1.3 CDTI met een PowerBox. Iemand Ervaring ermee?

Forumindex Forums Modellen Tigra 1.3 CDTI met een PowerBox. Iemand Ervaring ermee?

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    king1987

Hoi,

Ik ben volgende week de trotse eigenaar van een Twintop 1.3 CDTI met 59kw. Niet spectaculair snel als je uit een Golf TDI komt met 130 pl. Al viel me het tijdens de proefrit totaal niet tegen.

Ik heb een beetje zitten Google-en en kwam op deze powerbox uit; Italian Speed.
      http://item.mobileweb.ebay.nl/viewitem?itemId=300873382035

– werkt dit?
      – heeft iemand daar ervaring mee? (Misschien in een Corsa? Er rijden niet super veel diesel Twintops in NL)

Als het kasje doet wat ze beloven is het een *wonder* middel. Ik ben benieuwd, alsvast bedankt voor jullie reacties!

McKaamos
      Deelnemer

Och die rommel weer…

Tis allemaal heel lief leuk mooi en aardig, maar het is gewoon de moderne variant van een weerstandje insolderen op de kabel van een sensor van de motor.
        Ja, hier zit een chippie in, en waarschijnlijk sluit je hem aan op minstens 2 sensoren die hij dan voor de gek gaat houden…
        Het houd misschien ietsjes rekening met de daadwerkelijke gelezen informatie van de sensoren maar uiteindelijk ben je net als met een weerstandje gewoon de ECU voor het lapje aan het houden.
        Dat kan gewoon niet gezond zijn en ik ben er dus ook absoluut geen fan van.

Juffer1
        Deelnemer

+1 zonde van je geld.

king1987

Helder, dan gaat ik er niet aan beginnen. Een andere optie om de motor te *kietelen*? Of gewoon lekker standaard laten?

Bedankt iig voor het antwoorden!

Juffer1
            Deelnemer

Chiptuning (op maat) ?

Zeker als je wat km’s maakt kan dat zeer rendabel zijn.

Opel_Bjorn
              Deelnemer

ik heb een racechip zitten in men 1.7cdti! Nog steeds zeer tevreden van en geen enkel problemen. Je moet geen snelheidswonder verwachten ineens maar je voelt duidelijk het verschil! (die van 129€ kan je ook instellen als je hem open vijst :D)

http://www.racechip.de/nl/chiptuning/opel/tigra/tigra./1-3-cdti-51kw/index.php

Dominic

Waarom geen Dbilas spul? Schijnen top producten te zijn!

king1987

Zo, dat is prijzig spul:

http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Chiptuning/Leistungssteigerung/Opel/Diesel/1-3/Zusatzgeraet-Box/Zusatzgeraet-Box-Opel-Diesel-Corsa-C-Tigra-Twintop-Agila-A-Meriva-A-1-3-51-kW-CDTI::7297.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Maar als je krijgt wat ze zeggen krijg je er wel “waar” voor.

Dominic

Als je alles goed combineert en afsteld dan heb je echt top spul!

Kost wel wat, maar daar betaal je dan ook voor :wtf haha

Ivanos

ik zeg chiptunen (bij UT ;) ). vind het persoonlijk best waard. rij zoiezo 1 km zuiniger per liter.
                        Oke is niet zo heel veel, maar moet ook zeggen dat ik niet op de zuinigheid let. Denk wel, ik bespaar met mijn rijstijl zeg maar 5 euro per tank.

300 euro gedeeld door 5 = 60 volle tanken. en aangezien ik er 2 minimaal per maand vol gooi, heb ik mijn geld eruit na 30 maanden. krappe 2,5 jaar dus :D
                        En dan is het op vermogen getuned :D

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.