Reageer op: verbruik 1.2 130pk 8 traps automaat

Forumindex Forums Modellen Grandland X verbruik 1.2 130pk 8 traps automaat Reageer op: verbruik 1.2 130pk 8 traps automaat

#18374301
Hans GLX
Deelnemer
    Lid sinds:
    19 May 2018

    @Quadrijder2,

    Ja dat klopt inderdaad. Trouwens, als ik naar jouw toerental kijk bij 110km/u, heb ik de indruk dat jouw GLX meer toeren maakt dan de mijne, bij die snelheid. Bij mij zit hij met 103 km/u, op de 1500-1600 toeren. Maar ik heb nog een 6 traps automaat. Maar het verbruik zit dus echt in je rijstijl. Dat is een feit. Als je echt veel rijd, dan is E 10 geen probleem zegt men. En die ergernis van andere jagers, dat heb je overal. Bij ons heb je veel 80 km wegen, en als ik dan 83 rij, zitten ze ook op m,n bumper te kleven. En dat zie je op de snelweg dus óok bij 100 km. En inderdaad is het snelheidsverschil met vrachtwagens nu kleiner. Dus meer oppassen geblazen. Ze gooien hem ook vlak voor je neus, onverwachts naar links. Ik weet er alles van. Het weggedrag is door vele aso,s dramatisch verslechterd de laatste jaren. Ik ben blij dat ik niet meer voor m,n beroep, dagelijks op de weg zit. Je zou er een hartkwaal van krijgen….