinderkop aan dan, daar staat de motorcode incl motornummer.
Willem
13 januari 2013 om 17:21 #18095133He willem dat is die laatste code
13* nog wat.
Weet jij wat dit inhoud?13 januari 2013 om 17:26 #18095134op het randje onder de 4e bougie staat de motorcode, en motornummer
voorbeeld:
* 16SV – 0880201 *
13 januari 2013 om 17:51 #18095135Willem
Hier staat 13*1498528
Geen s en geen n.
Welke type motor heb ik nu?13 januari 2013 om 17:52 #18095136dat is dan een N motortje.
13 januari 2013 om 18:14 #18095137Beetje jammer..
Toch 15 pk verschil..13 januari 2013 om 18:20 #18095138of mazzel hebben, dat je die gammele VARAJET carburateur er niet op hebt..
Willem
13 januari 2013 om 19:34 #18095139Ja zo kun je het ook bekijken.
Heb nu ook een handchoke, is wel wennen om hier juist mee om te gaan..
Het is dan wel geen snelheidsmonster maar kan best wel meekomen met het verkeer. Loopt ook wel vrij vlot 140kmh13 januari 2013 om 23:01 #1809514013* staat volgens mij voor een 1.3S…
Misschien was de Varajet al gammel en hebben ze ‘m vervangen voor die Solex.Varajets zijn inderdaad gevoelig, maar als hij wel goed werkt loopt het erg lekker. Maar ja, als…..
13 januari 2013 om 23:32 #18095141is inderdaad een 1.3s,heb r zelf ook zo een
15 januari 2013 om 18:20 #18095142okeej, weer wat geleerd, bij mij staat er *16SV* 08####* namelijk, ik heb bij mijn 16SH met (redelijk werkende) Varajet-II nog niet naar het motornummer gekeken.
Wel bij een 13SB van een kadett, waar dus wel *13SB* op de motor stond, en bij een 13NB weer *13* stond.
nu weet ik het ook niet meer haha.
Zo ook bij de C kadett *12* is een N, en bij een 12S staat er weer *12S*motornummer*
Willem
16 januari 2013 om 07:40 #18095143Als er een handchoke op zit kan het alleen maar een 13N wezen, of er is een solex carb opgezet inclusief het monteren van de handchoke knop en kabel. 13S is voor zover ik weet alleen met automatische choke. En is dat sterretje in het motornummer niet bedoelt om een wijziging aan te geven? Dus zonder sterretje is de eerste versie, met sterretje een tweede gewijzigde versie. In de cKadett zit er op de 12 motor een nummer zonder sterretje voor auto’s tot bouwjaar 1976, en daarna met sterretje omdat de motor gewijzigd is ivm miljeu aanpassingen aan het blok. Ik zeg dit zo even uit m’n hoofd, het jaartal kan ook 1975 zijn.
16 januari 2013 om 12:26 #18095144Bij de kadett-c is de 1.2* een 1.2n met versterkte klepzittingen zover ik weet. Ik gok erop dat het een 13n is.
16 januari 2013 om 14:42 #18095145een 1.3S kan zeker een Handchoke hebben,kennis van mij had een 1.3S Ascona uit 84 en die had een handchoke,de Kadett E 1.3S daarentegen had weer een automatische choke,zo uit mn hoofd kon de 13S een Varajet2 hebben maar volgens mij in de E Kadett was het een solex 2 traps,zou ik even in mn archief moeten zoeken.
16 januari 2013 om 19:01 #18095146Lijkt mij sterk dat de auto later is omgebouwt naar een solexcarb.
Ook omdat de solex een retourleiding naar de tank heeft en volgens mij een varajet niet.
Ik heb dus ook een dubbele aansluiting aan de tank.
Ook zit er een sticker in de benzinedeksel waarop staat dat er normale benzine getankt dient te worden.
Is het niet zo dat de s motoren beter op super liepen?Grt. Arnoud
16 januari 2013 om 19:46 #18095147klopt de s motoren moeten officieel op super 98
16 januari 2013 om 21:13 #18095148De 13S heeft ook vaak een handchoke.
Waarschijnlijk omdat de automatische choke op de Varajet eerder ellende was dan dat ie goed werkte op de CIH motoren.
Ik heb nu een Ascona-C 1.6S 16SH met Varajet-II met handchokede 16SV mag darintegen wel weer op 95 rijden, deze heeft dan ook een Octaan stekker.
Willem
16 januari 2013 om 22:05 #18095149maak er een poll van ;)
als ik het zo lees, dan lijkt het mij ook een N motor toe.
een S wordt naar mijn weten altijd vermeld in de moorcode, een N daarintegen Niet.
handchoke of automatic, het kan beide! bij een S en bij een N16 januari 2013 om 22:47 #1809515016SV:
17 januari 2013 om 18:14 #18095151een 13N zou een solex 35PDSI carburateur moeten hebben.
Een 1.3S een 2E3 Pierburg,vanaf model 85,daarvoor een Varajet2Je zal dus inderdaad een 13N hebben,met 60 PKjes
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.