Forumindex › Forums › Modellen › Manta › 1.2. –> 2.0.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 november 2009 om 19:27 #17214208
hallo allen,
ben nieuw hier op het forum. heb een a manta 1.2.s en vroeg me af of het mogelijk was daar een 2.0. in te bouwen. ik hoor altijd dat dit enkel past in een 1.6. of 1.9. maar niet in een 1.2. hoe zit dit nou?
groeten.
16 november 2009 om 20:21 #17552201Dat past wel, alleen moet je met een 1.2 type veel meer ombouwen, het voordeel bij een 1.6 en groter type is dat je bij bijv. de 1.6, de aandrijflijn, de assen e.d. kan laten zitten en slechts de voorremmen moet aanpassen.
Bij de 1.9 is de ombouw van de motor al voldoende.(mits je niet meer wensen hebt, natuurlijk)
Bij de 1.2 moet je de gehele aandrijflijn vervangen, bak, remmen,..etc. alles is te licht en/of past niet.
16 november 2009 om 22:08 #17552202thanks.
heb motor, 5-bak, cardan en achteras liggen.
maar had gehoord dat de tunnel te klein zou zijn, en de ophangingspunten achter niet zouden passen.16 november 2009 om 22:40 #17552203Welnee, het is geen C-kadett, daar heb je wel tunnels voor de 1.2-bak tbv de OHV, 4-bak tbv CIh en de automaat, bij A-manta heb je allen verschil in de afdekplaat bovenop de tunnel
Wel zit je met je 5-bak, daar kun je 2 dingen mee doen, of je veranderd de positie op de bak en daarmee de pook zelf, of je veranderd de tunnel, in dat geval moet je dus ook een andere middenconsole hebben, veel gebruikt is een console van een Rekord-E2.
Verder zit de ophanging van de bak tov de auto 5 cm opgeschoven, maar ook dat is te doen.
18 november 2009 om 11:03 #17552204Even ter ilustratie, en een toelichting
Het is natuurlijk mooi om je auto origineel te houden, veel liefhebbers prefereren dit ook en zullen dan de pooksteun inkorten, zo zie je aan de buitenkant niet dat er een 5bak in zit.. Prima oplossing..
Echter heb ik ook een ombouw gedaan en ik heb er voor gekozen de 5bak in zijn originele staat te houden en mijn tunnelbak te veranderen.. 1 voordeel daarvan is dat je pook een aantal centimers naar je toekomt. Ik vindt dit persoonlijk prettiger rijden, je hebt dan ook de mogelijkheid om je pook in te korten waardoor je schakelbak “directer” aan voelt.
Het plaatje hieronder is niet het uiteindelijke resultaat, ik heb het schuine vlak weer 90graden gezet. Zo heb ik meer plaats bij me handrem en zal de middenconsole makkelijker te maken zijn.
Dit is het uiteindelijke resultaat, het schuine vlak is nu recht.
9 december 2009 om 14:20 #17552205heb je die 1.2 nog en doe je die weg
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.