Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › 1.2s automaat probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 juni 2009 om 19:53 #17210075
Probleem nummer zoveel.
Ik had een motor met versleten zuigerveren, dus verwisseld voor een andere.
Koppelomvormer van de automaatbak viel op de grond en liep leeg.Nou ja alles afgebouwd enz.
Probleem nu:
Met een koude motor, druk ik m in zn achteruit of in de drive….
dan kan ik gas geven wat ik wil, maar hij reageert niet, ook de motor maakt dan geen toeren!motor kan wel toeren maken in de parkeer en neutraal.
als de motor wat warmer is kan ik wel rijden, maar dan nog voor de stoplichten is het drama met wegrijden.
Ik wordt hem helemaal zat, zit er al weer over na te denken om hem weer weg te doen.
7 juni 2009 om 20:15 #17487355Heb je de originele carb er weer opgezet?
7 juni 2009 om 20:21 #17487356Mijn eige zit er weer op…die was voorzien van verse pakkingkjes enzo.
Maar krijg hem niet fatsoenlijk op benzine, dus het gassysteem weer aangesloten.
Dan heb je niet zoveel met de carburateur afstelling te doen lijkt me ;)
Dan heb je alleen een gasklep waar je gebruik van maakt.7 juni 2009 om 20:23 #17487357Zit het probleem niet in de Automaat bak??
koppelomvormer is wel een gevoelig onderdeel.
Willem
7 juni 2009 om 20:53 #17487358Als ik wil rijden….dan kom ik niet vooruit…
In de parkeer en de neutraal kan ik wel met het gas spelen. maar niet in de versnellingen.nu zit er 3 soorten atf in de bak.
Morgen maar met ding naar mn werk…
Zal wel lang duren voordat ie eindelijk vooruit wil.Denk op het moment aan te dikke olie.
Koppelomvormer is wel op de grond gevallen ja…niet van zo hoog maar toch..8 juni 2009 om 15:40 #17487359Nah vet vaag. vanmmorgen starten in de p natuurlijk.
Gas op de bodem maar niet reageren he…Loopt dan wel. bruuuhhhh doet ie dan….maar tis niet fris.
ALs je dan ff hetgas in houd of met het gas speelt….dan komt ie vanzelf wel…
Dan kan je hem weer in toeren jagen. Dan kan je er ook wle weer mee rijden. Maar je voelt gewoon dat het niet fijn is.Tis dus niet de bak denk ik.
Heb dus ook de vloeistof niet ververst.
Heb wel ff met water over de bougiekabels gespoten, toen begon ie ff te vonken over het rubber en viel de motor uit.
Heb dus nieuwe kabels gekocht die er straks even op komen.
Dan is het hele ontstekingsverhaal vervangen op het contactpuntje na.9 juni 2009 om 17:39 #17487360De carb van een automaat is niet gelijk aan die van een schakel. Zit een gasklepdemper op. weet niet meer hoe dat werkt of er uit ziet.
Staat de ontsteking op tijd? Ik zou dat zeker controleren. Als je een vacuummeter hebt even het vacuum testen. Ik heb de ervaring met B kadett blokjes dat ze voor geen meter willen trekken als de ontsteking maar een beetje er naast staat. Als je de boel op tijd zet moet dat met het slangetje naar de vervroeger los en op STARTsnelheid.
10 juni 2009 om 10:17 #17487361origineel gepost door Fearless
Ik wordt hem helemaal zat, zit er al weer over na te denken om hem weer weg te doen.
Daar was ik al bang voor.
Er is geen probleem met de auto, het probleem is de juiste diagnose stellen.
Ik denk toch dat het in de bak zit.
Eventueel kan ik van het weekend komen kijken, kijken of “we” iets over het hoofd zien?
10 juni 2009 om 15:30 #17487362ik weet eigenlijk zeker dat het je koppelomvormer is, als die leeggelopen zit draait je turbinewiel wel, maar de pompwielen niet omdat er geen olie in zit, en dus kom je niet vooruit.
ik geloof dat je bij een versnellingsbak revisie bedrijf de koppelomvormer wel kan laten nakijken en weer afvullen.
maar dat startprobleem zit wel in de motor.
veel succes
10 juni 2009 om 17:35 #17487363origineel gepost door Oly
De carb van een automaat is niet gelijk aan die van een schakel. Zit een gasklepdemper op. weet niet meer hoe dat werkt of er uit ziet.Staat de ontsteking op tijd? Ik zou dat zeker controleren. Als je een vacuummeter hebt even het vacuum testen. Ik heb de ervaring met B kadett blokjes dat ze voor geen meter willen trekken als de ontsteking maar een beetje er naast staat. Als je de boel op tijd zet moet dat met het slangetje naar de vervroeger los en op STARTsnelheid.
Gasklepdemper ja klopt….ding met een veertje en een vacuumpotje (gesloten systeem)
Ben met de carb bij de carbboer geweest in gramsbergen. Die vertelde dat ie ook wel achterwege gelaten kon worden ;)
Maar ding zit er iig op..maar daar zit het probleem niet.
Verder is het enige verschil met een handgeschakelde een vacuumleiding op het inlaatspruitstuk…Deze loopt naar achter op de bak.Ik twijfel of het aan de bak ligt…nu heb ik de problemen ook gewoon in de parkeer en in de neutraal.
Als ie “los komt” kan ik lekker gassen en alles en rijden gaat ook prima…doortrekken enz…beetje stotteren hier en daar maar das puur de afstelling. De bak maakt verder ook geen rare geluiden of iets…
Een kapotte koppelomvormer, ja ik weet het niet, nog nooit mee gemaakt iig. Zou natuurlijk wel mogelijk zijn maar toch.
Als de afstelling van de motor al ruk is dan is de rest ook ruk ;)Heb de auto dus weggebracht naar een kerel met verstand van autogassystemen….Moest eerst wat dingetjes fixen en dan zou hij voor me kijken of ie er uit komt.
Krijg wel te horen wat het is :PMaar dat met de ontsteking wat je zegt heb ik niet gedaan.
Heb wel de onsteking op tijd staan met de timing gun…op de streepjes van de poelie.
Als ik dan gas geeft zie je wel de boel verdraaien, hoeveel graden weet ik niet aangezien die timing gun geen vervroegingsknop heeft :P10 juni 2009 om 17:37 #17487364origineel gepost door schuitje
ik weet eigenlijk zeker dat het je koppelomvormer is, als die leeggelopen zit draait je turbinewiel wel, maar de pompwielen niet omdat er geen olie in zit, en dus kom je niet vooruit.ik geloof dat je bij een versnellingsbak revisie bedrijf de koppelomvormer wel kan laten nakijken en weer afvullen.
maar dat startprobleem zit wel in de motor.
veel succes
De koppelomvormer vult zich toch als je de bakolie op pijl brengt?
Pijlen doe ik in de P met een warme motor…dan is het olie op pijl iig.10 juni 2009 om 17:39 #17487365origineel gepost door a3corsa
origineel gepost door Fearless
Ik wordt hem helemaal zat, zit er al weer over na te denken om hem weer weg te doen.
Daar was ik al bang voor.
Er is geen probleem met de auto, het probleem is de juiste diagnose stellen.
Ik denk toch dat het in de bak zit.
Eventueel kan ik van het weekend komen kijken, kijken of “we” iets over het hoofd zien?
heb m bij een bedrijfje gedumpt,
Die gaat de boel nakijken en hij zou me bellen als ie wat apparts vind wat gemaakt moet worden.
Hoop dat ie dr uit komt :P….
Zo niet wordt het nog verder kijken haha10 juni 2009 om 18:19 #17487366origineel gepost door Fearless
Maar dat met de ontsteking wat je zegt heb ik niet gedaan.
Heb wel de onsteking op tijd staan met de timing gun…op de streepjes van de poelie.
Als ik dan gas geeft zie je wel de boel verdraaien, hoeveel graden weet ik niet aangezien die timing gun geen vervroegingsknop heeft :PGrote kans dat de ontsteking er net naast staat. Het kleine beetje vacuum- en centrifugaal vervroeging door het iets hogere toerental is genoeg om hem rot te laten lopen.
10 juni 2009 om 18:38 #17487367Niet aangedacht hey…alleen streepjes tegen over elkaar gezet met draaiende motor ;)
Maar die man gaat dus alles ff checken…hij heeft mn boek met afstelgegevens erbij dus denk dat het goed gaat komen :P
10 juni 2009 om 18:54 #17487368nou, de koppel omvormer kan je ook zo los halen, en als je de bak eraf haalt blijft de omvormer op het vliegwiel zitten.
dus het is een gesloten systeem. ik zou in ieder geval even op blijven letten of de bak en de tunnel droog blijven of dat de omvormer zichzelf leeg slaat:Pgroetjes
10 juni 2009 om 19:14 #17487369Ding zit idd aan het vliegwiel…idd gesloten, als je hem in de versnellingsbak drukt. .Maar je vult de boel door hem gewoon weer op pijl te zetten.
Gelukkig is de boel droog daar….alleen achterop mischien een keer een keerring vv (uitgaande as :P)
Als het nix wordt met de motor dan ga ik die bak er af halen dan breng ik de koppelomvormer naar de bakkenboer, laat ik hem even testen.
11 juni 2009 om 19:45 #17487370Heb hem weer terug!:afro
Hij heeft de onsteking gesteld en de vervroeging. Carburateur en gas afgesteld.
Loopt stukken beter.
Blokje wat er nu in zit is ook niet fris, 2 cilinders kwamen naar boven in de cilinder balans test.Wordt dus tijd om mn oude blok te voorzien van nieuwe zuigerveren.
Maar ik kan weer onbezorgd rijden voorlopig.
Start weer fijn, hoef niet met de gas/benzine keuze knop te spelen enz.
Echt super weer :D21 juni 2009 om 17:06 #17487371kijk dat zijn de berichten:D
29 april 2011 om 18:11 #17487372he
ik heb ook zón probleem
maar dan met 1.4i automaat
oh ja ik ben roy en rij een corsa 1.4i automaat 1994
is het de afstelling? want ik ben ook hevig op zoek samen met mijn monteur!!!!!!!
bij mij is het de ene keer rijdt hij weg als de brandweer en de andere keer kan ik heel het gaspedaal in trappen en dan rijdt weg als een slak en de temp is heel hoog1 mei 2011 om 10:17 #17487373Ik heb nog een nieuw set Goetze zuigerveren liggen voor een 12S motor.
Vraagprijs 25 euro + port
Grtz, John -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.