Forumindex › Forums › Techniek › Cih › 1.2n turbo ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 december 2009 om 13:24 #17215300
hoi hoi weet iemand hoe ik een lage druk turbo op mijn kadett c moet bouwen hoeft niet veel vermogen meer te geven alleen het geluid van de turbo al is geweldig heb wel wat op youtube gezien maar dan moet je weer idioot veel veranderen of misschien met een compressor of g-lader heeft iemnd hier ooit iets mee geprobeerd
21 december 2009 om 16:00 #17571336Waarschijnlijk moet je al een andere carberateur nemen van een Renault 5 gt turbo omdat anders de druk tussen je pakkingen vandaan komt aangezien de carberateur van opel daar niet op gemaakt zijn. Misschien hoeft het ook niet.
Groetjes Richard
22 december 2009 om 20:21 #17571337je kunt ook gaan werken met het mechanische k-jetronic injectiesysteem
hier een youtube filmpje :http://www.youtube.com/watch?v=RhT4b0WJkwg22 december 2009 om 22:10 #17571338De spullen van een R5 gt turbo aanpassen is denk ik de goedkoopste en makkelijkste optie. k-jetronic wil je als leek echt niet mee gaan kloten…
22 december 2009 om 22:29 #17571339:wtf
Dat ligt eraan wat je met “idioot veel veranderen” bedoeld.
Als je de vraag op die manier stelt en het je alleen om het geluid gaat zou ik je willen adviseren er niet aan te beginnen.
Maar om toch beetje antwoord te geven op je vraag,
waar je sowieso niet omheen kan:Uitlaat lassen van spruitstuk naar turbo
Uitlaat lassen van turbo naar bestaande uitlaatpijp
Olie toevoer naar turbo
Olie afvoer van turbo
Andere carburateur geschikt voor turbodruk
– of carburateur voor turbo plaatsen, inlaattraject naar turbo en bevesting maken
– of ombouwen naar injectie met computer, bedrading, benzine retour, e.d.
Inlaattraject van turbo naar inlaatspruitstuk makenVul maar aan zou ik zeggen.
Is dit niet wat voor je?:
23 december 2009 om 11:45 #17571340nee nee wil wel degelijk een turbo ook vanwege het geluid maar met niet idioot veel vermogen wil ik aangeven dat ik aan het motor niets wil aanpassen alleen de uitlaat enz dat houd wel in dus dat je niet het maximale eruit kunt halen omdat dan je blok de geest geeft tenzij je deze aanpast daarom wou ik een lage druk turbo van saab of zo als ik op een 0,5 bar draai vind ik voldoende iets meer power leuk voor oog en oor
23 december 2009 om 17:46 #17571341ik heb wel eens gehoord dat de renault 5 caburateurs nog wel eens gaan lekken.
wat je ook zou kunnen doen, net als bij de manta DOT om maar eens iets te noemen, is een drukkamer bouwen waar je caburateur instaat.
dan heb je minder grote drukverschillen in en buiten de caburateur, waardoor de pakkingen beter heel blijven.
maar je moet dus wel ff een drukkamertje bouwen.23 december 2009 om 19:18 #17571342Hoi,
ik weet dat ik geen reclame mag maken voor andere sites,
maar misschien is dit iets voor jou, als je 1500euro hebt.op mp bij opel-onderdelen staat een astra te koop met een 1,6se met turbo.
het is een rijdend projekt met apk.
is ideaal om over te lepelen in kadett of corsa.
als ik die 1500euro kon/mocht stuk gooien van mijn
vriendin, had ik hem allang gekocht.
hij staat er pas op sinds de 16e en staat in Driel gelderland, ik weet niet hoe je hier een link kan zetten.
Het lijkt mij een goede prijs want je hebt alle onderdelen erbij en de motor is compleet gereviseerd en heeft 220nm en 160pk.is deze auto misschien van iemand op dit forum?:hmmz
ps. het is niet mijn advertentie, ik haalde hem aan omdat ik hanskadett wilde tippen.
Greetzz TetSuo:)
23 december 2009 om 20:40 #17571343Ja maar hij heeft het over een oudere kadett met achterwiel aandrijving.
Het kan erin gebouwd worden maar dan ben je weer meer kwijt dan alleen die 1500 voor die astra.Groetjes Richard
24 december 2009 om 08:58 #17571344Yep, je hebt volkomen gelijk.
had niet goed gelezen dat ‘t voor de C was, dacht voor zijn E-tje.
mijn excuses……..;)origineel gepost door Lemx
Ja maar hij heeft het over een oudere kadett met achterwiel aandrijving.
Het kan erin gebouwd worden maar dan ben je weer meer kwijt dan alleen die 1500 voor die astra.Groetjes Richard
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.