1.2s is het mogelijk een turbo op te bouwen ?

Forumindex Forums Techniek Overige motor types 1.2s is het mogelijk een turbo op te bouwen ?

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #18048083
    Christian-tsx
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 May 2008

      gr. A uitlaat? 35mm carburaterus? chip? turbokits?

      staan een paar domme reacties tussen zeg, we hebben het over een 1.2s ohv blok!

      gr A uitlaat is veel te groot, kost vermogen
      2 carburateurs van 35mm is te groot, 1 van 40 of 45mm is groot zat
      chip op een carb. motor?
      turbokit voor 1.2s is er niet..

      is het topic dat jvv postte staat veel info over een turbo ombouw, met renault 5 gt turbo carburateur + turbo + spruitstuk
      als je dat goed doorleest weet je al aardig meer.

      zonder turbo: weber erop 40 of 45mm, elektrische onsteking erop, andere nokkenas, kop bewerken, iets dikkere uitlaat gr. N bijvoorbeeld, compressie iets hoger maken, vliegwiel afdraaien.

      cilinderkop kun je beter laten doen, kost wat, heb je ook wat.

      #18048084
      2000
      Moderator
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Het is al weer een tijd terug dat ik ‘m gezien heb, maar er rijd (ree?) een 1200 rond met een 16v kawasaki kop er op. Maar das nog lastiger dan een turbo er op zetten.

        #18048085
        schuitje
          Lid sinds:
          28 April 2009

          dat is ook wel een dik idee 2000 king:
          ben ik wel benieuwd hoe hij de distributiekap dichtheeft gemaakt en een tandwiel erop.

          #18048086
          2000
          Moderator
            Lid sinds:
            30 June 2004

            @schuitje wrote:

            dat is ook wel een dik idee 2000 king:
            ben ik wel benieuwd hoe hij de distributiekap dichtheeft gemaakt en een tandwiel erop.

            Als ik het goed heb liep ie ruim 8500 toeren, maar als ik hierboven het 1 en ander lees en het krukas 3 lagers heeft, dan vraag ik me af hoe?

            #18048087
            schuitje
              Lid sinds:
              28 April 2009

              die van mij draaide op de bank ook 8500.
              de krukas is idd 3 maal gelagerd. maar als je hem goed uitbalanceertd en je drijftsnagen ook uitweegt kan dat wel.

              met rijden trek ik hem ook wel eens door tot de 7000 king:

              #18048088
              trashmetal
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 February 2007

                @Christian-tsx wrote:

                gr. A uitlaat? 35mm carburaterus? chip? turbokits?

                staan een paar domme reacties tussen zeg, we hebben het over een 1.2s ohv blok!

                gr A uitlaat is veel te groot, kost vermogen
                2 carburateurs van 35mm is te groot, 1 van 40 of 45mm is groot zat
                chip op een carb. motor?
                turbokit voor 1.2s is er niet..

                is het topic dat jvv postte staat veel info over een turbo ombouw, met renault 5 gt turbo carburateur + turbo + spruitstuk
                als je dat goed doorleest weet je al aardig meer.

                zonder turbo: weber erop 40 of 45mm, elektrische onsteking erop, andere nokkenas, kop bewerken, iets dikkere uitlaat gr. N bijvoorbeeld, compressie iets hoger maken, vliegwiel afdraaien.

                cilinderkop kun je beter laten doen, kost wat, heb je ook wat.

                Het verschil tussen groep n en groep a is nog geen centimeter….. dumbass
                Blijbaar heb jij de waarheid in pacht
                een tubo KIT is nergens genoemd, en zo goed als ALLE motoren kun je een turbo bouwen
                als je maar creatief genoeg bent
                dus wil je voort als je een reactie minder intiligent vind het lekker voor je houden
                want de domste reactie is van jezelf want ook JIJ weet niet alles, net als ik….
                en de rest op het forum

                #18048089
                2000
                Moderator
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  :hmmz

                  #18048090
                  Christian-tsx
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 May 2008

                    een centimeter maakt bij een uitlaat diameter een wereld van verschil. en als jij weet hoe dun de originele pijp is, kun je nagaan dat een gr. A veel te groot is, te weinig tegendruk dus.
                    een Gr N is dan veel beter.

                    turbokit, zie de 1e reactie.

                    ik weet ook niet alles, klopt helemaal. maar dan reageer ik er ook niet op. en dat doen sommigen wel, en dan krijg je dus zulke reacties.

                    #18048091
                    2000
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Klopt, van 52 mm naar 63.5 lijkt maar een paar mm, maar het scheelt wel zowat een derde in flow.
                      63.5 mm voor een 1200 lijkt me inderdaad wat groot. Ik heb zelf volledig groep A en denk dat dat voor mijn c20xe zelfs overdreven is.

                      Verder zou ik normale reacties erg op prijs stellen. ( ondanks dat ik bij sommige reacties ook erg mijn twijfels heb over het waarheidsgehalte)

                      #18048092
                      kiyamizio
                        Lid sinds:
                        5 February 2010

                        Ik vind mijn c20xe harder gaan met een 54mm uitlaat in verglijking met een 63.5mm.

                        Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

                        #18048093
                        schuitje
                          Lid sinds:
                          28 April 2009

                          idd, als je een beetje rondkijkt op internet kom je alleen maar 52mm uitlaten tegen voor de 1.2.
                          dat is groot zat. ik heb het zelf ook.

                          en even op de reacties hiervoor: ik sluit me volledig aan bij Christian-tsx :thumbup

                        11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.