Reageer op: Klachten Grandland

Forumindex Forums Modellen Grandland X Klachten Grandland Reageer op: Klachten Grandland

#18374407
Hans GLX
Deelnemer
    Lid sinds:
    19 May 2018

    @ Gubel,

    Ik mag toch aannemen dat er een standaard navigatie in je Grandland zit, die toch normaal gesproken voldoet? Of mis ik iets? Ik moet bekennen dat Opel-live me niets zegt, en dat Opel On-Star uit de lucht is. Ik heb dat ook geen abbo genomen op het nieuwe systeem. Lid van de ANWB is voor mij voldoende. De buitentemp is inderdaad heel slecht af te lezen. Ik vraag me af, waarom ze dit euvel intussen niet hebben aangepakt? File-meldingen kan je toch ook horen na het nieuws, en vervolgens je plan voor een alternatieve route trekken? En als je weet dat bij spraak, je deze knop 2x in moet drukken, dan doe je dat toch? Ik vind dan ook dat je klachten niet zozeer over de auto zelf gaan, maar veel meer over het navigatie systeem. Daarom maakt Opel waarschijnlijk geen haast met jouw probleem?? Al vind ik dat Opel elke klacht serieus dient te nemen, en fatsoenlijk moet beantwoorden. Persoonlijk, maar dat is ook heel persoonlijk, vind ik dat zaken als flitspalen en snelheidsmetingen, strikt geheim moeten blijven, omdat iedere weggebruiker zich aan de verkeersregels dient te houden. Maar misschien ben ik te conservatief. ik vind dat Opel onder PSA aan degelijkheid, behoorlijk wat heeft ingeboet, in vergelijking met mijn vorige Mokka. Voorbeeld? Bij een grote vrachtwagen als tegenligger, ben ik soms bang dat de motorkap een eigen leven gaat lijden. Maar over het algemeen ben ik zeer tevreden met de GLX.