1.1SR carburateur

Forumindex Forums Modellen Kadett 1.1SR carburateur

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Raluph
    Deelnemer

Ik zit eraan te denken om de standaard carburateur van mijn C kadett te vervangen voor een dubbele SR carburateur van een 1100 ohv (kadett/olympia). Vindt deze mooier dan een Weber carburateur met een (Dbilas) inlaatspruitstuk wat naar recht buigt.
      Even voor de zekerheid, dit is toch “plug en play”? Want in principe zijn de blokken hetzelfde.
      En wat zijn de ongeveer waard (zeker wat er een gek voor geeft ;) )? Staat nu een set op marktplaats te koop maar die heeft op LPG gelopen :???: en waar kan ik onderdelen vinden voor de carburateurs (pakkingen en dergelijke, Duitse Ebay staan wel wat pakkingen maar misschien nog anders?)

Heb al wel op het B kadett forum gevonden waar je moet op letten of het wel orginele SR carburateurs zijn.
      http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,8195.0.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

anoniem

met die carburateurs gaat het verbruik goed omhoog, dat was ook de reden waarom ze er vroeger vaak weer een enkele er op zetten
        maar met een Weber ook, of het moet al een originele 1200 weber zijn die op de laatste Kadett’s zaten

Raluph
        Deelnemer

Verbruik maakt me niet heel veel uit, de C-kadett is voor de hobby dus zal niet heel veel kilometers maken.
          Heb al wel wat informatie gevonden over SR carburateurs in een C-kadett.

http://65833.forumromanum.com/member/forum/forum.php?action=ubb_show&entryid=1074098450&mainid=1074098450&USER=user_65833&threadid=2″ onclick=”window.open(this.href);return false;
          http://65833.forumromanum.com/member/forum/entry_ubb.user_65833.1127336578.1123355407.1123355407.1.solex_doppelvergaser_pdsi-kadett_c_powered.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Ga het rustig uitzoeken want er staat nu niks te koop (alleen een compleet 1100SR blok).

jethro
          Deelnemer

Koekeloer es op speurders.nl.
            Staat een complete 1.1 SR motor te koop, met de twee carburateurs voor……………………€ 750,-
            Is wel in Friesland…………….Dokkum. ;)

Raluph
            Deelnemer

@jethro wrote:

Koekeloer es op speurders.nl.
              Staat een complete 1.1 SR motor te koop, met de twee carburateurs voor……………………€ 750,-
              Is wel in Friesland…………….Dokkum. ;)

Had ik ook al gezien maar hoef geen compleet blok erbij

Raluph
              Deelnemer

Het heeft een kleine 6 weken geduurd maar ik heb de carburateurs, opgehaald bij GS2.6

Moeten nog wel wat aandacht krijgen, zoals een verbindingsstuk maken van de gas stang naar de carburateurs, schoonmaken, slangen vervangen en alles nakijken. Maar voordat ze op de auto komen moet de C kadett een ‘klaar’ zijn.

En het nummer komt overeen

http://www.alt-opel.org/clubzeitung208/vergaser.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

jethro
                Deelnemer

Heel mooi setje :thumb :thumb

Heb zelf twee van die setje`s gehad, ook een set met een enkele WEBER.

:thumb

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.